Trojan Horse virus, Oorzaak uitval pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceBuiten

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Hallo allemaal,

Sinds gister heb ik last van het steeds uitvallen van mijn laptop.
Als ik hem opstart en ga surfen op internet valt mijn computer naar ongeveer een kwartier/halfuur uit. Ik krijg dan een blauw scherm waarna hij na een geheugendump zichzelf weer opstart. Ik heb de foutcode (of hoe je dat noemt) weten te verkrijgen:
STOP: 0x0000007e (0x0000005,0x8244587e,0x88b6ba10,0x88b6b70c)

Ik heb vandaag 20.000 dreigingen van Trojan horse verwijdert van mijn computer met AVG, en een paar uit mijn systeem met Trojan Remover. Of het uitvallen hier iets mee te maken weet ik dus niet, maar ik vermoed van wel. hopelijk weten jullie een oplossing.

Mvg,

Maurice

Laatst bewerkt:
Meestal is 1 AV-product onvoldoende.
Probeer ook eens A-squared free en Bitdefender, beide de gratis/tryout-versie.
Laat die dan in de meest uitgebreide modus de hele PC controleren.

Meestal is 1 AV-product onvoldoende.
Probeer ook eens A-squared free en Bitdefender, beide de gratis/tryout-versie.
Laat die dan in de meest uitgebreide modus de hele PC controleren.

Ik zal het doen. Heeft die melding op het blauwe scherm, als de pc uitvalt, er iets mee te maken?

Het blauwe scherm kan allerlei oorzaken hebben, maar eerst maar eens zorgen dat de PC vrirus-vrij is. Als het blauwe scherm dan nog steeds verschijnt wordt dat de volgende stap.

Waar staat je laptop ?

het is erg belangrijk dat er voldoende luchtstroming ONDER de laptop door kan ivm de koeling.
Ventilator verstopt misschien ?

Waar staat je laptop ?

het is erg belangrijk dat er voldoende luchtstroming ONDER de laptop door kan ivm de koeling.
Ventilator verstopt misschien ?

Mijn laptop staat op een flightcase deksel (als verhoging), anders zit ik in een foute houding met men rug omdat de tafel laag is. Kan hij daardoor steeds uitvallen ? De ventilator werkt wel gewoon goed. Voor de anderen: Met de virussen ga ik vandaag verder. Gister geen tijd voor gehad :thumb:

Gister ben ik bezig gegaan met de virussen, en alles is er af. Het was best hardnekkig, maar ik heb het gelukkig ook uit mijn systeem kunnen krijgen, door systeemherstel uit te voeren en de rest eruit te scannen. Het rare was dat men computer 3 uur aanbleef zonder uit te vallen. Ik deed hem uit, en na een uur weer even aan om te kijken of alle problemen weg waren, maar hij viel toen ik internet opende weer uit...

Heeft iemand een ideee wat er mis is met mijn computer ?

Heb je überhaubt gekeken bij de link die ik gepost heb? Daar staat de foutcode met een aantal oplossingsrichtingen. Heb je die al geprobeerd?

Ik heb net een Logmein beeldschermstuurprogramma verwijderd (die er niet hoort, want ik heb een chipset family). Nu begint de foutmelding met 0x0000008e :confused:. Echt raar, zou het aan mijn geheugenstrip kunnen liggen? dat die kapot is?

Maurice, om aan alle onzekerheden een eind te maken
moet je het volgende doen:

Download een Linux livecd en start hier van op.
Je komt in een Windows buroblad-omgeving terecht, dus
dat je geen Linux kent is geen bezwaar.
http://www.google.com/search?as_q=k...as_dt=i&as_sitesearch=&as_rights=&safe=images
http://www.google.com/search?hl=nl&as_qdr=all&num=100&q=ubuntu&lr=
http://www.google.com/search?hl=nl&as_qdr=all&num=100&q=kubuntu&lr=

Surf wat rond, speel wat muziek en films af en kijk wat er gebeurt.

Valt de laptop weer uit, dan is het een laptopprobleem.
Gebeurt er niks, dan is het een softwareprobleem en kun je
het beste een geheel nieuwe frisse installatie doen.

Ik heb net een Logmein beeldschermstuurprogramma verwijderd (die er niet hoort, want ik heb een chipset family). Nu begint de foutmelding met 0x0000008e :confused:. Echt raar, zou het aan mijn geheugenstrip kunnen liggen? dat die kapot is?

Logmein is een programmaatje waarmee hulp op afstand geboden kan worden. Dat stuurprogramma is benodigd om je dit te doen. Ik weet niet of iemand je helpt op afstand, anders zou ik heel Logmein van je machine verwijderen. Als je wel iemand hebt die je soms op afstand helpt door de besturing van je computer over te nemen dan zal Logmein (met stuurprogramma) weer opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Verder zou ik de raad van Jedi opvolgen ;)

Opgelost :)

Oke, ik heb gister mijn pc bij een kameraad langs gebracht die er Windows Xp op heeft opgezet. Het probleem lag dus wel aan het besturingsysteem, want het is nu volledig opgelost! Iedereen bedankt voor de hulp :thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan