CANON printer MP610

Status
Niet open voor verdere reacties.

wergun

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Bij het printen van een A4 text pagina met zwarte inkt, is op elke regel, op 1/3 van de linke kantlijn, van boven naar beneden een "sliertje" inkt onder een letter te zien. Het lijkt een kleine veeg naar beneden. Alles al gedaan wat betreft reinigen volgens CANON, maar niets helpt ! Heeft iemand een soortgelijk probleem en evtl een oplossing ?

welke cartridges gebruik je? Vaak zijn het de alternatieven (B) merken wat deze problemen opleveren. Deze inkt is vaak dunner dan de Canon inkt waardoor er wat extra door de printkop loopt. Probeer eens met originele inkt. Vaak geeft dit een duidelijk beter resultaat en is zowiezo beter voor de printer (voor het inktabsorbtie kussen van de printer dit raakt op deze manier ook veel sneller vol)

welke cartridges gebruik je? Vaak zijn het de alternatieven (B) merken wat deze problemen opleveren. Deze inkt is vaak dunner dan de Canon inkt waardoor er wat extra door de printkop loopt. Probeer eens met originele inkt. Vaak geeft dit een duidelijk beter resultaat en is zowiezo beter voor de printer (voor het inktabsorbtie kussen van de printer dit raakt op deze manier ook veel sneller vol)

In mijn printer zitten nog steeds de originele met de printer meegeleverde CANON cartridges. Volgens mij zou het daar niet aan "kunnen" liggen. Binnen kort ben ik aan nieuwe cartridges toe. Ik gebruik alleen originele inktcartridges van CANON. Als ik de printkoppen zou kunnen schoon maken, is het probleem mogelijk over. De vraag is alleen HOE KOM IK BIJ DE PRINTKOPPEN ???

Het is 1 grote printkop die in de MP610 zit. De cartridges zelf hebben geen printkop. Toen je de printer kocht en voor het eerst aan moest sluiten, moest je zelf de printkop plaatsen. Altans ik moest dat wel bij deze printer.

In de handleiding van de printer staat op bladzijde 29 (van het Nederlandse gedeelte) aangegeven wat de hendel is van de printkop vergrendeling. Uiteraard dien je eerst de cartridges te verwijderen, voordat je de printkop gaat verwijderen.

Het is 1 grote printkop die in de MP610 zit. De cartridges zelf hebben geen printkop. Toen je de printer kocht en voor het eerst aan moest sluiten, moest je zelf de printkop plaatsen. Altans ik moest dat wel bij deze printer.

In de handleiding van de printer staat op bladzijde 29 (van het Nederlandse gedeelte) aangegeven wat de hendel is van de printkop vergrendeling. Uiteraard dien je eerst de cartridges te verwijderen, voordat je de printkop gaat verwijderen.

Ik heb bij het installeren van mijn printer de printkop NIET hoeven te installeren, hij zat er al in. Op blz 29 van de Nederlandse instruktie staat alleen een heel verhaal over het vervangen van de inktcardridges. Nog even in de online handleiding gezocht naar iets over de printkop. Wat er wel staat, daarvan zou je haast bang worden. Overal waarschuwingen om de vergrendeling van de printkop niet te openen. Geen idee waarom dat is. Ik vraag mij nu af wat ZOU KUNNEN GEBEUREN ALS IK DAT WEL DOE ?

Ik gaf ook aan dat er op bladzijde 29 alleen de hendel werd aangegeven. Dat ze waarschuwen voor die hendel klopt, dit om te voorkomen dat deze per ongeluk losgemaakt wordt.

Die hendel heb je nodig om de printkop eruit te halen. Deze met gedestilleerd water voorzichtig schoonmaken. Niet met een doek of iets dergelijks gaan poetsen, hierdoor kan de printkop beschadigen.

Let wel na het reinigen, dat de printkop goed droog is voordat je deze terug plaatst. Je zal dan ook weer moeten kalibreren.

Uiteraard onder je eigen verantwoording uitvoeren. Ik kan geen garantie geven dat jou probleem oplost.

Laatst bewerkt:
je kunt ook nog eerst proberen of de optie (diepte) reiniging resultaat opleverd. Voer echter nooit meer dan een keer diepte reiniging uit. als dit niet helpt kun je altijd nog altijd de printkop eruit halen en te reinigen

Ik gaf ook aan dat er op bladzijde 29 alleen de hendel werd aangegeven. Dat ze waarschuwen voor die hendel klopt, dit om te voorkomen dat deze per ongeluk losgemaakt wordt.

Die hendel heb je nodig om de printkop eruit te halen. Deze met gedestilleerd water voorzichtig schoonmaken. Niet met een doek of iets dergelijks gaan poetsen, hierdoor kan de printkop beschadigen.

Let wel na het reinigen, dat de printkop goed droog is voordat je deze terug plaatst. Je zal dan ook weer moeten kalibreren.

Uiteraard onder je eigen verantwoording uitvoeren. Ik kan geen garantie geven dat jou probleem oplost.

Het heeft even wat tijd gekost (geen gedestilleerd water in huis !), maar vandaag heb ik de printkop eruit gehaald en schoon gemaakt. Dat viel best wel mee ! De eerste testprint zag er goed uit, geen "streepje" meer. Ik ben blij dat het probleem over is. De printer ter reparatie sturen zag ik toch niet zo zitten ! Nogmaals bedankt voor de tip !

Graag gedaan. Laat even weten of het op termijn ook nog goed gaat.:)

Doe ik !!!:thumb:

Ik zou nog een bericht geven hoe het verder gegaan is. Fantastisch .... de printjes zijn helemaal goed. Geen "staartjes" meer ! Ik ga ervan uit dat het probleem definitief opgelost is, ook op lange termijn !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan