Spdif-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJ Boulie

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik heb net een laptop gekocht. Er staat dat er een 7.1 geluidskaart in zit dmv SPDIF-OUT. Nu doe ik mijn 5.1 geluidssetje eraan maar ik hoor alleen de eerste 2 speakers. Paar vraagjes:

1. Wat is SPDIF-OUT eigenlijk?
2. Hoe kan ik dan via mijn 5.1 geluidssetje muziek beluisteren?
3. Wat heb je ervoor nodig?

Alvast bedankt!

Niels

Heb je wel de instellingen van je geluid op 5.1 gezet? Muziek krijg je geen 5.1 geluid maa, dus zul je met bijvoorbeeld een dvd dat testen.

Ja dat heb. Maakt geen verschil. Ik kan alleen het groene stekkertje erin doen dus vandaar mijn vraag hoe ik 5.1 uit een SPDIF uitgang moet halen.

Dan moet je ook een SPDIF kabeltje hebben.

@ Crash, correct me if i'm wrong !

Dan moet je inderdaad een SPDIF kabeltje gebruiken.

Oke oke dan zou het opgelost moeten zijn?
Waar haal ik dat kabeltje en hoeveel kost dat?

Ik heb gezocht naar een kabeltje alleen er zijn er zoveel van + nog een converter etc. Wie kan mij helpen het juiste kabeltje te vinden om mijn laptop met een spdif uitgang te koppelen aan mijn 5.1 geluidssysteem?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Niels

Ik heb gezocht naar een kabeltje alleen er zijn er zoveel van + nog een converter etc. Wie kan mij helpen het juiste kabeltje te vinden om mijn laptop met een spdif uitgang te koppelen aan mijn 5.1 geluidssysteem?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Niels

Niemand? Ik weet echt niet wat ik met een SPDIF-out moet doen terwijl in de handleiding staat dat je er een 7.1 set op aan kan sluiten. Maar als ik de 3 kabeltjes van mijn 5.1 set erin doe doet hij het niet. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Niels van Wijk

Bij de instellingen van de geluidskaart aangegeven dat je de SPDIF al uitgang wil gebruiken? SPDIF is maar 1 aansluiting.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sony/Philips_Digital_Interface

Dankjewel Crash maar dat doe ik wel alleen hij pakt maar sommige speakers. Ik heb 3 kabeltjes voor mijn 5.1 philips set. Een groene (spreekt voorzich), een oranje en een zwarte. Waar moeten die andere 2 in dan? Want als ik ze alle 3 erin doe , groen in groen, oranje in de mic en de zwarte ernaast pakt hij maar 3 speakers en daar zit de subwoofer niet bij.

Dan moet je bij de geluidskaart instellingen kijken. waarschijnlijk veranderen de functies van de aansluitingen, als je de geluidskaart instelt op 5.1 of 7.1.

Dan moet je bij de geluidskaart instellingen kijken. waarschijnlijk veranderen de functies van de aansluitingen, als je de geluidskaart instelt op 5.1 of 7.1.

Dat heb ik zojuist net geprobeerd maar geen effect

Fujitsu Amilo 3515 laptop met een Realtek HD Audio Card

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan