• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Achternaam scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met cursussen van Microsoft, momenteel met de cursus "Formules gebruiken om tekst te bewerken, te verbeteren en te controleren". Daar kwam ik aan bij het oefenbestand op deze pagina. En met dat oefenbestand word ook een helpbestand gedownload en geopend, in dat helpbestand staat weer een oefening 9. En als ik de formule die daar getoond wordt invoer bakt office er niets van, uiteraard wijzig ik de 2 komma's in een komma-dubbele punt. Ik kan de functie =ZOEK() dan ook nergens vinden in het dialoogvenster "Functie invoegen", en met andere functie krijg ik het ook niet voor elkaar. Zou iemand mij hierbij kunnen helpen zodat ik er toch wat van opsteek?

Laatst bewerkt:
Gotty,

Ben je de vraag nog aan het samenstellen? :D

@ dolliteon

Ik geloof nooit dat mijn zoon het eens is met jouw hantekening :D

Martin

Ik wou die nieuwe iconen eens uitproberen maar ik klikte per ongeluk op "Reactie plaatsen". Maar bij deze is mijn vraag dus geplaatst :).

en heb je dan ook nog een antwoord nodig of is de vraag al opgelost?

Martin

Beste Gotty ;)

Zoiets dat je wil ?

Je moet je vraag plaatsen onderaan en niet in je beginvraag :evil:

Als je dan toch iets wil bijleren kijk dan eens naar deze site.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
en heb je dan ook nog een antwoord nodig of is de vraag al opgelost?

Martin

Ik zou inderdaad graag antwoord willen als je de oplossing weet.

Beste Gotty ;)

Zoiets dat je wil ?

Je moet je vraag plaatsen onderaan en niet in je beginvraag :evil:

Als je dan toch iets wil bijleren kijk dan eens naar deze site.

Ik zie in het bestand staan: "Onder constructie" Dat zal in ieder geval niet de oplossing zijn...

Daar snap ik niets van, als ik zo'n topic zou zien zou ik zonder meer het eerste bericht lezen, de berichten waarin wat gedold wordt lees ik snel overheen en in bericht #6 zou ik dan lezen dat de vraag dus nog steeds actueel is. Zo zie ik het dus wat jij bedoelt snap ik niet... Met alle respect.

Bedankt voor die site, ik heb hem in de favorieten gezet, daar zal ik te zijner tijd ook mee aan de slag gaan.

Ik zou inderdaad graag antwoord willen als je de oplossing weet.

Ik zie in het bestand staan: "Onder constructie" Dat zal in ieder geval niet de oplossing zijn....

en de oplossing heeft danny netjes voor je in het bestandje gezet

Beste Gotty ;)

Ben eens naar de site geweest die jij aanduidde van Microsoft.
Zie ook bijgevoegd bestandje wat je bedoelde.

Is het deze formule die je beter wil begrijpen bij oef. 9 ?

Code:
=RECHTS(G2,LENGTE(G2)-ZOEK(" ",G2))

Mijn code doet het wel hetgeen je vraagt.

Code:
=RECHTS(B6;LENGTE(B6)-VIND.ALLES(" ";B6))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Gotty ;)

Ben eens naar de site geweest die jij aanduidde van Microsoft.
Zie ook bijgevoegd bestandje wat je bedoelde.

Is het deze formule die je beter wil begrijpen bij oef. 9 ?

Code:
=RECHTS(G2,LENGTE(G2)-ZOEK(" ",G2))

Mijn code doet het wel hetgeen je vraagt.

Code:
=RECHTS(B6;LENGTE(B6)-VIND.ALLES(" ";B6))

Weer behoorlijk stom van me, Omdat ik in het startbericht ook onder constructie had staan dacht ik dat je misschien iets niet begrepen had, maar ik klikte niet even op de cellen D en E 1
schaampte.gif
. Dan had ik de formule gezien en het is inderdaad de formule die doet wat ik wil. Wat Microsoft dan bedoelt weet ik niet maar dankzij jou steek ik er hoe dan ook wat van op. Dankjewel
bedankt.gif
! En sorry voor het ongemak.

De vraag is dus nu wel opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan