Laptop vindt draadloos netwerk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Travelhil

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Ik heb een Belkin Wireless G router model F5D7230-4 aangesloten achter een speedtouch multi-pc modem. Via de vaste pc kan ik nu gewoon op internet, geen probleem, maar de laptop is een ander verhaal. Hiervoor heb ik een Linksys Wireless-G notebook adapter.
Bij het selecteren van het draadloos netwerk krijg ik op de laptop de melding "Er zijn geen draadloze netwerken binnen bereik gevonden".
Wat doe ik fout?

Hoi,

Daar zijn meer oorzaken mogelijk.
- Heb je soms de installatie-cd gebruikt bij de Linksys adapter?
- Wellicht is de draadloze router beveiligd, bijvoorbeeld SSID uitgeschakeld, waardoor het netwerk niet zichtbaar is.
- Of er is MAC-filtering ingesteld.

e.e.a. vind je in de gebruiksaanwijzing van de router.

Je zou de router ook kunnen resetten; dan zit er helemaal geen beveiliging meer op en stel je die zelf in ..... weet je ook precies wat en hoe de beveiliging is ingesteld.

Hoi,

Daar zijn meer oorzaken mogelijk.
- Heb je soms de installatie-cd gebruikt bij de Linksys adapter?
Ja, ik heb de installatie-cd gebruikt toen ik hem voor het eerst ging gebruiken
- Wellicht is de draadloze router beveiligd, bijvoorbeeld SSID uitgeschakeld, waardoor het netwerk niet zichtbaar is.
Hij is beveiligd, maar dit heb ik zelf ingesteld en ben zeker van het password
- Of er is MAC-filtering ingesteld.
Geen idee, wat is dit en hoe kan ik dit zien?

e.e.a. vind je in de gebruiksaanwijzing van de router.

Je zou de router ook kunnen resetten; dan zit er helemaal geen beveiliging meer op en stel je die zelf in ..... weet je ook precies wat en hoe de beveiliging is ingesteld.

Ik heb de router gereset en opnieuw de beveiliging ingesteld.
Na de hele ochtend proberen, verschijnt het draadloos netwerk af en toe op de laptop. Op het moment dat ik dan verbinding wil maken, lijkt het goed te gaan, maar als ik dan op internet wil, verbreekt hij de verbinding en daarna kan hij het draadloos netwerk niet meer vinden. Ik snap er echt niks meer van.....
Ik ben niet zo thuis in deze dingen, dus ik hoop dat iemand me simpel uit kan leggen wat ik nu kan doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan