Laptop of PC + Laptop..

Status
Niet open voor verdere reacties.

alternativ

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hallo,

ik heb een moeilijke keuze:

1. Ik koop een nieuwe laptop.. maar deze laptop moet wel heel goed zijn zodat die spellen uit 2010 ook nog heel soepel draait en duidelijk de overhand heeft. maar als je zo'n laptop koopt kom je al snel uit op een 3000 euro.

2. Ik koop een pc voor gaming:

zoals u ziet, zou deze pc ook nog makkelijk games aankunnen die in 2010 uitkomen niet waar?
en ik koop hiernaast nog een laptop voor school, ik ga technische informatica doen dus het moet wel een redelijke laptop zijn die goed kan verwerken. maar daar heb je voor 600 al wel een hele goede voor.. dus is het totaal prijsje 700+600=1300.

ps: je mag ook aanpassingen doorgeven in mijn samengestelde pc die u anders zou doen!
wat zou u doen? keuze 1 of 2, en waarom?

MVG

Hoi,

Lijkt mij toch niet zo moeilijke keus denk ik een notebook is over het algemeen niet geschikt om te gamen of zoals je al schrijft onbetaalbaar.
Dus zou ik voor keuze 2 gaan
En misschien voor het asrock moederbord een asus bord overwegen maar is een persoonlijke mening
En wij nederlanders zijn zuinig ook nog een reden voor keuze 2
Modag

Laatst bewerkt:
Ook voor de levensduur van de laptop is het fijn om ook een desktop te hebben. Immers zal de laptop dan minder zwaar gebruikt worden..

Je pc kan trouwens 100 euro naar beneden zonder dat jij het verschil echt gaat merken.
Of kan beter voor hetzelfde geld.

Ook voor de levensduur van de laptop is het fijn om ook een desktop te hebben. Immers zal de laptop dan minder zwaar gebruikt worden..

Je pc kan trouwens 100 euro naar beneden zonder dat jij het verschil echt gaat merken.
Of kan beter voor hetzelfde geld.

zou je mij de aanpassingen door willen geven dan :)??

bedankt

Je zou bijvoorbeeld hieraan kunnen denken.
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[220041]=1&product[200769]=1&product[47465]=1

Dit is even de goedkopere optie. Heb jouw processor behouden, een gigabyte bord met 4 GB DDR2 geheugen en een HD4870 videokaart. Voeding ook behouden.
Wat kun je veranderen als je hem beter wil maken: een AM3 moederbord met DDR3 werkgeheugen en een betere videokaart. Denk aan een ATI Radeon HD4890 of nVidia GTX275.

Edit: duurdere optie: http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[79085]=1&product[35577]=1&product[210544]=1

Nu kun je bijvoorbeeld ook nog een andere kast erbij nemen, zoals de Coolermaster CM690. Deze kast heeft standaard 3 fans meegeleverd, heeft een zeer goede airflow, heeft een mooie blauwe LED fan in de voorkant en is ruim genoeg om alles in te bouwen, heb hem hier zelf staan en ben er erg tevreden over :)

Denk dat je zo wel close bent, maar het wachten is op Marsmannetje, hij is hier net wat beter in.

Laatst bewerkt:
het jammere is alleen dat alternativ inmiddels een 2e draadje heeft geopend en daarnaast ook de mensen van tweakers om hulp heeft gevraagd.
Je hebt dus voor niet geholpen. :confused:

Overigens een foutje in het ddr3-systeem:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...207705]=1&product[220018]=1&product[196104]=1
Je had een ddr2-moederbord. (verder mooi systeem)

klopt voor 2e x sorry daarvoor marsmannetje okee?? ik wou gewoon over de breedte meer hulp en wou weten hoe anderen erover dachten!sorry hoor:)

Dat geeft ook niet, behalve dan dat 2e draadje openen. Het is een beetje ***lig voor Ronald, want hij heeft er nu veel tijd in gestoken.
Het gevoel dat je geeft, door niet te vertellen dat je het elders ook hebt gevraagd, is dat het lijkt dat je mensen op fouten wilt betrappen. Dat zal je niet zo hebben bedoeld, maar zo kwam het dus wel bij mij over.
Feit is dat een computer kiezen op keuzes gebaseerd is. Er zijn verschillende keuzes te maken. Je koopt nu een computer van 900-1000 euro en volgens mij vooral omdat je dan de hoop hebt om er langer mee te doen, dan met de pc die ronald net heeft samengesteld.

Dat geeft ook niet, behalve dan dat 2e draadje openen. Het is een beetje ***lig voor Ronald, want hij heeft er nu veel tijd in gestoken.
Het gevoel dat je geeft, door niet te vertellen dat je het elders ook hebt gevraagd, is dat het lijkt dat je mensen op fouten wilt betrappen. Dat zal je niet zo hebben bedoeld, maar zo kwam het dus wel bij mij over.
Feit is dat een computer kiezen op keuzes gebaseerd is. Er zijn verschillende keuzes te maken. Je koopt nu een computer van 900-1000 euro en volgens mij vooral omdat je dan de hoop hebt om er langer mee te doen, dan met de pc die ronald net heeft samengesteld.

ja echt ik kan het helemaal begrijpen nu ook, maar mijn bedoeling was totaal niet om op fouten te betrappen, ik wou van meerdere kanten het verhaal aanhoren en hoe het nu percies zat met het systeem en alles! ik heb iig wel heel veel geleerd laatste 2 dagen haha! iig bedankt iedereen hier die me geholpen heeft:) ik ben er nu in ieder geval wel uit pc van 1400 is overdreven.

nieuwpcklaar.png

dit wordt hem voor mij. ik hoop dat jullie daarin ook een goede pc ziet voor komende jaren

nogmaals,hartelijk dank,

alterNativ_-

Zoals the mask op GoT al zie: je hebt niet zoveel nodig. Ik snap best dat je wat zwaarder gaat. Dit zou ik in jouw schoenen ook doen.
600-700W is al heel ruim en prijstechtnisch wel wat beter.

Eind goed al goed :P
Marsmannetje, ik had verder ook niet gelezen. Ben de 28e teruggekomen van vakantie dus heb even 8 dagen topics gemist en ik ga echt niet alles bijlezen :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan