Printer toevoegen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevininho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Hallo, ik heb een printer HP 940c en die is aangesloten via usb op mijn desktop met VISTA. Dit werkt perfect.
Ik heb nu ook een laptop aangekocht (ook VISTA) maar deze vindt de printer dus niet terug. Op beide pc's staat 'delen van printers' aan, ook aangevinkt in de firewall.
Om de printer toe te voegen op mijn laptop ga ik als volgt tewerk: configuratiescher - hardware - printers - printer toevoegen. Hierna klik ik dan op printer draadloos zoeken en hier vindt hij dus niets :confused:

Is dit normaal? Kan dit aan de router liggen die ik gebruik? (dit is een philips router)

staat de normale computer wel aan als je laat zoeken.?

Kan je al op computer 1 bestanden zien van computer 2 (en anders om)?

Controleer eens de werkgroepnamen, ze moeten identiek zijn.

Is de printer al gedeelt?

In feite is dan later de truc, dat je in mijn netwerklocatie vanuit computer 2 computer 1 gaat zoeken, en dan doorklikt naar de printer, die aan computer 1 hangt. :thumb:

volgens mij is het geen netwerk printer dus het lukt niet

Controleer eens de werkgroepnamen, ze moeten identiek zijn.

Sinds wanneer?

volgens mij is het geen netwerk printer dus het lukt niet

Ook een printer lokaal aan een pc kun je benaderen.

@Kevininho,

Hoe heet de pc waar de printer aanhangt?

Ga dan naar het windowslogo en daarboven typ je dan in:

\\naam van de pc en drukt op enter. Als de printer goed gedeelt is moet je daar ook de printer kunnen zien en dan erop dubbelklikken

@ m@rio

Ja, de werkgroep is identiek, echt alles staat aan wat er te delen moet worden. Beide pc's staan aan wanneer ik laat zoeken, ook de printer.

Ik denk dat het gewoon niet lukt met de printer die ik heb ... ?

Het volgt een stap voor stap installatie handleiding.

Ga eens voor de computer zitten waar de printer aanhangt. Zet de printer aan. Zoek in het configuratiescherm na de printer. Klik met de rechter muis toets op eigenschappen. Staat daar, dat de printer gedeelt is? :thumb:

@ m@rio

Ja, de werkgroep is identiek, echt alles staat aan wat er te delen moet worden. Beide pc's staan aan wanneer ik laat zoeken, ook de printer.

Ik denk dat het gewoon niet lukt met de printer die ik heb ... ?

Ik heb je toch iets anders voorgesteld om te doen. Niet zoeken maar in uitvoeren de pcnaam intypen (of in zoeken als het vista is)

Om de printer toe te voegen op mijn laptop ga ik als volgt tewerk: configuratiescher - hardware - printers - printer toevoegen. Hierna klik ik dan op printer draadloos zoeken en hier vindt hij dus niets :confused:

Nou gebruik ik geen Vista, maar in XP moet je eerst kiezen voor 'Netwerk printer of printer die met een andere pc verbonden is'.
Het maakt daarbij niet uit op welke wijze de PC's met het netwerk verbonden zijn (bedraad of draadloos) immers het netwerk wordt afgezocht naar printers en het netwerk bestaat al.

Ik heb je toch iets anders voorgesteld om te doen. Niet zoeken maar in uitvoeren de pcnaam intypen (of in zoeken als het vista is)

ik heb dit net gedaan zoals je het zei.. ik kom dus uit in de verkenner in netwerk. en mijn printer staat hiertussen.
Als ik dit doe via mijn laptop vind ik mijn printer niet terug

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een printer HP 940c en die is aangesloten via usb op mijn desktop met VISTA. Dit werkt perfect.
Ik heb nu ook een laptop aangekocht (ook VISTA) maar deze vindt de printer dus niet terug. Op beide pc's staat 'delen van printers' aan, ook aangevinkt in de firewall.

Is dit normaal? Kan dit aan de router liggen die ik gebruik? (dit is een philips router)

Maar je hebt geen draadloos priner. Je hebt een printer, die is aangesloten aan een ander computer!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan