• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afleverbonnen leveranciers

Status
Niet open voor verdere reacties.

yusuf1983

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Beste Forumgebruikers,

Kan iemand mij een richting in schoppen.
ik krijg van mijn leveranciers bonnen afgeleverd. einde van de week draaien deze hun facturen uit. ongeveerd begin volgende week krijg ik deze binnen.
hoe zou ik deze bij kunnen houden om te checken in excel???
of hebben jullie andere meningen hoe ik dit bij kan houden?

momenteel moet ik deze handmatig gaan checken zit enorm veel tijd in momenteel.

graag jullie advies en werkwijze.

alvast bedankt,

Groetjessss

yusuf1983,

Kom eens met een voorbeeld bestandje met een opzet zoals je het in gedachte hebt.

Hoi,

Zo op 't eerste 'oog'?

Maak een Excelbestand aan met per leverancier een werkblad.
Of - wanneer elke leverancier een unieke code heeft bij jullie - kan je ook één werkblad gebruiken.
Zodra je bonnen binnenkrijgt noteer je een uniek kenmerk van die bon in Excel.
Als je de nota binnenkrijgt hoef je deze alleen nog af te vinken bij controle.

..... zoiets.

Het blijft natuurlijk extra werk, dus doe het alleen al je het in de toekomst ook voor andere mogelijke doelen denkt te kunnen gebruiken. Wanneer je bonnen sorteert zodra ze binnenkomen (per leverancier) heb je feitelijk natuurlijk hetzelfde effect en minder werk uiteindelijk.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie,

Ik heb hier een voorbeeld hoop dat het niet te ingewikkeld is wat ik nu ga uitleggen.

wat ik bedoel is dat ik moet kunnen selecteren in het leverancier wat ik kan kiezen in kolom A. daarna vrij in kunnen voeren wat in b , c , d , e , f staat dat moet hij dan zetten in de blad wat ik als eerste heb geselecteerd in kolom A (leveranciers)

Zie voorbeeld bij blad VLIET (leverancier)

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. alvast bedankt voor jullie meedenken hierin.!!

Groetjes

Laatst bewerkt:
ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. alvast bedankt voor jullie meedenken hierin.!!

Groetjes

Hallo Yusuf,

Het is mij niet geheel duidelijk.
Noem de namen van de bladen i.p.v. "wat ik als eerste heb geselecteerd" a.u.b.
Wat moet waar komen, en waar moet het naar toe of vandaan gehaald worden.
Dus van welk blad naar welk blad.

Beste yusuf1983,

Bedoel je dat je de naam van een tabblad wilt invoeren op het tabblad 'Invoeren', en dat dan in kolom B, C, D etc de juiste cijfers komen te staan?
Dat kan via de functie INDIRECT, in combinatie met VERT.ZOEKEN, ALS, KOLOM, RIJ en ISFOUT.

Zie bijlage.

Bijlagen

Ik denk dat TS het juist andersom bedoelt nl gegevens invullen in blad Invoeren en dan wegschrijven naar het juiste tabblad cq Leverancier.
We horen het wel

Mvg

Rudi

Bijlagen

Rudi,

juist dat bedoel ik,

ik wil namelijk in blad invoeren de gegevens invoeren en dat hij dan de gegevens wegschrijft in de andere bladen.
is er geen mogelijkheid dat ik de leverancier kan selecteren i.p.v elke keer intikken?

hoe doe ik dat als ik meer leveranciers krijg in toekomst?

alvast bedankt voor al jullie hulp!

groetjesssssss

Laatst bewerkt:
Dit kan je doen door te werken met een validatielijst. Maak op je blad Invoeren een kolom met al je leveranciers. Maak dan in je kolom A in elke cel een validatie aan.
Zie hiervoor Data >> Valideren >> Selecteer Lijst bij Toestaan >> Selecteer het bereik met al je leveranciers >> OK
Als ik ff tijd heb maak ik wel een voorbeeldje

Mvg

Rudi

Zoals beloofd. Als je een cel in kolom A selecteert komt er een pijltje rechts v/d cel. Als je hier op klikt krijg je een lijst waaruit je een selectie kan maken. Zoals in vorig voorbeeld >> Vul eerst alle gegevens in en selecteer als laatste de leverancier. Daarna worden automatisch de gegevens naar het juiste blad geschreven.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan