• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Normlijn in staafdiagram

Status
Niet open voor verdere reacties.

dopler

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Hallo,

Nu heb ik al wat forums afgezocht maar kan het niet vinden. En dat terwijl het volgens mij toch echt mogelijk moet zijn.
Ik heb een grafiek met 3D kolommen. Over deze kolommen heen moet een horizontale lijn lopen die de norm aangeeft op 95%. Ik heb dat altijd gedaan door zelf een lijn te tekenen, maar die wil nog wel eens verspringen. Erg irritant als je dat niet in de gaten hebt.
Kan iemand dat voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt,
groeten,
Jaap

Bijlagen

Hallo Jaap,

Selecteer de norm-kolom ook mee bij het maken van de grafiek en kies bij grafiektype allereerst voor Aangepast type en dan vervolgens het type Kolom-Vlak.
Het is misschien niet exact wat je wilt maar komt er wel heel dicht bij.

Dan krijg je dus dit???
Vind ik de vorige oplossing iets mooier
Ik laat deze nog heeeel even open staan voor het geval iemand een 3D truuk kent. Maar wel bedankt voor je antwoord.

Bijlagen

Excelgrafieken kunnen 2D en 3D niet combineren. De lijn moet dus ook 3D worden. Ik heb wel wat in elkaar geprutst, maar vond er niet uitzien. Vandaar deze 2D oplossing.
Ik denk dat de vergelijking met de norm belangrijker is dan het 3D-effect, maar dat kun jij natuurlijk anders vinden.

Groeten,
Richard

Ik denk dat de vergelijking met de norm belangrijker is dan het 3D-effect, maar dat kun jij natuurlijk anders vinden.

Heb je ook helemaal gelijk in. De ellende is alleen dat ik een rapportage maak met heel veel van deze grafieken en er graag een eenheid in hou. Pas ik deze aan, dan moet ik de rest ook doen. Maar het lijkt er op dat het toch zal moeten dan:)

Bedankt voor jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan