DC++ Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanderwhite

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2008
Ik krijg bij systemlog bij dc++ elke keer het bericht:

Fout bij het registeren van Magnet link handler

Wat betekend dat?

Ik kan wel hubs in, maar niemand zijn filelist laden, dan krijg ik elke keer een verbindingstimeout.

Kan iemand mij helpen?

Gr. VdW

Die Magnet link registratie zou ik me niet zo'n zorgen over maken, eerlijk gezegd.

Even zo een paar vragen vooraf:
1. Welke versie van de DC++ client gebruik je? Ikzelf gebruik versie 0.75, die ik hier vandaan gehaald heb (gewoon bij de project-site).
2. Welk status heb je? Ben je 'actief' of 'passief' op DC++? Hierbij is het dus van belang dat je óf m.b.v. UPNP je router kunt/mag instellen vanuit DC++ óf dat je portforwarding in je Interrnet-router(s) hebt ingesteld die overeenkomen met de poortnummers die je bij de instellingen van Verbindingen in DC++ ingesteld hebt.
3. Sommige hubs leggen beperkingen op als het gaat om minimaal door jou beschikbaar gestelde downloadslots, minimaal door jou beschikbaar gestelde hoeveelheid 'Share' (=datgene dat je zelf deelt vanaf je computer met DC++ gebruikers), maximaal aantal ándere hubs waar je mee verbindt etc.

We horen het wel.

Tijs.

Die Magnet link registratie zou ik me niet zo'n zorgen over maken, eerlijk gezegd.

Even zo een paar vragen vooraf:
1. Welke versie van de DC++ client gebruik je? Ikzelf gebruik versie 0.75, die ik hier vandaan gehaald heb (gewoon bij de project-site).
2. Welk status heb je? Ben je 'actief' of 'passief' op DC++? Hierbij is het dus van belang dat je óf m.b.v. UPNP je router kunt/mag instellen vanuit DC++ óf dat je portforwarding in je Interrnet-router(s) hebt ingesteld die overeenkomen met de poortnummers die je bij de instellingen van Verbindingen in DC++ ingesteld hebt.
3. Sommige hubs leggen beperkingen op als het gaat om minimaal door jou beschikbaar gestelde downloadslots, minimaal door jou beschikbaar gestelde hoeveelheid 'Share' (=datgene dat je zelf deelt vanaf je computer met DC++ gebruikers), maximaal aantal ándere hubs waar je mee verbindt etc.

We horen het wel.

Tijs.

Ik ben in eerste instantie passief, omdat ik wil kijken of het werkt. Daarna ga ik wel sharen.
Ik heb geen idee hoe ik die instellingen van dc++ kloppend instel. Met portforwarding enzo...en ik weet niet of mijn anti-virus of firewell nog iets in te brokkelen heeft.
Er staat nergens duidelijke informatie.

VdW

Toon even de instellingen die je in DC++ hebt staan bij Bestand -> Instellingen -> Verbindingsinstellingen.

Overigens is het normaal dat je (bijv.) niet kunt zoeken als je niet 'actief' bent. Ook kun je van veel minder mensen downloaden als je niet 'actief' bent in DC++, dus je zult eerst dat in orde moeten maken. Je kunt zelf bepalen wat je deelt, dus desnoods deel je de eerste tijd alleen shareware of freeware installatieprogramma's.

Zie hieronder wat mijn instellingen zijn. Zie daarin dat ik het UPnP niet gebruik, en zelf een poort UDP, TCP en TLS heb aangegeven (dus 'hard' ingesteld). Het externe WAN adres is te achterhalen door te gaan naar http://www.watismijnip.nl.
Ik laat ook zien wat de instellingen van mijn router zijn m.b.t. porforwarding. Ik heb in Zonealarm (de firewall op mijn pc) aangegeven dat DC++ naar het Internet mag en ook dat die als 'server' mag optreden.

Succes,

Tijs.

attachment.php

attachment.php

Bijlagen

• dcplusplus_instellingen.JPG
    dcplusplus_instellingen.JPG
    51,9 KB · Weergaven: 424
  • dcplusplus_portforwarding.JPG
    dcplusplus_portforwarding.JPG
    48,2 KB · Weergaven: 436
Waarom is het allemaal zo onduidelijk? Ik zoek gewoon een goeie p2p. Die complete albums verspreid. Ik gebruik sabnzb en utorrent. Ik zoek gewoon een 3e-optie programma voor als die andere 2 niks kunnen vinden. Weet jij een goeie of is Dc++ dat juist?

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

VdW

Toon even de instellingen die je in DC++ hebt staan bij Bestand -> Instellingen -> Verbindingsinstellingen.

Overigens is het normaal dat je (bijv.) niet kunt zoeken als je niet 'actief' bent. Ook kun je van veel minder mensen downloaden als je niet 'actief' bent in DC++, dus je zult eerst dat in orde moeten maken. Je kunt zelf bepalen wat je deelt, dus desnoods deel je de eerste tijd alleen shareware of freeware installatieprogramma's.

Zie hieronder wat mijn instellingen zijn. Zie daarin dat ik het UPnP niet gebruik, en zelf een poort UDP, TCP en TLS heb aangegeven (dus 'hard' ingesteld). Het externe WAN adres is te achterhalen door te gaan naar http://www.watismijnip.nl.
Ik laat ook zien wat de instellingen van mijn router zijn m.b.t. porforwarding. Ik heb in Zonealarm (de firewall op mijn pc) aangegeven dat DC++ naar het Internet mag en ook dat die als 'server' mag optreden.

Succes,

Tijs.

[

Tsja, of DC++ 'het' is voor je kan ik niet beoordelen. Hier geldt de regels en smaak van de hubs of je wat vindt of niet. Er zijn bijv. hubs voor (smaken van) muziek, voor games etc., of generieke hubs waar alles is toegestaan.

Wél weet ik dat ik er zelf behoorlijk veel lol van heb (downloaden doe ik er niet veel (meer) mee), vanwege de chat-mogelijkheden en de geautomatiseerde (woord-)spelletjes die sommige hubs geprogrammeerd hebben.
Verder kom ik, via zoekopdrachten of het (soms geheel willkeurig) laden van filelists van gebruikers wel eens iets tegen waarvan ik denk: Hé, dat bestaat ook.

Als je eenmaal je client werkend hebt is de kunst:
1. De hubs uit te zoeken die qua 'smaak' het meest voldoen aan wat jij zoekt
2. Ervoor zorgen dat je in die hubs datgene kunt doen wat je van plan bent. Kan bijv. betekenen dat je je met een gebruikersnaam + wachtwoord moet registreren voordat je mag downloaden, een minimale hoeveelheid share zelf aanbiedt etc.

Als je wilt weten wat Magnet Links etc. zijn, dan kun je hier een verklarende woordenlijst vinden over DC++
Een simpele handleiding (met aan de linkerkant 'advanced' tutorials) kun je hier vinden.
Nog wat informatie over 'actief' zijn in DC++, als je er nu nog niet uitkomt: hier
Lijst van publieke hubs, die je kunt instellen in DC++: http://list.publichublist.nl/ (ong. 128 KB aan hubs) of http://www.qsdchublist.com/hublists/DCHublist.xml.bz2 (ong. 58 KB aan hubs)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan