Motorola SBV5121E + SiteCom WL-312

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi
Wij hebben laatst een modem van ziggo ontvangen, de motorola SEV5121E. Toen hadden we nog maar 1 pc die een internetverbinding nodig had. Nu kregen we nog een pc, dus wouden we daar ook internet op, en hebben we de SiteCom WL-312 router gekocht en alles aangesloten. Het rare is nu, dat internet op de pc die we al hadden het gewoon doet, maar op die andere pc word geen verbinding gemaakt. weet iemand misschien hoe dit kan??

Tim

Ik denk wel een verklaring te hebben: Je hebt een van de LAN-aansluitingen van de WL-312 op de Motorola modem aangesloten ipv. de WAN-aansluiting van de WL-312.
Sluit je 'm aan op een van de LAN-aansluitingen, dan kun je nog steeds niet met meer dan 1 pc internetten. Sluit 'm dus aan op de WAN-aansluiting van de WL-312.

PS: Beste dat je vooraf eerst op de pc die wél verbinding heeft het volgende doet:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Daarna direct de Motorola modem uitschakelen.
Daarna de Motorola modem ontkoppelen van de LAN-aansluiting van de WL-312
Daarna de Motorola modem opnieuw aanzetten.
Daarna de WL-312 uitzetten, en wachten totdat de Motorola modem helemaal is opgestart
Daarna de Motorola modem verbinden met de WAN-aansluiting van de WL-312, en de WL-312 aanzetten.Vlgs. de handleiding is de WAN-aansluiting van de WL-312 de meest linkse aansluiting op de WL-312 aan de achterzijde.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
was het maar zo makkelijk :rolleyes:. we hebben alle kabels nagekeken, maar het zou allemal moeten kloppen. misschien heeft het er wat mee te maken dat de pc boven windows vista heeft??

ps. we hebben ook al geprobeerd om de nieuwe pc op de internetverbinding van de oude aan te sluiten, waarna het nog steeds niet werkte.

Tim

Laatst bewerkt:
Welk ip-adres heeft die pc die wél kan Internetten?
Kan je nakijken op die computer met: Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Tijs.

hetzelfde als de pc met xp, dat hebben we ook al geprobeerd, ik snap er echt niets meer van:(

hetzelfde als de pc met xp, dat hebben we ook al geprobeerd, ik snap er echt niets meer van:(

Mijn vraag is niet beantwoord.
Ik vraag je om het ip-adres. Specifiek: Ik vraag om het ip-adres van de XP computer als die Internet heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan