Bijlage(n) (foto('s) in Outlook Express met e-mail wordt(en) multi-gefragmenteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beer1941

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007

Beste hulpverlener m/v, Als en wanneer ik een of meerdere bijlagen zoals foto's vanuit Mijn Afbeeldingen[/COLOR]
bij een e-mailbericht wil versturen, dan staat er in het venstertje met de groene band die het zendverloop aangeeft, dat de bijlage(n) verstuurd wordt(en) volgens b.v.: "Bijlage 1 van 772 wordt verzonden." De 1 veranderend naar uiteindelijk 772. De ontvanger krijgt derhalve 772 beeld- of tekstfragmenten binnen waarvan zij/hij geen chocolade maken kan (vrij naar Wim Sonneveld). In mijn rubriek Verzonden Items staat mijn boodschap echter met de meest geslaagde foto's en/of teksten die geen greintje fragmentatie vertonen. Aanvankelijk had ik geen idee, dat die verzendboodschap meteen een bel bij mij had moeten doen overgaan totdat ik verontruste en geïrriteerde responsen op mijn e-mails binnen kreeg, of ik dit niet wilde herhalen want "ik heb wel honderd deelplaatjes van je ontvangen. Enkel je bericht kwam goed over."

Vraag:

Weet iemand die dit probleem kent en er raad mee weet, de juiste medicijn hiertegen?

Met dank vooruit.

Met vriendelijke groet,

Beer1941.

Laatst bewerkt:
Je zult ergens in je instellingen van Outlook Express hebben aangegeven dat er een limiet is aan de grootte van de mails, en dus dat je bericht (incl. bijlage) wordt 'verdeeld' over meerdere ('multi-part mime'). Overigens horen 'slimme' mailpakketten aan de ontvangende kant deze mails gewoon weer naar 1 mail in elkaar te kunnen schuiven (Outlook 2003 kan het zowiezo). Zie bijlage waar dat staat.

Natuurlijk kan het zijn dat je zulke grote mails stuurt, dat de ontvangende kant problemen krijgt met zijn mailbox (totale bericht is te groot), maar dan zou jij delen terug moeten krijgen als 'niet-afleverbaar'.
Ook kan het zijn dat het allemaal zo groot is, dat de ontvangers telkens maar een stukje van de totale mail binnen halen (ze checken bijv. elke 5 minuten, terwijl jouw mailserver er bijv. totaal 20 minuten over doet om (alle stukken van) de mail door te zetten naar de mailserver van de ontvanger).

Beste zou dus zijn dat je de mails in zijn geheel in 1 stuk verstuurd ipv. in meerdere delen.
Als het goed is is ergens onder je accountinstelling een geavanceerde optie die aangeeft hoe groot de mails mogen zijn voordat ze 'verknipt' worden (die grens geldt natuurlijk ook voor elk verknipt stukje mail).
Voorbeeld: Je stuurt een bestand van 1 MB (=1024 KB), terwijl de maximale mailgrootte door je is ingesteld op 16 KB. Hieruit volgen dus 1024 KB / 16 KB = 64 stukjes mail naar elke ontvanger.
Als ik je goed begrijp maak jij maar liefst 772 stukjes mail. Dat betekent óf enorm grote bijlage óf kleine maximale mailgrootte (of een combinatie van die 2 mogelijkheden).

Kijk maar of je hier wat mee kunt. En ja, meerdere keren posten is NIET toegestaan, let daar graag een volgende keer op.

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• OE_opsplitsen_email.jpg
    OE_opsplitsen_email.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 282
Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking, je bericht is wel oké. Wat je ziet is de misbruikmeldingsknop. Deze kun je in jou geval negeren.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs, Op de eerste plaats hartelijke dank voor uw wel zéér spoedige reactie! Ten tweede mijn excuses voor het kennelijk meervoudig verzenden van mijn vraag. Ik heb de verkeerde uitleg aan de aanmerking onderaan: "Dit bericht is niet oké" gehecht. Ik nam telkens aan, dat ik fouten in de boodschap diende te herstellen. Nu weet ik echter, dat ik die aanmerking links moet laten liggen. Verder ga ik meteen na nu met uw raad en aanwijzingen aan de gang.

Met vriendelijke groet,

John.
Beer1941.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zult ergens in je instellingen van Outlook Express hebben aangegeven dat er een limiet is aan de grootte van de mails, en dus dat je bericht (incl. bijlage) wordt 'verdeeld' over meerdere ('multi-part mime'). Overigens horen 'slimme' mailpakketten aan de ontvangende kant deze mails gewoon weer naar 1 mail in elkaar te kunnen schuiven (Outlook 2003 kan het zowiezo). Zie bijlage waar dat staat.

Natuurlijk kan het zijn dat je zulke grote mails stuurt, dat de ontvangende kant problemen krijgt met zijn mailbox (totale bericht is te groot), maar dan zou jij delen terug moeten krijgen als 'niet-afleverbaar'.
Ook kan het zijn dat het allemaal zo groot is, dat de ontvangers telkens maar een stukje van de totale mail binnen halen (ze checken bijv. elke 5 minuten, terwijl jouw mailserver er bijv. totaal 20 minuten over doet om (alle stukken van) de mail door te zetten naar de mailserver van de ontvanger).

Beste zou dus zijn dat je de mails in zijn geheel in 1 stuk verstuurd ipv. in meerdere delen.
Als het goed is is ergens onder je accountinstelling een geavanceerde optie die aangeeft hoe groot de mails mogen zijn voordat ze 'verknipt' worden (die grens geldt natuurlijk ook voor elk verknipt stukje mail).
Voorbeeld: Je stuurt een bestand van 1 MB (=1024 KB), terwijl de maximale mailgrootte door je is ingesteld op 16 KB. Hieruit volgen dus 1024 KB / 16 KB = 64 stukjes mail naar elke ontvanger.
Als ik je goed begrijp maak jij maar liefst 772 stukjes mail. Dat betekent óf enorm grote bijlage óf kleine maximale mailgrootte (of een combinatie van die 2 mogelijkheden).

Kijk maar of je hier wat mee kunt. En ja, meerdere keren posten is NIET toegestaan, let daar graag een volgende keer op.

Tijs.

attachment.php

Oplossing multi-fragmentatie van foto-bijlagen.

Beste,

Uw aanwijzingen en schema heb ik enkele malen herhaald gevolgd, maar het resultaat dat beoogd werd bleef uit. Vervolgens ben ik na ampel overdenkens maar eens alle vensters denkbaar, onder Extra>Accounts en >Opties, gaan onderzoeken op instellingen. Ik heb heel wat vinkjes en puntjes in rondjes uit- resp. ingeschakeld. Ook Internetopties heb ik een contrôlebeurt gegeven. Russendoor heb ik ook in Config.-scherm, na een aanwijzing door Microsoft Hulp, onder "Printers en andere Hardware>Hardware Toevoegen" gezocht, maar die vingerwijzing bleek uiteindelijk onzin te zijn, want er werd wèl een andere, extra printer naast mijn HP PSC1417 A.I.O. gezet, die nog dominant was geworden ook, maar het bood geen oplossing voor mijn initiële probleem.
Na verlaten van de eerstbeschreven schoonmaakbeurt heb ik de gehekelde foto's weer aan mijzelf gestuurd en opnieuw naar dochters en kennissen verstuurd and beware!: Feilloze overdracht volgens: "bezig met verzenden van bericht 1 van 1" en niet weer de melding: "Bezig met verzenden van bericht 1,2,3,4,5, enz. van enige tien- tot honderdtallen". Het was en is nog, óver!
Ja m'n beste, dit soort fouten ontstaat wanneer een self-educated seniorcomputeraar, "ergens in terecht komt" en het vinkje of puntje op het verkeerde plaatsje zet en/of die aanbrengt of weghaalt.

Ik heb dus als antwoord op de vraag van HelpMij "Probleem opgelost?": "Ja" gezegd, maar dan zou het lijken alsof uw aanwijzingen het probleem klein gekregen hadden, terwijl ik het zelf voor elkaar kreeg.
Maar tòch nog mijn welgemeende dank aan de Hulpverleners Dezer Hulprubrieken.

Vriendelijke groeten van

Beer1941. (John).

Ik heb dus als antwoord op de vraag van HelpMij "Probleem opgelost?": "Ja" gezegd, maar dan zou het lijken alsof uw aanwijzingen het probleem klein gekregen hadden, terwijl ik het zelf voor elkaar kreeg.
[...]

Je terugmelding geeft aan waar het probleem gelegen heeft. Klaarblijkelijk niet bij het opknippen van mail in kleinere stukjes, maar wat de werkelijke reden is geweest zullen we uit jouw verhaal helaas ook niet kunnen vernemen.

Evengoed fijn dat je probleem weg is, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Antwoord dat ik al gedaan had.

Mon Brave,
In een recent erkentelijkheidsmailtje aan Tijs, meldde ik, dat zijn aanwijzingen/raadgevingen niet tot het gewenste resultaat leidden. Ik had diverse verkeerde instellingen staan, waardoor Tijs' adviezen geen gevolg kònden hebben. Door deze vraag om te bevestigen/ontkennen dat/of het advies het probleem heeft doen oplossen, ben ik wel heel verrast. Na vorenstaande zal dat duidelijk zijn immers, ik HEB al geantwoord.
Zulke vergissinkjes kunnen optreden, dus no hard feelings. Integendeel, door de adviezen ben ik als niet-doorkneed computeraar goed aan het denken gezet, met als resultaat, dat ik door veel vinkjes en puntjes in rondjes, te wijzigen, tenslotte zelf tot de oplossing van het multi-gefragmenteerd oversturen van fotobijlagen, gekomen ben. Het doet NIIETS af aan het feit, dat "jullie", met uw welnemen, altoos bereid tot hulp en bijstand bent. Hulde daarvoor!
Graag heb ik mijn weliswaar bescheiden bijdrage aan penningmeester overgeboekt, als u begrijpt wat ik bedoel. (Vrij naar Olivier B. Bommel).

Garoeten,

Majoor Kees.

Dat mijn tip geen oplossing heeft geboden heb ik in mijn vorige posting al 'erkend', alleen vond ik het een beetje 'uit de hoogte' van u om uitgebreid te komen melden dat ú het probleem hebt opgelost terwijl blijkbaar géén clou aanwezig is wélke aanpassing uwerzijds uiteindelijk de oplossing heeft geboden. Daarom kwam ik nog met een reactie terug.

Evengoed heb ik u in mijn vorige posting bedankt voor de terugmelding dát het nu blijkbaar werkt, in de veronderstelling alle informatie (zover beschikbaar) goed samengevat te hebben.

Wat mij betreft is deze discussiedraad geheel afgehandeld.

Tijs.

"Uit de hoogte."

Dnties, wat spijtig dat uw voor mij betreurenswaardige mening over mij bij u post gevat heeft. Het laatste dat ik beoog(de) is u tegen mij in te nemen. In uw vooreerdere bericht meende ik al enige ontstemming uwerzijds te kunnen waarnemen maar zette die mening als niet terecht, opzij. Ik verkeer(de) in de overtuiging, dat ik in mijn correspondentie volkomen klaar had gemaakt, dat ik dank zij uw aanwijzingen, tot diep nadenken aangezet, tot het opheffen van de storing gekomen was. Kennelijk had ik beter mijn referte aan het niet-gelukt-te-zijn en mijn "onderzoek" in het e-maillichaam achterwege dienen te laten en NIET NAAR WAARHEID de vraag of de adviezen het probleem opgelost hadden, met een uitbundig "Ja!" moeten beantwoorden.
Dnties, bedrog en arrogantie passen niet bij mijn persoon, anders zou ik u niet welgemeend voor uw bemoeiingen bedankt hebben. Onbeschoft zou geweest zijn, indien ik er geheel het zwijgen toe gedaan had onder het (valse) motto, dat adviseur er ook niets van weet en dat ik geheel op eigen "ervarenheidskennis" de fout even opgelost had. Quod non!
Ook ik wil hiermede de aanvankelijk dreigende soap beëindigen. Ik spreek de hoop uit, dat ik u heb kunnen overtuigen, dat ik dank zij uw hulp! tot genoemde opheffing van de storing gekomen ben. No hard feelings pls..

Moge ik u tenslotte, welgemeend, vriendschappelijk groeten en u alle goeds en een goede gezondheid toewensen? Bij dezen gaarne gedaan.

John.
Beer1941

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan