• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

positie cursor bij gebruik van hyperlinks

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinvrugt

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Ik heb een excel bestand met meerdere werkbladen. Vanaf een index kan ik via hyperlinks naar een positie in de verschillende werkbladen. De positie van de cursor is iedere keer helemaal aan de rechterkant van het scherm.
Kan ik ook aangeven dat de betreffende kolom waar de hyperlink naar verwijst links op hetr scherm komt?

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd. Maar je kunt in het scherm gewoon aangeven in welke cel de cursor moet komen. Zie schermprintje.

Bijlagen

• helpmij.JPG
    helpmij.JPG
    32,1 KB · Weergaven: 47
Als de hyperlink verwijst naar cel A1 ia het geen probleem, maar bij meerdere kolommen wel. Als de hyperlink verwijst naar bv. cel FC5, dan staat de cursor en dus ook die kolom helemaal rechts op het scherm. Het zou mooi zijn als die kolom dan helemaal links zou staan

Misschien begrijp ik je vraag verkeerd. Maar je kunt in het scherm gewoon aangeven in welke cel de cursor moet komen.
Dit klopt als je binnen één bestand blijft, maar bij een hyperlink naar een ander bestand gaat deze vlieger niet op.

Hoi, dat zal met VBA moeten. Is ooit al eens op dit forum aan de orde gweest, mar ik weet niet meer wanneer.
Het lukt in ieder geval niet met een hyperlink alleen.

Richard

Plaats deze achter het blad met hyperlinks
Code:
Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
    With ActiveWindow
        .ScrollColumn = ActiveCell.Column 'plaatst de celkolom uiterst links
        .ScrollRow = ActiveCell.Row 'plaatst de celrij linksboven
    End With
End

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan