• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kijken of invoer uniek is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld door voorwaardelijke opmaak (daar denk ik eigenlijk aan) een blok samen gevoegde cellen rood te laten kleuren als er in een bereik 2 maal het zelfde getal wordt ingevoerd?
Het bereik is telkens de oneven regels van de kolommen H tot en met O (dus H5:O5;H7:O7;--tot en met H43:O43). Ik zal het bestand bijvoegen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
19x bekeken 5x gedownload.
Dan doe ik maar een poging. Kijk eens of je iets met de volgende formule kan bij voorwaardelijke opmaak:
Code:
=ALS(EN(REST(RIJ();2)=1;AANTAL.ALS($C$2:$C$13;C2)>1);1;0)=1
Heb hem ook even in een bestandje gezet voor je

Succes,
Martin

Bijlagen

Beste Kevercat ;)

Zal dan ook maar eens een poging wagen hé :D

Zie bestandje.

Het is misschien niet hetgeen je wou.
Je wil denk ik, van zodra er 2 van de vier samengestelde cellen dezelfde waarde hebben, dat alle 4 de samengestelde cellen rood moeten gekleurd worden hé ?

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Hallo Danny,

Het is misschien niet hetgeen je wou.
Je wil denk ik, van zodra er 2 van de vier samengestelde cellen dezelfde waarde hebben, dat alle 4 de samengestelde cellen rood moeten gekleurd worden hé ?

Het bestand stelt een stallingsruimte voor, iedere samengestelde cel is 1 stallingsplaats. De 2 kleine cellen er boven geeft informatie over die wagen (linker cel zoek die informatie op en de rechter cel is toegevoegde informatie voor de dag zelf). Iedere wagen kan maar 1 keer gestald worden want we hebben hem maar 1 keer. Het mooiste zou wezen dat de samengestelde cellen op de oneven rijen, zoals ik dat eerder al aangaf, rood zouden kleuren op beide plaatsen waar een zelfde voertuignummer ingevoerd zou worden. Het gebeurd namelijk zelden dat je 2 keer het zelfde voertuignummer invoert op het zelfde spoornummer (zelfde rij), tenzij je het voertuig een plaats opschuift maar dan weet je dat je bewust een fout maakt. Bijvoorbeeld op spoornummer 1 plaats 4 stal je het voertuig 3010 maar later stal je de zelfde wagen ook op spoornummer 18 plaats 2, als deze dan allebei rood zouden kleuren zou dit perfect zijn. Als dat niet kan dan had ik onder de tekst looproute al een vak samengestelde cellen gemaakt die dan met de voorwaardelijke opmaak rood zou moeten kleuren.
Ik hoop dat zoiets mogelijk is.

Hallo Harry,

Bedoel je zoiets?

Ja, zoiets bedoelde ik. Het toeval wil dat ik vanmorgen (natuurlijk in het zonnetje op de camping) verder zat te lezen in mijn boek Excel 2007 van John Walkenbach en ik terecht kwam bij het hoofdstuk voorwaardelijke opmaak.Het geen ik wil is in Excel 2007 heel simpel een keuze van een van de regels van de voorwaardelijke opmaak: unieke of dubbele cel waarden. Thuis gekomen direct geprobeerd en dat werkte perfect, helaas werken we op mijn werk nog steeds met versie 2003 maar ik heb het werkblad opgeslagen als een 2003 versie en de opmaak bleef in tact. Op mijn werk gelijk geprobeerd en daar werkte het nog steeds en de voorwaardelijke opmaak was gewijzigd in de volgende formule:
Code:
=AANTAL.ALS($H$5:$O$5; N17)ѢAANTAL.ALS($H$7:$O$7; N17)AANTAL.ALS($H$9:$O$9; N17)ѢAANTAL.ALS($H$11:$O$11; N17)嬙AANTAL.ALS($H$13:$O$13; N17)€AANTAL.ALS($H$15:$O$15; N17)嬙AANTAL.ALS($H$17:$O$17; N17)...
Op zichzelf lijkt mij dit een zeer omslachtige formule zeker omdat ieder rij (van alle 20 rijen) apart genoemd wordt maar hij werkt wel kijk maar in de bijlage.

Iedereen erg bedankt voor het meedenken. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Kevercat ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan