Mac OS X op Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeon

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2008
Ik heb nu windows, al een hele tijd eigelijk. Maar ik ben het beetje zat, want ik en windows hebben gewoon altijd ruzie. Ik heb wel eens Apple gehad, en dat beviel gewoon 1000x beter. Nu een vraag:

Ik heb een pc waar windows XP standaard op zit. Kan ik op deze pc nu wel of geen Mac OS instaleren?

Ik lees op de ene website van wel, met gekraakte versies of iets? en de andere site zegt dat het niet kan. Ik zou dit graag willen, omdat ik anders naar linux moet en daar geen ervaring mee heb en ben dus bang dat dat een niet zo leuk feestje zou worden.

Een officiele Mac OS X installatie-DVD kun je niet installeren op een Windows PC

Er zijn echter projecten zoals iDeneb en OSx86 die Mac OS X porten zodat je het wel kunt installeren.

Probleem daarmee is, is dat je tegen hardware-ondersteuningsproblemen kunt aanlopen.
Aangezien Apple geen drivers voor andere hardware dan zijn eigen heeft gemaakt.

Een officiele Mac OS X installatie-DVD kun je niet installeren op een Windows PC

Er zijn echter projecten zoals iDeneb en OSx86 die Mac OS X porten zodat je het wel kunt installeren.

Probleem daarmee is, is dat je tegen hardware-ondersteuningsproblemen kunt aanlopen.
Aangezien Apple geen drivers voor andere hardware dan zijn eigen heeft gemaakt.

Hmm that scared me. Omdat ik altijd na opnieuw instaleren aparte drivers moet zoeken voor geluid en internet, en dat zal dan wel helemaal moeilijk (onmogelijk) worden... oke dan laten we het maar, te veel risico. Bedankt!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan