Problemen met binnenhalen van mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

soezie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2009
Berichten
3
Hallo,

sinds een aantal dagen ontvang ik rond de 50-100 mails per dag van marktplaats, allemaal dezelfde. Ik heb marktplaats gevraagd of zij wisten hoe dit kan, dit is de reactie die ik van ze heb ontvangen:

Hartelijk dank voor uw bericht.
Dit is heel vervelend. Wij hebben het bericht echter slechts eenmaal verzonden. Waarschijnlijk heeft u dan een probleem met uw mailbox. Het kan zijn dat u een groot e-mailbericht (groot attachement) in uw mailbox heeft staan, achter het bericht van Marktplaats.nl.

Hierdoor zal uw mail client iedere keer opnieuw beginnen met het binnenhalen (poppen) van uw mail, ons mailtje weer downloaden, om vervolgens weer te beginnen aan het downloaden van het grote bericht,
waarop een time out gegeven wordt als die in uw Mailclient te krap staat ingesteld.

Als dit gebeurt, dan is ons mailtje nog niet verwijderd uit uw popbox. Dit gebeurt pas wanneer de popsessie succesvol alle mailtjes heeft kunnen downloaden en zal bij een volgende poging dit mailtje van ons
opnieuw worden gedownload.

Wij raden u aan om de timeout van uw mailclient te verhogen of het mailtje handmatig te verwijderen via een telenet naar uw popbox.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Henk Jan

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Nu ben ik een gigantische leek op dit gebied, en heb ik geen idee hoe ik dit moet oplossen. Ik heb zitten zoeken binnen mijn mailaccount, maar kom er echt niet uit. In de tussentijd blijven de mails binnenstromen, net heb ik er weer 170 moeten verwijderen. Tussendoor ontvang ik ook andere (gewone) mails, allemaal gewoon één keer.

Ik heb een account bij Lycos.com, en tot nu toe beviel dat prima. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen???

Alvast bedankt!




Edit:
Inmiddels heb ik de 'full header' bekeken, en het lijkt nu toch wat meer te gaan om spam???

Zie hieronder:

X-DAUM-WEB-MAILER-FIRST-LINE | From marktmark@mailuk.rnmk.com; Wed Jul 22 07:29:01 2009 -- Change header --- Standard Header Full Header

X-DAUM-INTERNAL-HOST | received by 10.126.36.75

X-Spam-Flag | NO

X-Spam-Score | 5

X-Spam-Level | *****

X-Spam-Status | No, score=5 tagged_above=-100 required=100 tests=[DKIM_SIGNED=0.001, DKIM_VERIFIED=-0.001, FVGT_m_MULTI_ODD2=1.1, FVGT_m_MULTI_ODD3=1.3, FVGT_m_MULTI_ODD4=1.3, FVGT_m_MULTI_ODD5=1.4, FVGT_u_HAS_2LETTERFLDR=0.5, HTML_MESSAGE=0.3, MURTY_BADWORDS2=0.1, MURTY_BADWORDS3=0.2, MURTY_PHISHING1=3, RCVD_IN_BSP_TRUSTED=-4.3, RDNS_NONE=0.1]

Received | from localhost ([10.126.32.9]) by hermes of mail-fmail15.bo3.lycos.com (127.0.0.1) with ESMTP id d6M7NtXg2216124620 for <email@adres.com>; Wed, 22 Jul 2009 07:23:55 -0400 (EDT)

Received | from mail-spamassassin30.bo3.lycos.com ([127.0.0.1]) by localhost (mail-spamassassin30.bo3.lycos.com [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024) with ESMTP id m+956gtt2fY8 for <email@adres.com>; Wed, 22 Jul 2009 07:21:10 -0400 (EDT)

Received | from mail-rmail7.bo3.lycos.com (beta-backnet-proxy.bo3.lycos.com [10.126.32.9]) by mail-spamassassin30.bo3.lycos.com (Postfix) with SMTP for <email@adres.com>; Wed, 22 Jul 2009 07:21:10 -0400 (EDT)

Return-Path | <marktmark@mailuk.rnmk.com>

DomainKey-Signature | q=dns; a=rsa-sha1; c=nofws; s=dk20384; d=marktplaats.nl; h=DKIM-Signature:Received:MIME-Version:Message-Id:Date:Subject:To:From:Reply-To:Content-Type; b=USKqAkksMVXaC6/PXp5TsV2NjqOE1m43ECf6q7Srj5uEigO7EJki8BCH1e6DrPDB LJeBBBLcbpKRG+/vMCw7k8U/Ve3fxtrFsXlBV9hN3O+mY4cGHyh5tXIdt/URCP4q Ola7Q/uL06rluDrbRJ1CNjZRs/L5Qr0U5qlGEO0gdZ0=

DKIM-Signature | v=1; a=rsa-sha1; d=marktplaats.nl; s=dkim20384; c=simple/simple; q=dns/txt; i=@marktplaats.nl; t=1248127870; h=From:Subject:Date:To:MIME-Version:Content-Type; bh=pDDntVy1r23yYZLkBGkS2Wnx2HE=; b=hbT5bqP0sIA4Wl61QemAu8ZXd/9haohsuGcHhFE3aGLfb/c3H6TPo9GNHzR7vamE eaJI6ABikdcl/4cHUSr9g4TWkxn2KMK1h/e02Pson900eDRe+p8u6mryMZwemWiK zXZxGstynrk3lUT8DJpf70X5QemVosNt/4h1JcHmG+I=;

Received | from rntuk141.rnmk.com ([213.105.192.141]) by hermes of mail-rmail7.bo3.lycos.com (209.202.249.17) with ESMTP id d6KIBDcyb250747000 for <email@adres.com>; Mon, 20 Jul 2009 18:11:13 -0400 (EDT)

Received | from [172.24.1.40] ([172.24.1.40:57921] helo=rnmduk01.int.rightnowtech.com) by rntuk141.rnmk.com (envelope-from <marktmark@mailuk.rnmk.com>) (ecelerity 2.2.2.40 r(29895/29896)) with ESMTP id 58/58-29125-E7BE46A4; Mon, 20 Jul 2009 23:11:10 +0100

MIME-Version | 1.0

Message-Id | <RNTM.AvcK~wpnHv8SdjixGvUe~yL~Jvkq~~7~.1.1248127870.wCXQG_oXzCf6PRk*@rnmduk01.int.rightnowtech.com>

Date | Tue, 21 Jul 2009 00:11:10 +0200 (CEST)

Subject | Klik hier om te profiteren van nog meer kopersbescherming

To | [COLOR="Red"]email@adres.com[/COLOR]

From | "Marktplaats.nl" <marktplaats@marktplaats.nl>

Reply-To | "Marktplaats.nl" <marktplaats@marktplaats.nl>

Content-Type | Multipart/Alternative; boundary="------------Boundary-00=_MMP33OBMYHI1VA400000"

X-Hermes-Message-Id | d6M7NtXg2216124620

X-Hanmail-Peer-IP | 213.105.192.141

X-Hanmail-Env-From | marktmark@mailuk.rnmk.com

X-Hanmail-Class | X

Hoe pak ik dit het beste aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interessant, om meerdere redenen:
1. De mails lijken lokaal (zie WikiPedia) te zijn verstuurd naar een mailserver van rnmk.com:
Received | from [172.24.1.40] ([172.24.1.40:57921] helo=rnmduk01.int.rightnowtech.com) by rntuk141.rnmk.com (envelope-from <marktmark@mailuk.rnmk.com>) (ecelerity 2.2.2.40 r(29895/29896)) with ESMTP id 58/58-29125-E7BE46A4; Mon, 20 Jul 2009 23:11:10 +0100

Zou mijn niet verbazen dat ze bijv. websites hosten, en vanaf een van die (gehackte) websites de mailserver van rnmb.com worden misbruikt voor (spam)mail.
2. Ik zie in de mail geen aanbeveling om echt iets te kopen of te verkopen en ook niet om ergens op te klikken. Misschien wordt wel geprobeerd een antwoord op de mail te ontlokken, zodat men weet dat je e-mail adres geldig is.

Zou betekenen dat je een mail zou kunnen sturen naar administratieve contact van rnmk.com met deze bevindingen, en het verzoek om de mail-gaten te stoppen.
Vervelende is dat je niet 100% zeker kunt zijn of de (mail-)beheerder van rnmk.com misschien ook 'in het complot' zit, maar ik denk van niet.
Administratieve informatie (incl. mail-adres van administratieve contact) van rnmk.com:
Registrant:
RightNow Technologies
40 Enterprise Blvd
Bozeman, MT 59718
US

Domain Name: RNMK.COM

Administrative Contact, Technical Contact:
Hostmaster hostmaster@rightnowtech.com

Hostmaster
RightNow Technologies
40 Enterprise Blvd.
Bozeman, MT 59718
US
406-522-4200 fax: 999 999 9999


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb diverse email adressen van Lycos verwijderd uit je post.
 
Thanx :thumb:.

Zo zie je maar, zo'n leek ben ik dus...

Ach, het heeft (voor mij) het voordeel gehad dat ik de hele header heb kunnen zien, en niet een 'gestripte' versie! :)

Hopelijk kun je er wat mee. Vergelijk de headers zeker ook met een 'legitiem' markplaats-mailtje, voor de zekerheid, zodat je zeker weet dat je niet bij de verkeerde gaat klagen over het probleem. :)

Tijs.
 
Ik heb het inderdaad al wel vergeleken, tenminste met de mail die ik via hen terug kreeg als reactie op mijn klacht, die kwam van info@marktplaats.nl, en dat was ook het enige adres wat er verder in stond.

Ik heb de header ook doorgestuurd naar marktplaats, lijkt me voor hen ook wel prettig om te weten dat dit soort spam verstuurd wordt.

Tijs, bedankt voor je info, ik ga ze een mailtje sturen in mijn beste engels :confused:, hopelijk krijg ik het ze uitgelegd. Ik zal de header maar meesturen denk ik? Of zal ik gewoon het hele mailtje naar ze doorsturen?

Thanx!
 
De header meesturen (niet zoals paul-rt iets strippen, gewoon het hele ding :p) is voor hen het meest nuttig. De berichtinhoud staat er ook in, dus ze missen geen informatie als je die hele header meestuurt.

Misschien nuttig om speciaal nog naar dat 172.x.x.x adres te verwijzen als hoogstwaarschijnlijke bron van het bericht, en laat ze maar uitzoeken waar het vandaan gekomen is.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan