goed systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alternativ

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
dit wordt wss mijn nieuwe systeem, graag mening.. totaal prijs: ong 1500

Videokaart: Asus ENGTX295 / 2DI
behuizing: Cooler Master CoolerMaster MidiTower CM-690 Black / 5x5.25 Exposed / 1x3.5 Exposed + 5x Hidden / noPSU
voeding: Cooler Master Real Power M850
moederbord: Gigabyte Motherboard ATX X58 LGA1366 Socket
processor: Intel Core i7-920/2.66GHz 8MB QPI DDR3 LGA1366
optische drives LG Blu-Ray RW 8x Black SATA Retail including software
ram-geheugen: OCZ DDR3 High Performance Memory 6GB 1600 Platinum (7-7-7-24) 3K
harddisk: Samsung Spinpoint F1 320GB
cpu koeler: Zalman CNPS10X Extreme

Het is zeker een goed systeem maar er kan zeker 500 euro van af waarbij je het verschil niks van merk. De prestaties blijven bijna hetzelfde en jij heb nog wat extra geld over :confused:

Kan je mischien een link geven van je pc ( winkelwagen ) zodat de experts zoals marmannetje ( :P ) er kunnen kijken wat goedkoper kan terwijl je het zelfde resultaat behoud

Laatst bewerkt:
Het is zeker een goed systeem maar er kan zeker 500 euro van af waarbij je het verschil niks van merk. De prestaties blijven bijna hetzelfde en jij heb nog wat extra geld over :confused:

Kan je mischien een link geven van je pc ( winkelwagen ) zodat de experts zoals marmannetje ( :P ) er kunnen kijken wat goedkoper kan terwijl je het zelfde resultaat behoud

haha oke laat mij verrassen!!

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-5874620

Er valt pas iets te zeggen als je ook aangeeft waar je het systeem voor gaat gebruiken.

Ik zie dat je er 6Gig Ram in steekt, let er wel op dat je dan een 64bit OS hebt.

anders kan je dit niet optimaal benutten.

Heb je voor die technische informatice zo'n zwaar systeem nodig???

Voor gamen is deze meer dan goed genoeg...
Ik persoonlijk vind het een geweldige pc, maar ik zou hem toch niet kopen voor te gamen... Dat kan je namelijk ook met minder...

Heb je voor die technische informatice zo'n zwaar systeem nodig???

Voor gamen is deze meer dan goed genoeg...
Ik persoonlijk vind het een geweldige pc, maar ik zou hem toch niet kopen voor te gamen... Dat kan je namelijk ook met minder...

haha oke, voor welke dingen zou jij wel zo'n pc kopen?

hij is toekomst gericht ook,, voor games uit 2010.. en ja met technische informtica weet ik niet denk idd niet zo;n zwaar systeem.. maar voor latere games heb je deze miss wel nodig

Ik denk dat je de GTX 295 kan vervangen door de GTX 280

veel verschil zul je niet merken, en je bespaart ongeveer 70 euro

Dit is wel een zeer toekomstgericht systeem dan hoor...

Ik denk niet dat er een game in 2010 zal uikomen dat zo'n requirements heft.

Ik denk dat je de GTX 295 kan vervangen door de GTX 280

veel verschil zul je niet merken, en je bespaart ongeveer 70 euro

naar mijn mening is verschil tussen gtx 295 en gtx 280 opzich wel de 70 euro waard, gtx295 is gebouwd op 2 videokaarten in 1 eigenlijk, 280 niet

Dit is wel een zeer toekomstgericht systeem dan hoor...

Ik denk niet dat er een game in 2010 zal uikomen dat zo'n requirements heft.

ja, dat hoop ik toch ook haha!

maar denk je inderdaad dat hier 500 euro bespaard kan blijven terwijl dit nie ten koste gaat van de prestatie/kwaliteit en de duur

zoals hier vermeld:

Hoe dan ook gaat de prestatie iets naar onder moeten, maar dat is op zich niet zo erg, want tenzij jij monster-operaties moet uitvoeren...

gaat het verschil slechts een paar miliseconden zijn...

Hoe dan ook gaat de prestatie iets naar onder moeten, maar dat is op zich niet zo erg, want tenzij jij monster-operaties moet uitvoeren...

gaat het verschil slechts een paar miliseconden zijn...

oke, en waar zal ik dan de veranderingen in brengen? neem aan de videokaart? voeding?

Snelheid 576 MHz
Stream Processors 480
Shader-snelheid 1242 MHz

Geheugen
Capaciteit 1792 MB aanwezig
Toegangstijd 55 ns
Snelheid 2000 MHz
Interface 896 bit

Dit zijn de specs van de huidige beeldkaart :eek:

Hier val ik dus bijna van achterover...

Tevens vind ik 6Gig RAM overdreven...
De nieuwe Intel Core i7, dat is toch ook nog overbodig...

voor privé-gebruik is dit echt wel een gigantische kost, terwijl het toch niet nodig is...

en wat je zegt van duur... tegen dat deze pc echt noodzakelijk is kan je hem toch weggooien door de slijtage aan de onderdelen.

Snelheid 576 MHz
Stream Processors 480
Shader-snelheid 1242 MHz

Geheugen
Capaciteit 1792 MB aanwezig
Toegangstijd 55 ns
Snelheid 2000 MHz
Interface 896 bit

Dit zijn de specs van de huidige beeldkaart :eek:

Hier val ik dus bijna van achterover...

Tevens vind ik 6Gig RAM overdreven...
De nieuwe Intel Core i7, dat is toch ook nog overbodig...

voor privé-gebruik is dit echt wel een gigantische kost, terwijl het toch niet nodig is...

en wat je zegt van duur... tegen dat deze pc echt noodzakelijk is kan je hem toch weggooien door de slijtage aan de onderdelen.

hahaha ja ik dacht wel leuk computertje tog:P waar ik iig wel paar jaar verder mee kan;P?

Ja, je zou er inderdaad een paar jaar mee verder kunnen, maar de vraag is, denkt het materiaal daar ook zo over... Mss wel, maar wat als het niet zo is?

zo'n pc die zou qua inhoud wel een tijdje moeten mee kunnen gaan en dan nog alles perfect kunnen draaien...

Je kan natuurlijk deze kopen en hopen dat die lang meegaat en natuulijk hopen dat ze de komende jaren geen andere weg inslaan met de technologie...

Je begon met een pc van 700 euro en nu is het opeens 1500 euro. En morgen 2500 euro? :shocked:
Het feit dat jij nu voor een pc kiest van 1500 euro zorgt er echt niet voor dat je nu opeens jaren langer plezier van je pc hebt. Het verschil is maximaal enkele maanden.
Wanneer je nu 800-900 euro investeert, dan kan je over 2-3 jaar nog eens 600 euro in je systeem steken, waardoor je pas echt jaren plezier hebt.

Immers hoe je dan een kast, voeding, dvd-brander, harde schijf niet meer meer perse te vervangen. Tegen die tijd is een nieuw moederbord, processor, videokaart en misschien geheugen het enige wat nodig is om de pc weer up-to-date te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan