Verwijderen Adobe 7.x en 8.x

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik heb in mijn pc staan Adobe Reader versie 7.0.7.142 en versie 8.1.3.187 en versie9.1.2.82, deze laatste wordt door mij gebruikt de andere twee versies wil ik eruit hebben.
Ze zitten in mijn program files:
program files\Adobe\Reader 7.0\Reader\AcroRd32.exe
program files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe
program files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe
7.0 en 8.0 kunnen ook niet meer worden geupdate en en daardoor de programma onveilig worden voor eventuele hackers
In mijn configuratie verwijderen komen die twee versie niet voor. Ook niet in een andere unstall program

Hoe kan ik die twee versie's op een deugelijke wijze verwijderen?

Dit probleem heb ik ook Mat het programma Java en Sun Java, dit later.

gr Jan

Ik heb in mijn pc staan Adobe Reader versie 7.0.7.142 en versie 8.1.3.187 en versie9.1.2.82, deze laatste wordt door mij gebruikt de andere twee versies wil ik eruit hebben.
Ze zitten in mijn program files:
program files\Adobe\Reader 7.0\Reader\AcroRd32.exe
program files\Adobe\Reader 8.0\Reader\AcroRd32.exe
program files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe
7.0 en 8.0 kunnen ook niet meer worden geupdate en en daardoor de programma onveilig worden voor eventuele hackers
In mijn configuratie verwijderen komen die twee versie niet voor. Ook niet in een andere unstall program

Hoe kan ik die twee versie's op een deugelijke wijze verwijderen?

Dit probleem heb ik ook Mat het programma Java en Sun Java, dit later.

gr Jan

Besturingssysteem?

meer een schoonmaak probleem

?

Normaal gesproken word dit verwijderd wanneer je een recentere versie installeerd en dit gebeurd automatisch..
staat er in configuratiescherm versie 9 wel aangegeven?
en java staat niet in software meer?
die oudere versies van java deinstalleer ik altijd via software en de laatste laat ik staan.

Laatst bewerkt:
?

Normaal gesproken word dit verwijderd wanneer je een recentere versie installeerd en dit gebeurd automatisch..
staat er in configuratiescherm versie 9 wel aangegeven?
en java staat niet in software meer?
die oudere versies van java deinstalleer ik altijd via software en de laatste laat ik staan.

Dit had ik met updaten van "Adobe" bij mij ook verwacht maar ze staan er nog steeds in. De vraag is -Hoe krijg ik die er uit?-
In mijn configuratiescherm staat alleen "Adobe 9.1.2-Nederlands"

Dit had ik met updaten van "Adobe" bij mij ook verwacht maar ze staan er nog steeds in. De vraag is -Hoe krijg ik die er uit?-
In mijn configuratiescherm staat alleen "Adobe 9.1.2-Nederlands"

Raar.

Maar volgens mij staan deze programma's dan ook niet meer geinstalleerd op je pc.
Dus kan je ze volgens mij toch even goed gewoon uit programfiles halen??

Mvg Timothy

denk ik ook..
dat het wel verwijderd is en die bestanden zijn restanten..

Dat was ook men gedacht, zolang het niet geinstalleerd is kan het geen schade aanrichten om deze te verwijderen ;)

In het verleden was Adobe 7.x en 8.x het wel geinstalleerd, later werd dit overgenomen door Adobe 9.x. Ik kan mij voorstellen dat A 9.x van de bestaande files delen ervan gaat gebruiken.

Als Adobe probleem is opgelost wil ik dit bij Java dit ook zo doen, ook hier komt dit zelfde ook weer terug. De oude update blijven staan en de nieuwe update wordt erbij gezet.

Je zou zeggen de programma's dan maar opnieuw te installeren?

In het verleden was Adobe 7.x en 8.x het wel geinstalleerd, later werd dit overgenomen door Adobe 9.x. Ik kan mij voorstellen dat A 9.x van de bestaande files delen ervan gaat gebruiken.

Als Adobe probleem is opgelost wil ik dit bij Java dit ook zo doen, ook hier komt dit zelfde ook weer terug. De oude update blijven staan en de nieuwe update wordt erbij gezet.

Je zou zeggen de programma's dan maar opnieuw te installeren?

Eventueel een oplossing, maar verwijder dan eerst volledig adobe en dergelijk VOOR je opnieuw installeerd, anders heeft het weinig zin begripj je ;)

Mvg Timothy

Eventueel een oplossing, maar verwijder dan eerst volledig adobe en dergelijk VOOR je opnieuw installeerd, anders heeft het weinig zin begripj je ;)

Mvg Timothy

Adobe 9.x is verwijdererd door een program van Adobe. Daarnaast bleef 8.x en 7.x in program files staan, deze heb ik handmatig maar vewijderd. Adobe Reader 9.x opnieuw geupload. deze draait mijn inziens goed. Alleen kan ik van Acrobat, die ook onder Adobe staat, niet de bestanden verwijderen met een extensie .dll

Zoals ik al eerder zei. Ook bij Java wil ik de ouder mappen weg hebben uit Program Files
In de map van Java zittten 5 mappen j2re1.4.2, jre1.5.0_09, jre1.5.0_10, jre1.5.0_11 en jre6Een nieuwe versie van java.com down loaden lukt mij niet. Tijdens de installatie krijg ik een Error 25099. De site verwijst mij naar "windows taakbeheer" tabblad "processen" om daar jqs.exe te beeindigen. Helaas daar zat voor mij geen jqs.exe
Dan naar START -UITVOEREN

Method 2: Steps to terminate the JQS process through Windows Command Prompt utility.
Click Start and then Run.
In the Run window type command cmd, to open Command Prompt window.
In the Command prompt window type net stop "Java Quick Starter" and press enter.
If the above command worked then you get message ' The Java Quick Starter service was stopped successfully.'

Helaas ook hier krijg ik "De opgegevenservice is geen geinstalleerde service"
Wat nu hoe krijg ik java aan de praat?

Adobe 9.x is verwijdererd door een program van Adobe. Daarnaast bleef 8.x en 7.x in program files staan, deze heb ik handmatig maar vewijderd. Adobe Reader 9.x opnieuw geupload. deze draait mijn inziens goed. Alleen kan ik van Acrobat, die ook onder Adobe staat, niet de bestanden verwijderen met een extensie .dll

In veilige modus msschien?
Of na een reboot kan dat ook soms lukken ;)

register backup maken en handmatig eerst alles van java slopen ..en dan weer installeren.

Met die unlocker is het prima gelukt bedankt.

"handmatig eerst alles van java slopen"
Dat wil zeggen:
-Maken van een register backup. (Waar slaat ik die op? Op mijn PC of er buiten?)
-Dan al de 5 register-sleutels nakijken of er een bestand met Java er in staat en deze verwijderen.
-PC opnieuw opstarten. (Als de PC niet goed opstart doordat de register niet goed werkt, hoe zet ik die dan backup terug?)

Dit wordt een klusje waarbij ik spierpijn in mijn tenen zal gaan krijgen !!

gr Jan

Ja dat begrijp ik wel..
Maar als je alles van java wat je ziet verwijderd,(check toch nog een keer configuratiescherm>software of er niks bijstaat van java)

en dat register laten we even zo draai dan eens ccleaner en doe hiermee opschonen en ook register opschonen..(dat is veilig JA) en probeer dan eens java te instaleren.

hier de link naar ccleaner>>
http://www.ccleaner.com/

Laatst bewerkt:
Ja dat begrijp ik wel..
Maar als je alles van java wat je ziet verwijderd,(check toch nog een keer configuratiescherm>software of er niks bijstaat van java)

en dat register laten we even zo draai dan eens ccleaner en doe hiermee opschonen en ook register opschonen..(dat is veilig JA) en probeer dan eens java te instaleren.

In configuratiescherm>software staat echt geen Java ook niet in andere unstall programma zoals "Revo" of "Perfect" en ook niet in "CCleaner"
De register is een paar maal opgeschoond door CClaener als ook de andere bestanden heb ik gelijk mee genomen.

Naar aanleiding van je verwijzing naar: hier een uitleg om java restanten te verwijderen en waar het gelukt is. http://hardware.startpagina.nl/prikb...223148,5223157 heb ik via een link "raproducts.org" de bestanden kunnen verwijderen uit mijn "Program files" .
Helaas met het opnieuw starten van java.com is het mij nog steeds niet gelukt de java geinstalleerd te krijgen. Dit breekt af op "Error 25099 unzipping core files failed" Ik ben bang dat ik toch moet gaan tuinieren in mijn registers.

Dan worden de onderstaande vragen toch weer actueel.
-Maken van een register backup. (Waar slaat ik die op? Op mijn PC of er buiten?)
-Dan al de 5 register-sleutels nakijken of er een bestand met Java in staat en deze verwijderen.
-PC opnieuw opstarten. (Als de PC niet goed opstart doordat de register niet goed werkt, hoe zet ik die dan backup terug?)

gr Jan

We proberen het zo nog eens hier een site met veel zelfde problemen en error melding,die allemaal blij worden met de oplossingen.
http://forums.java.net/jive/thread.jspa?threadID=42423&tstart=0

Bingo, die bovenstaande link is een gouden greep.
In mijn Program-files stond een map van Java met jre6 die niet verwijderd was als oud Javabestand.
Alle die bestanden zijn handmatig verwijderd een paar bestanden moestem nog ontkoppeld worden door het unlock bestandje.
En het draait.
Bedankt voor de moeite en aandacht.

vr.gr. Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan