Nintendo DSi R4i usb werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirella74

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo,

Ik probeer al een paar dagen om spelletjes op mijn DSi kaartje te krijgen. Behalve dat dit me niet lukt, geeft mijn pc nu steeds aan dat de verwisselbare schijf F:, dus de usb, eerst geformatteerd moet worden. Als ik dit wil doen, geeft ie aan dat dit niet lukt.. Weet het nu echt niet meer...:confused:

Iemand die me stap voor stap kan helpen?

Alvast bedankt,

Gr Mirella

Welkom op helpmij.nl!

Ik zou in ieder geval niet gaan formatteren. Dan gooi je juist alles er weer af.
Heb je al een andere computer geprobeerd? :eek:

Groetjes,

d0mzy

Dankje voor je snelle reactie.

Ik wil het liefst ook helemaal niet formatteren, maar als ik de verwisselbare wil openen, geeft ie aan dat ie eerst geformatteerd moet worden..

Heb nog niet op een andere computer geprobeerd. Van de week deed hij het wel. Kon toen nog op de schijf kijken..

Mirella

Even kijken.

Ik zou zeggen : probeer een andere pc.
Je hebt geen tweede kaart natuurlijk, anders kon je daar naar kijken.

Welk besturingssysteem gebruik je op PC 1 ?
Ik neem aan XP / Vista?

Ja ik heb een pc met Vista. Tweede kaart heb ik inderdaad niet. Heb net wel een andere usb stick geprobeerd en die pakt ie direct. Ben ook al dagen aan het zoeken naar een oplossing en het enige wat ik wel tegen kwam en ook vaak heb gedaan (omdat ik steeds wilde kijken of de spelletjes er goed op stonden en hem dan in mijn Nintendo moest doen) is de usb er vaak in en eruit gehaald...oeps :confused:

Het er in en uit halen van een USB-stick maakt niet zoveel uit.
Hij zou het dan nog wel moeten doen.

Probeer eens een andere USB-poort van je computer. Hopen dat dit wel werkt.
Bijvoorbeeld G:/ ( Als de computer die heeft ) :shocked:

Heb 'm net in een ander usb gat gedaan (raar zinnetje ;-)). Hij ziet 'm wel in 'deze computer' , maar als ik 'm aan wil klikken dan zegt ie dat ik een andere schijf of geschikt medium moet plaatsen in de verwisselbare schijf.

Vind je het erg als ik deze vraag openlaat?
Ik weet het namelijk niet meer.

Waarschijnlijk wordt er morgen weer gereageerd.

Veel succes met het oplossen Mirella! :thumb:

Nee joh, niet erg..weet het zelf ook niet meer..hihi.

In ieder geval heel erg bedankt voor het mee denken! :thumb:

Slaap lekker en groetjes,

Mirella

Hoi Mirella,

Probeer het ding eens te formateren via een cardreader, er is vast wel iemand die zo'n ding in de pc heeft zitten.
Formateren als Fat 32.

Heeft hij trouwens wel gewerkt? ivm garantie.

Hai Luuk,

Hij heeft het in 't begin wel gedaan. Niet dat ik al spelletjes heb kunnen spelen, maar ik had er wel wat bestanden op gekregen..

Ik zal 'm vandaag eens in een cardreader doen, die micro-card bedoel je hè?

Alvast bedankt voor het helpen!

Groetjes Mirella

Hoi Mirella,

Klopt, die micro kaart in de cardreader.
Heb je er wel software opgezet om te kunnen spelen?

Hai Luuk,

Ja, ik had er software bij op gezet. Precies de software die sidder.nl erbij gaf. Maar toen deed mijn usb-stick het opeens niet meer..en wilde alleen nog maar formatteren..wat dan ook weer niet lukte...

Zat vanmorgen net achter mijn pc boven en had de micro card in de reader gedaan..hij was bezig met 'automatisch afspelen' toen er bezoek aan kwam....:evil:. Weet dus nog niet precies wat hij op de andere pc doet...

Als hij het daar wel doet, wil jij me dan verder helpen om alles goed op de kaart te krijgen? Snap werkelijk niets van 'uitpakken in Winrar' enzovoorts ;-).

Groetjes Mirella

Laten we eerst eens afwachten voordat alles het doet.
Daarna kunnen wij jou instructies geven hoe je precies dit alles regelt.

Dus succes gewenst. :thumb:

Dankje..zal succes nodig hebben ;).

Wel heerlijk hoor, dat hier mensen zijn die willen helpen. Eerst maar zien dat het kaartje weer normaal gaat doen, wat ie moet doen..

Morgen weet ik meer.

Groetjes

Hai Luuk,

Ja, ik had er software bij op gezet. Precies de software die sidder.nl erbij gaf. Maar toen deed mijn usb-stick het opeens niet meer..en wilde alleen nog maar formatteren..wat dan ook weer niet lukte...

Zat vanmorgen net achter mijn pc boven en had de micro card in de reader gedaan..hij was bezig met 'automatisch afspelen' toen er bezoek aan kwam....:evil:. Weet dus nog niet precies wat hij op de andere pc doet...

Als hij het daar wel doet, wil jij me dan verder helpen om alles goed op de kaart te krijgen? Snap werkelijk niets van 'uitpakken in Winrar' enzovoorts ;-).

Groetjes Mirella

Met dit probleem heb ik dus ook een tijd gezeten. De oplossing is om Winrar te downloaden en op een .rar bestand rechtermuisklik te doen (bijvoorbeeld op de r4i ds firmware). Klik dan op uitpakken met winrar. Dan krijg je na een ogenblik een nieuwe map. Daarin staan dan de bestandjes die je op de Microsd kaart moet zetten! Succes.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan