Vista BSOD 0x0000008E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijnio

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Hallo,

Ik heb vanmiddag net een nieuwe laptop binnengekregen.
Alles prima, netjes de stappen gevolgd, zelf nog eventje messenger plus en ftd geïnstalleerd.
De laptop had al gevraagd om de nieuwe updates te installeren en dat had ik uitgesteld, dus ik even naar beneden en toen ik bovenkwam was die opnieuw aan het opstarten.

Toen kreeg ik dat scherm dat die herstelt was van een ernstige fout en kan je kiezen uit normale en veilige modus. Ik dus gewoon normaal doen omdat ik niet wist wat het was, begon die met de updates te configureren, bij update 3 kreeg die op de helft een BSOD.
Nja na veel gekloot weer op het bureaublad gekomen en nu doet die het soms wel en soms niet, hij krijgt sowieso na max. een half uur de BSOD weer.

Dit is de foutcode: 0x0000008E (0x000005, 0x8EAF124E, 0x9C959050, 0x00000000)

En ik heb werkelijk geen idee wat ik eraan moet doen :(
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt!
Martijn

En nou start ik hem net toch nog maar een keer op, na die BSOD, krijg ik weer een andere, namelijk:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
STOP: 0x00000050 (0xBAD0B01C, 0x00000000, 0C8E31224E, 0x00000002)
:(

En nou start ik hem net toch nog maar een keer op, na die BSOD, krijg ik weer een andere, namelijk:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
STOP: 0x00000050 (0xBAD0B01C, 0x00000000, 0C8E31224E, 0x00000002)
:(

Ik heb er eens van gehoord bij xp (je eerste foutcode)
en dacht dat dat toen een conflict met drivers was.

Ik zoek het even

Ik gaat het allemaal ff doornemen en hopelijk gaat het lukken!
Ook al ben ik bang van niet..

In ieder geval alvast bedankt!

Hallo,

Ik heb vanmiddag net een nieuwe laptop binnengekregen.
Alles prima, netjes de stappen gevolgd, zelf nog eventje messenger plus en ftd geïnstalleerd.
De laptop had al gevraagd om de nieuwe updates te installeren en dat had ik uitgesteld, dus ik even naar beneden en toen ik bovenkwam was die opnieuw aan het opstarten.

Toen kreeg ik dat scherm dat die herstelt was van een ernstige fout en kan je kiezen uit normale en veilige modus. Ik dus gewoon normaal doen omdat ik niet wist wat het was, begon die met de updates te configureren, bij update 3 kreeg die op de helft een BSOD.
Nja na veel gekloot weer op het bureaublad gekomen en nu doet die het soms wel en soms niet, hij krijgt sowieso na max. een half uur de BSOD weer.

Dit is de foutcode: 0x0000008E (0x000005, 0x8EAF124E, 0x9C959050, 0x00000000)

En ik heb werkelijk geen idee wat ik eraan moet doen :(
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt!
Martijn

Blijkt hier en daar om een virus te gaan? Maar dan bij xp.

Maar heb je een virusscanner actief staan?

Mvg Timothy

Er zit standaard mcafee op.. miss ff kijken als ik op het bureaublad kan komen dat die de pc even scant..
Ik heb het eigenlijk niet zo met mcafee, draai zelf meestal nod32, nog nooit een virus mee gehad.. maarja

Blijkt hier en daar om een virus te gaan? Maar dan bij xp.

Maar heb je een virusscanner actief staan?

Mvg Timothy

Als dat allemaal niet werkt, en je hebt een virusscanneer actief staan.

Probeer dan eens met de CD een repair ;)

Nu moet ik helaas echt wel door. Zaterdag ben ik er weer ;)

Mvg Timothy

Er zit standaard mcafee op.. miss ff kijken als ik op het bureaublad kan komen dat die de pc even scant..
Ik heb het eigenlijk niet zo met mcafee, draai zelf meestal nod32, nog nooit een virus mee gehad.. maarja

nja ik verkies ook nod32. Maar met die regelmatige BSOD gaje die wsl niet meer kunnen installeren:s

Ik ga het proberen!
In ieder geval hartelijke dank voor je reacties!

Je kan eventueel voor de Repair ook nog eens proberen een portable virusscanner te draaien om een virus te detecteren ;)

Mvg
Timothy

Gaat denk ook niet lukken, hij houdt het geen 3 minuten meer vol, hij blijft maar die BSOD's naar me kop gooien..
Wordt er nu echt gek van, kan die pc wel uit me raam gooien

Gaat denk ook niet lukken, hij houdt het geen 3 minuten meer vol, hij blijft maar die BSOD's naar me kop gooien..
Wordt er nu echt gek van, kan die pc wel uit me raam gooien

Dat is natuurlijk ook een oplossing :D Maar kzou die niet doen.
Als het zo zit, zou ik gewoon een repair proberen.
Of misschien een clean install :s maar gebruik dat als laatste keuze.

en je had de pc nog maar net? als laatste optie, terug naar de winkel:s

Mvg Timothy

Dat is natuurlijk ook een oplossing :D Maar kzou die niet doen.
Als het zo zit, zou ik gewoon een repair proberen.
Of misschien een clean install :s maar gebruik dat als laatste keuze.

en je had de pc nog maar net? als laatste optie, terug naar de winkel:s

Mvg Timothy

Dell pc, vanmiddag binnengekregen..
Ik ben nu bezig met scannen in veilige modus met netwerkopties.
Nu twee bestanden gevonden en vier in quarantaine, dus het werkt ook gewoon goed in veilige modus? de scan?

Dell pc, vanmiddag binnengekregen..
Ik ben nu bezig met scannen in veilige modus met netwerkopties.
Nu twee bestanden gevonden en vier in quarantaine, dus het werkt ook gewoon goed in veilige modus? de scan?

Dit was een snelle scan en hij deed er voorderest niks mee, doe nu maar even een grote scan, zal wel ff duren..

Dit was een snelle scan en hij deed er voorderest niks mee, doe nu maar even een grote scan, zal wel ff duren..

Normaal gezien werkt de scan evengoed in veilige modus ;)

Al 4 bestanden in Quarantine, das al positief

Mvg
Timothy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan