• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kunnen cellen die gecodeerd zijn met een celkleur meegenomen worden in formules?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelbroumels

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Beste excel-fans,

Ik werk sinds kort in Excel 2007, waarbij cellen gecodeerd kunnen worden met een kleur, waar ook op gefilterd kan worden. Heeft iemand ook ervaring met het werken aan formules waarin er met de kleur van een cel rekening wordt gehouden? (Optellen van gekleurde cellen bijv.)

Ik hoor het graag!

M.

In bijlage worden de groene cellen opgeteld

Hi Warm bakkertje,

Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad wat je bedoeld, alleen ben ik op zoek naar een manier om kleuren bij elkaar op te tellen, die verdeeld staan in een spreadsheet vol resultaten. Dus ook zoeken op de kleur zeg maar (zoals dit ook kan als je filtert)

Zie bijlage, ik was op zoek naar een manier om de kleuren van de cel op te tellen, niet de inhoud zelf, maar zit me net te bedenken dat ik ook gewoon iedere kleur een '1' als waarde in de cel zou kunnen zetten natuurlijk.

Hopelijk kun je me hiermee iets verder helpen, ik krijg er maar weinig respons op en heb het idee dat het wel een pittig vraagstuk is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Marcel ,

Ik heb eens een voorbeeldje gekregen waar de kleuren opgeteld worden , misschien kan je hier iets bij doen.

Groetjes

Bijlagen

In je bestand heb ik een functie geplaatst die het aantal cellen berekend die een bepaalde achtergrondkleur hebben.

De syntax is:
Code:
=kleurentellen($F$2:$F$550;F2)
De functie telt in het bereik F2:F500 het aantal cellen die overeenkomen met die van F2.
De uitkomsten staan in de L-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

In je bestand heb ik een functie geplaatst die het aantal cellen berekend die een bepaalde achtergrondkleur hebben.

De syntax is:
Code:
=kleurentellen($F$2:$F$550;F2)
De functie telt in het bereik F2:F500 het aantal cellen die overeenkomen met die van F2.
De uitkomsten staan in de L-kolom.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Helemaal top! Dit is dus inderdaad waar ik naar op zoek was! Dit houdt wel in dat ik dus als ik cellen ga sorteren (bijv op functie), ik het dan even moet knippen en plakken naar een tab en dan deze formule op los moet laten? Dat ik het wel in dit bestand moet doen omdat je hier de functie in hebt geplaatst?

Ziet er naar uit dat er licht aan de tunnel is dan!

Helemaal top! Dit is dus inderdaad waar ik naar op zoek was! Dit houdt wel in dat ik dus als ik cellen ga sorteren (bijv op functie), ik het dan even moet knippen en plakken naar een tab en dan deze formule op los moet laten? Dat ik het wel in dit bestand moet doen omdat je hier de functie in hebt geplaatst?

Ziet er naar uit dat er licht aan de tunnel is dan!

Als je gaat sorteren dan hoef je niet te knippen en te plakken om de formule te laten werken.

De functie staat in het bestand maar je kunt eventueel de code ook naar een ander bestand kopiëren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beide opties ziet er naar uit dat het globaal werkt.. MAAR sommige kleuren slaat hij bij op hol!? Daar telt hij soms meer of minder dan in de rij zitten

Is dat iets van compatibility van excel dat die code de kleuren niet allemaal kent, of dat kleuren op zelfde kleurenpatroon (roze licht-roze) problemen oplevert? Ik ben ze nu aan het vervangen, maar als ik de 'niet werkende vervang met andere kleuren, werken zij wel, maar de goede niet meer..

Vaag.. ik ga het eerst eens testen met excel 2003 kleuren.

M.

Laatst bewerkt:
Beide opties ziet er naar uit dat het globaal werkt.. MAAR sommige kleuren slaat hij bij op hol!? Daar telt hij soms meer of minder dan in de rij zitten

Is dat iets van compatibility van excel dat die code de kleuren niet allemaal kent, of dat kleuren op zelfde kleurenpatroon (roze licht-roze) problemen oplevert? Ik ben ze nu aan het vervangen, maar als ik de 'niet werkende vervang met andere kleuren, werken zij wel, maar de goede niet meer..

Vaag.. ik ga het eerst eens testen met excel 2003 kleuren.

M.

Ok, ik heb van alles geprobeert en het blijkt dat het soms werkt. Lastig aangezien ik het zo dus niet kan gebruiken. Het bovenstaande probleem blijft dus. Iemand enig idee hoe dit kan?

Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan