Optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Razing

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Hallo ik ben nu bezig met een optel script zodat hij het goed wegschrijft in de database, maar alles loopt door elkaar zou iemand voor mij het even kunnen controleren?

PHP:
<?php
header ("Location: ?id=".$_GET['id']."&ga=matches&action=modify&matchid=".$_GET['matchid']."");
// Database connectie staat hier, maar weggelaten!

if($_GET['id'] == 'selectie_1'){

$query_1 = mysql_query("SELECT * FROM data WHERE speler = '".$_GET['playerid']."'") or die(mysql_error());
		$row = mysql_fetch_array($query_1);

if (isset($row['team_1']) == '') {
		$query_2 = "INSERT INTO data SET speler = '".$_GET['playerid']."', team_1 = '1'";  
		mysql_query($query_2) or die(mysql_error());
		} else {

$optel_1 = $row['team_1'];
	    $optel_2 = 1;

$som = $optel_1 + $optel_2;

$query_3 = "UPDATE data SET speler = '".$_GET['playerid']."', team_1 = '".$som."'";
		mysql_query($query_3) or die(mysql_error());
	}
}

if($_GET['id'] == 'selectie_2'){

$query_1 = mysql_query("SELECT * FROM data WHERE speler = '".$_GET['playerid']."'") or die(mysql_error());
		$row = mysql_fetch_array($query_1);

if (isset($row['team_2']) == '') {
		$query_2 = "INSERT INTO data SET speler = '".$_GET['playerid']."', team_2 = '1'";
		mysql_query($query_2) or die(mysql_error());
		} else {

$optel_1 = $row['team_2'];
	    $optel_2 = 1;

$som = $optel_1 + $optel_2;

$query_3 = "UPDATE data SET speler = '".$_GET['playerid']."', team_2 = '".$som."'";  
		mysql_query($query_3) or die(mysql_error());
	}
}
?>

Super bedankt!

Sowieso gebruik je niet de standaard INSERT-syntax, het zou zo moeten zijn:

INSERT INTO table (column1, colum2) VALUES (value1, value2)

Daarnaast is het me echt niet duidelijk wat je probeert te bereiken. Wat zou het script moeten doen?

Sowieso gebruik je niet de standaard INSERT-syntax, het zou zo moeten zijn:

INSERT INTO table (column1, colum2) VALUES (value1, value2)

Daarnaast is het me echt niet duidelijk wat je probeert te bereiken. Wat zou het script moeten doen?

Het moet optellen wanneer een speler heeft gescoord, hij haalt eerst de gegevens op en zet ze dan weer terug, alleen het werkt niet helemaal soepel en ik zoek iemand die de fouten er voor me wil uithalen, want de tijd dringt. Ben diegene dan zo dankbaar!

Hai, ik doe ook regelmatig wat knutselen in php.

de volgende regel:
if (isset($row['team_1']) == '')

dit klopt geloof ik niet helemaal.
eerst vraag je op of ie geset is en dan moet ie gelijk zijn aan niks??

Er is een verschil tussen 'niet gezet' en 'lege string' :)

Je kunt op deze manier checken of iemand het veld ingestuurd heeft, en daarna of hij wel of niet iets ingevuld heeft.

Bij isset is het de variabele alleen maar hoeft te bestaan; bij == '' moet hij en bestaan, en de waarde moet gelijk zijn aan een lege string.

Je kunt op deze manier checken of iemand het veld ingestuurd heeft, en daarna of hij wel of niet iets ingevuld heeft.

Bij isset is het de variabele alleen maar hoeft te bestaan; bij == '' moet hij en bestaan, en de waarde moet gelijk zijn aan een lege string.

aah ic, mijn fout ;-)

Neemt niet weg dat if (isset($row['team_1']) == '') niet klopt. isset() returnt namelijk alleen true of false.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan