Zelfbouw systeem voor multimedia/games

Status
Niet open voor verdere reacties.

GulfO1

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een klein multimedia pc'tje in elkaar te zetten. De pc word vooral gebruikt voor multimedia en games. Ik wil de pc achter mijn tv plaatsen of in de kast. Hij moet dus klein zijn. Ik ben op mini-itx gestuit en dit lijkt mij wel interresant, ook als probeersel.
Ik had de volgende configuratie in gedachte.

Behuizing: Jou Jye NU-0528I-CR met ingebouwde 220W voeding

moederbord: Commell LV-678 Mini-ITX

Processor: Intel Q8200

Ram geheugen: Corsair 800MHz DDR2 - 2 x 2GB

Videokaart: Low profile! > Club3D HD4550 512MB GDDR3

Opslag: OCZ Vertex 30GB + Externe Harde Schijf

Het lijkt mij allemaal te mooi om waar te zijn en heb verder geen ervaring met Mini- ITX.
Ik heb dan ook de volgende vragen:

Voldoet de voeding?

Word dit hele handeltje niet te warm?

Kan ik onderklokken en voltages veranderen in dit bios?

Past het? Het is immers zo klein dat je het een console zou kunnen noemen.

Is een externe harde schijf verstandig om zo de airflow als die er al is en de temperatuur positief te beinvloeden? Een externe dus i.p.v. een interne HDD.

Zie ik iets over het hoofd? Zitten er verder nog haken en ogen aan dit gebeuren?

Het hele handeltje kost 530Euro. Is er nog iets te verbeteren rondom dit bedrag?

Veel vragen maar ik kan er weinig over vinden op internet. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedankt en hopende op snelle reacties,

Gulf:thumb:

Laatst bewerkt:
Stel ik zulke moeilijke vragen?
Niemand ervaring met een mini-itx systeem?

Gulf:thumb:

Wat voor games wil je spelen?

Een dergelijk klein systeem zou ik afraden als gamepc.
(vanavond wil ik wel uitgebreider reageren..)

GTA IV moet kunnen draaien op een resolutie van 1360x768.
Hier twijfel ik nog aan. Als ik dan verder alle settings op low moet zetten dan vind ik dat niet erg.

Gulf

Hoi !

Ik zou er niet aan beginnen !

Een dergelijke mini-PC is prima om te mailen etc., maar bij gamen en een continue-belasting wordt een en ander m.i. veel te heet !

Ik heb wel ruime ervaring met de z.g. HTPC-behuizingen, die nog een stuk groter zijn dan de door jou gekozen mini-xtc.
Daarop werkt films/muziek downloaden/afspelen prima, maar met het converteren van een film onstaan al de eerste warmte-problemen.
Uiteraard is dit wel op te lossen, maar dan onstaat er weer herrie, en da's juist wat ongewenst is.

Om over de plaatsing achter een TV in 'n kast (!!) nog maar te zwijgen......

Greetz,

Harry.

Er zijn wel grotere HTPC kasten die zeker niet misstaan in een huiskamer, maar wel groot genoeg zijn, zodat hitte geen probleem is.

Deze kasten zulln wel wat duurder zijn, maar dan heb je dus wel een goede basis.
Is je budget max 5-600 euro, dan gaat dat niet lukken. Dan zou ik als ik jou was kiezen voor een normale computerkast en die ergens in een hoekje zetten.

Ik heb zelf in mijn huiskamer een computer staan. Die valt echt niet op naast de subwoover van mijn audiosyssteem.

Kijk eens in mijn topic dat systeem kost 540 exclusief montage. En op dat systeem ga je echt makkelijk gta iv op spelen.

Ik heb zo'n soort wandkast: http://www.rh-made.nl/Quba_wand_E08_metaal9.jpg

Waarbij boven de tv mijn versterker staat en daarboven mijn speakers. Achter de tv staat momenteel mijn pc maar dit vind ik niet handig en omdat de pc toch al aan vervanging toe is dacht ik hier aan. Maar aangezien warmte een probleem gaat vormen stap ik hier van af. Misschien in de toekomst als projectje ofzo. Nu ben ik op een nieuw idee gekomen.

Ik wil mijn versterker verplaatsen en daar een bureau- model behuizing (dus gewoon ATX of micro- ATX) plaatsen. Daar kan ik ook gewoon mijn oude systeem in monteren. Het is niet het krachtigste maar ik kan er GTA net op spelen. Dit is ook niet mijn hoofd doel (gamen). Er is pas een nieuwe voeding ingekomen dus een nieuw videokaartje zit er wel aan te komen. Dan kan ie ook weer even mee.

Ik weet dat mijn topictitel misleidend is maar ik kreeg geen reacties. Het ging er dus gewoon om of het kan. verder niemand ervaring met mini- itx?

in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik ben er uit:thumb:

Gulf

Edit: is het warmte probleem niet op te lossen door een mini- itx bord te plaatsen met een mobiele C2D processor. Deze bordjes zijn er ook en produceren minder warmte.

Laatst bewerkt:

Juist, dit past prima bij mijn interieur en de kasten zijn net zo groot als mijn versterker.
Ik zoek eigenlijk iets met pianolak zwart. Ik kijk hier even rond.

bedankt marsman,

Gulf

Ja hoor,

iedereen bedankt, vraag is opgelost. Ervaringen met mini-itx zijn wel handig. Die zou ik hier nog wel willen zien.

bedankt,

Gulf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan