disable extern router management

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjuh

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Beste helpmij leden,

Router informatie
Router: Eminent
Type: EM4550 nRoute
Firmware Version: 1.1.3.2
ISP: Caiway

Computer informatie

Probleem
Ik heb de router op standaart configuratie staan met DHCP, NAT en Firewall. Maar nu als ik naar me externe IP ga dan krijg ik me router inplaats van een error.
Dus als ik op school naar me IP adres gaat dan krijg ik me router.
Zoals de afbeelding hieronder toont:

Nu wil ik dit kunnen uitzetten.
Is er iemand die weet hoe je dit kan doen?
Ik heb nu een tijdelijke oplossing gemaakt en dat is port 80 forwarden naar een ander IP adres waardoor hij het overrulled maar dit is uiteraard niet de juiste oplossing.

MVG,
Jan Staal

Laatst bewerkt:
Hoi,

Kun je in je browser naar 192.198.1.1 gaan (als je thuis bent) dan moet je even inloggen, als het goed is (lees: bij de meeste routers) staat dat ergens onder advanced, of security of iets in die richting van systemsetup, kun je anders ff een screentje posten nadat je bent ingelogd?

NB: haal informatie die niet van toepassing even weg met bv. paint, zoals ipadressen, mac-adressen evt. gebruikersnaam enz. dit om kwaadwillende voor te zijn :D

Succes:thumb:

Ik denk dat je hieruit wel kunt halen hoe je je probleem verhelpt, alleen moet je "Web Server Access on WAN" juist uitzetten
Het is sowieso geen goed plan om beheer van je router vanaf Internet mogelijk te maken, dus (ook al zou je niet met het portforwarding probleem zitten), dan deze optie uit laten staan.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je portforwarding verkeerd is ingegesteld, bijv. verwijzend naar naar het ip-adres van de router ipv. verwijzend naar het ip-adres van je pc/server. Check dat dan ook direct even na.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het leuke hiervan is dat dit al uitstond.

Tweede stuk van mijn posting nog bekeken? Over verkeerde portforwarding? Graag direct reageren op alles wat in een posting staat, dan hoeven we niet na te vragen over (bijv.) zo'n tweede deel van een posting.

Tijs.

Hallo,

U maakt gebruik van de oude firmware in het apparaat.

De laatste firmware is te downloaden van de Eminent website:
http://downloads.eminent-online.com/EM4550-fw-1.1.3.7.zip

Pak het bestand uit en er zit een tekstbestandje bij met een kleine uitleg hoe u de software kunt installeren. Houd er rekening mee dat alle huidige instellingen in de router verloren zullen gaan.

Met vriendelijke groet,

Eminent helpdesk

Zal dit veel verschil uitmaken kwa uiterlijk en functionaliteit van de router dus extra opties en dergelijke?

Hallo,

Bij deze firmware upgrade zijn wel een aantal problemen opgelost.

Versie 1.1.3.7

Wijzigingen:
- Mogelijk DHCP probleem met Ziggo/@Home waarbij IP adres niet vernieuwd werd opgelost.

Versie 1.1.3.6

Wijzigingen:
- Tekstuitleg WDS uitgebreid (Bridge/AP with repeater text)

Versie 1.1.3.4.

Wijzigingen:
- probleem met DHCP Hostname veld voor @home gebruikers (bijv. CC123456-a)
- standaard type verbinding ingesteld op DHCP

Van eerdere versies heb ik geen changelog.

Met vriendelijke groet,

Eminent helpdesk

Ik heb hetzelfde probleem met de EM4558
Firmware Version: Eminent(L2F_85_N)_A01_(211690_310250)

Enig idee hoe het daar op te lossen is?
Ik wil die port 80 namelijk juist gebruiken :P

Ik heb hetzelfde probleem met de EM4558
Firmware Version: Eminent(L2F_85_N)_A01_(211690_310250)

Enig idee hoe het daar op te lossen is?
Ik wil die port 80 namelijk juist gebruiken :P

Als jij het zelfde probleem hebt, en ik lees het hier goed, dan zou die poort 80 toch gewoon geforward worden, waardoor die pagina te vervallen komt? Of krijg je ook na die forward nog die pagina te zien?

SMC-FM

Ik krijg dus ondanks de forward die pagina te zien van de RomPage server. En ik heb het eerst met single port forward geprobeert, en naderhand met multiport forwarding. Verder zie ik NERGENS in het menu een optie om die webmanagement extern uit te zetten.

@ScaryNet,

Welkom op Helpmij.:)

Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn/haar topic. Daarbij is deze topic meer dan een half jaar oud, dus niet actueel meer.

Ik sluit deze daarom.
slotje.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan