Voldoet dit systeem als game-pc?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gax
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gax

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hallo,
Het onderstaande systeem is mij aangeboden voor €490,-, maar voldoet dit om nieuwe games als bijv. GTA 4 te spelen op hoge settings? En hoe is dit systeem in het algemeen? Ik heb er niet veel verstand van. Als iemand me een beter systeem (voor een hoger bedrag) kan aanbevelen bij Azerty of een dergelijke winkel graag.

Alvast bedankt!

Processor: AMD QUAD TITAN PHENOM II 955 4x3.2GHz
Geheugen: 4096MB DDR2 (merk staat er niet bij vermeld)
Videokaart: XXL Gamer 1024 MB ATI Radeon 4870 PCI-EXPRESS
Voeding: 550W Ultra Silent Deluxe Gamer
Moederbord: AM2 met N-Force chipset (verdere details staan niet vermeld)

De prijs is heel goed. De voeding is alleen heel erg zwak.
Het klinkt als een vriend/familie die een pctje voor je wil bouwen, of is het anders?

De prijs is heel goed. De voeding is alleen heel erg zwak.
Bedankt voor je reactie Marsmannetje. Welke voeding zou je mij aanbevelen (hoeveel watt, merk etc.)?

marsmannetje zei:
Het klinkt als een vriend/familie die een pctje voor je wil bouwen, of is het anders?

Computerwinkel op Ebay.de :)
De plaatselijke computerwinkel vroeg €734 voor een soortgelijk systeem ZONDER harde schijven, omdat ik had aangegeven dat ik zelf nog 2 goede heb van 320GB en 750Gb respectievelijk. Ik besloot daarom om op aanraden van een vriend op Ebay.de te kijken en daar kwam ik dit systeem tegen. Ik weet alleen niet of ik kan vragen om de samenstelling iets te wijzigen...

Hoeveel kost het als een soortgelijk systeem laat samenstellen op Azerty met inbouw- en verzendkosten?

Alvast bedankt!

Het ziet er goed uit voor die prijs. Ook heb ik nog een paar goede en niet al te dure voedingen voor je gevonden.

1= OCZ StealthXStream 600W € 65,28

2= OCZ StealthXStream 700W € 91,44

3= OCZ GameXStream 600W € 88,75

4= OCZ ModXStream Pro 700W € 88,66

5= CoolerMaster Real Power 700W € 103,98

Is het wel een compleet systeem?

Ja, kijk maar.

marsmannetje zei:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[219782]=1&product[75337]=1&product[210544]=1
videokaart 115 + processor 180 + moederbord 45 + geheugen 40 = 380

Kast + harde schijf + voeding + dvdbrander (?) + assemblage/winst = 110 euro
Het kan.... maar hoe vraag ik mij af. een kast incl voeding van 30 euro?

Na de hele middag informatie opgezocht te hebben o.a. in dit subforum, te bellen met de plaatselijk computerwinkel wil ik gaan kijken voor:

Processor: AMD Phenom II 955 4x3,2Ghz of een vergelijkbare Intel Quad Core processor. *
Videokaart: ATI HD4850, ATI HD4870 of ATI HD4890 **
Moederbord: ? ***
Geheugen: DDR3 1333mhz 4GB van het merk Kingston of OCZ
Kast: Cooler Master Centurion 5 of de duurdere Thermaltake V9.
Voeding: Merk Corsair of OCZ StealthXStream
Koeling: ? ****
DVD-Brander: 22x snelheid, merk "LG", s-ata.
Harde schijven: Heb ik nog 2 nog verpakte schijven van respectievelijk 320GB en 750GB. SATA2, merk "Samsung".

* Welke Intel-processor komt overheen met de Phenom II 955? En welke is voor gamen én dataverwerking, gebruik van veel programma's tegelijk etc. het best.
** Welke van de 3 heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Met welke van de drie kun je het best de meest recenste games op hoge settings spelen?
*** Wat is een geschikt moederbord voor de bovenstaande hardware? Graag genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
**** In het verleden werden mijn pc's altijd te warm. Dus ik wil niet bezuinigen op de koeling. Kan iemand mij een goede koeler aanbevelen?

Bij de desbetreffende computerwinkel betaal ik +/- €740 incl. inbouwkosten. Het merk moederbord dat hun mij aanbevelen is GigaByte GA-MA770T en een koeling bestaande uit twee ventilatoren voor €12,50 ps.

Wat kan ik nu het beste doen: het systeem via Ebay bestellen of zelf een in mijn ogen beter systeem laten samenstellen?

Zelfs als je rekening houdt met het feit dat je de voeding mogelijk moet vervangen blijft het een goedkoop systeem.
Als je lef hebt, dan koop je dit systeem.
(ik zou het eerlijk gezegd zelf niet aandurven -> te bang zijn dat ik bedrogen werd of zo)

Na de hele middag informatie opgezocht te hebben o.a. in dit subforum, te bellen met de plaatselijk computerwinkel wil ik gaan kijken voor:

Processor: AMD Phenom II 955 4x3,2Ghz of een vergelijkbare Intel Quad Core processor. *
Q9550 ongeveer.
Let alleen op dat er nauwelijks betere processors zijn voor dit intel socket, dus een processorupgrade is nooit mogelijk.

De Intel i7 is beter, maar ook een stukkie duurder.

Videokaart: ATI HD4850, ATI HD4870 of ATI HD4890 **
Qua kwaliteit die volgorde. Met name de HD4870 heeft vaak een heel goede prijs-kwaliteit.
Maar de andere hebben soms ook aanbiedingen...

Moederbord: ? ***
Geheugen: DDR3 1333mhz 4GB van het merk Kingston of OCZ

Kast: Cooler Master Centurion 5 of de duurdere Thermaltake V9.
Voeding: Merk Corsair of OCZ StealthXStream
Koeling: ? ****
DVD-Brander: 22x snelheid, merk "LG", s-ata.
Harde schijven: Heb ik nog 2 nog verpakte schijven van respectievelijk 320GB en 750GB. SATA2, merk "Samsung".

* Welke Intel-processor komt overheen met de Phenom II 955? En welke is voor gamen én dataverwerking, gebruik van veel programma's tegelijk etc. het best.
** Welke van de 3 heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding? Met welke van de drie kun je het best de meest recenste games op hoge settings spelen?
*** Wat is een geschikt moederbord voor de bovenstaande hardware? Graag genoeg uitbreidingsmogelijkheden.
**** In het verleden werden mijn pc's altijd te warm. Dus ik wil niet bezuinigen op de koeling. Kan iemand mij een goede koeler aanbevelen?

Bij de desbetreffende computerwinkel betaal ik +/- €740 incl. inbouwkosten. Het merk moederbord dat hun mij aanbevelen is GigaByte GA-MA770T en een koeling bestaande uit twee ventilatoren voor €12,50 ps.

Wat kan ik nu het beste doen: het systeem via Ebay bestellen of zelf een in mijn ogen beter systeem laten samenstellen?
Ebay is een prima systeem, maar verder kan ik het niet beoordelen.

Over je verdere vragen is het moeilijk te adviseren. Dat is zo afhankelijk van je budget en hoeveel je nog te besteden hebt voor de resterende onderdelen.
Koeling is afhankelijk van de kast en van de koelers. Als je een goede kast hebt met een aantal kastkoelers, dan is het prima. Dan hoef je echt weinig gekke dingen te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan