edsel_nl
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 okt 2006
Beste lezers,
Ik loop tegen nog een probleem aan. Wanneer de waarde in een cel van kolom B3:20 gelijk is aan de waarde in C1 dient hij de betreffende waarde in kolom A en C te kopiëren naar de cellen B1 en B2 in het tabblad "Email". Deze gegevens worden dan gebruikt om een email op te stellen. Vervolgens dient hij verder te zoeken naar de volgende overeenkomst om weer de betreffende waarde in kolom A en C te kopiëren naar de cellen B1 en B2 in het tabblad "Email" enz. enz.
Om het wat duidelijker te maken heb ik een voorbeeld opgenomen in de bijlage.
De onderstaande code is hier al in verwerkt.
Ik loop tegen nog een probleem aan. Wanneer de waarde in een cel van kolom B3:20 gelijk is aan de waarde in C1 dient hij de betreffende waarde in kolom A en C te kopiëren naar de cellen B1 en B2 in het tabblad "Email". Deze gegevens worden dan gebruikt om een email op te stellen. Vervolgens dient hij verder te zoeken naar de volgende overeenkomst om weer de betreffende waarde in kolom A en C te kopiëren naar de cellen B1 en B2 in het tabblad "Email" enz. enz.
Om het wat duidelijker te maken heb ik een voorbeeld opgenomen in de bijlage.
De onderstaande code is hier al in verwerkt.
Code:
Sub Rechthoek1_Klikken()
Application.ScreenUpdating = False
For rij = 3 To 20
If Cells(rij, 2) = Range("C1") Then
'Hier dient een code te komen om de waarde te kopieren naar het andere werkblad
'Normaal gesproken heb ik hier dan ook de code voor het mailen staan die de gegevens in de cellen B1 en B2 van het werkblad "Email" gebruikt voor het mailtje
End If
Next rij
End Sub