ddr1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jura701

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
hoi
ik heb ddr1 512 mb geheugen van ( 256 pc2700 166MHz x 2)

en ik wil andere geheugen kopen van 1 gb of 512 mb
kan ik ook pc2100 266MHz er in plaatsen? of andere ik weet niet welke??

het maakt niet zoveel uit zolang je maar ddr1 neemt, en het beste is 2 dezelfde, mocht je er 2 in doen. 2 verschillende werkt niet altijd

mvg
michel

Hoi,
het maakt in zo verre niets uit je kan inderdaad alleen ddr1 kwijt maar je zal wel op de Pc 2700 moeten zitten lager gaat wel hoger niet dus pc 3200 gaat niet tenminste als je bord dat als hoogste accepteert.

Modag

hoe kan ik weten hoeveel mijn bord dan maximaal accepteert?

moet je even in de handleiding kijken, of op internet voor een zoeken als je hem niet meer hebt.

ik hebnet een nieuwe gekomcht ddr1 pc2100r-266mhz,, en ik heb nog een pc2700 166hmz

zouden ze samen werken?

Maakt helemaal niets uit hoor of je 166 mhz hebt! als je een hogere koopt doet die het ook gewoon (deze zijn dan wel beter dus ook duurder)

hoe kan ik weten hoeveel mijn bord dan maximaal accepteert?

Als je je kast open haalt en je ziet die gleuven voor je memory. bijvoorbeeld 3 gleuven dan is dat in totaal 6 Gb (3 x 2=6)
Kheb ook gehoord dat er geheugen strippen zijn van 4 Gb maar die heb ik zelf nog nooit! ergens op een site gezien. :/
Maar voor de rest maakt het niet uit hoeveel Gb je erin stopt als je gleuven vol zijn zijn ze vol.
heb ik zelf ook gehad!

Als je je kast open haalt en je ziet die gleuven voor je memory. bijvoorbeeld 3 gleuven dan is dat in totaal 6 Gb (3 x 2=6)
Sorry, maar waar haal je deze onzin vandaan?:rolleyes: Dus als ik mijn geheugen sloten tel kom ik op 6 uit, wat dan volgens jou maximaal 12GB (6x2GB) ondersteund. Echter ondersteund mijn moederbord 24GB. Ander moederbord heeft ook 6 geheugen sloten, zou dus ook 12GB moeten ondersteunen. Echter deze ondersteund maximaal maar 4GB, dus je beredenering gaat niet op.

Wat een moederbord maximaal ondersteund wordt in de handleiding aangegeven en/of op de site van de fabrikant. Hier wordt ook vermeld welke geheugen snelheden het moederbord ondersteund.

Maar voor de rest maakt het niet uit hoeveel Gb je erin stopt als je gleuven vol zijn zijn ze vol.
Mogelijk start het systeem niet eens op met teveel geheugen.

Laatst bewerkt:
ik heb 2 sloten voor geheugen , maar nog 1 vraagje en als ik pc3200 koop zal die dan ook werken?

Op de site van je moederbord fabrikant. Je hebt nog steeds je moederbord type/model niet opgegeven.

die zat bij je pc als het goed is, tenzij je hem hebt gekrege ofzo en niet erbij hebt gekrege :D , moet je even naar de site gaan van je moederbord daar kan je vaak wel een handleiding downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan