Asus P5QL-E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timothy20

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2009
Vergeef mij, ik ben een PC-noob. :(

Ik heb dus een PC samengesteld via MyCom. Gister alles binnen gekregen.

Heb alles ingebouwd en aangesloten, tot ik bij m'n beeldscherm kom. Had niet door dat dit moederbord geen com1/seriele poort, of hoe dat ook heet, voor aansluiting van de monitor heeft. Anders had ik wel een ander moederbord gekozen.

Alles dus aangesloten, behalve mijn monitor. (22 inch van LG)

Wat moet ik doen? Een losse connector aanschaffen? Inbouwen in PCI slot?

Hoi,

Je zal een losse videokaart moeten aanschaffen met de aansluiting type pci-e dan zal het goed gaan. En als op de monitor een dvi aansluiting zit zou ik er ook voor zorgen dat deze ook op de videokaart aanwezig is al is dit de laatste tijd wel standaard denk ik.

Modag

Ps Welkom op Helpmij

Hey,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb vanmiddag de Asus EN6200LE T0512 aangeschaft en geïnstalleerd in de PCI-E slot, maar mijn pc/monitor detecteert 'm nog steeds niet.

Op mijn oude PC's werkt mijn monitor wel. :shocked:

Ik zou echt niet weten waar het aan zou moeten liggen. Alles is gloednieuw, CPU/RAM/HDD/DVD/Voeding/Koeling zit er gewoon in zoals dat hoort.

Is het dan toch dat ik gebruik moet maken van de COM1 poort die op mijn moederbord staat tussen de PCI slots in?

Systeem van 900.- en ik ben nog niet eens aan het software matige gedeelte toegekomen.

Laatst bewerkt:
Is het dan toch dat ik gebruik moet maken van de COM1 poort die op mijn moederbord staat tussen de PCI slots in?
.

Een COM poort heeft niets met video te maken. Dit is een poort die vroeger veel gebruikt werd voor het aansluiten van randapparatuur (modem, printer, etc). Tegenwoordig is dit meestal USB.

Ik neem aan dat je de monitor direct aangesloten hebt aan de connector op de grafische kaart.

En wat je bedoelt met "de COM1 poort die op mijn moederbord staat tussen de PCI slots" is mij geheel onduidelijk.

Ook zou het handig zijn te weten wat er precies gebeurt als je de pc opstart.

Laatst bewerkt:
Hoi,

En een 6200 op systeem van 900 euro? sorry maar daar doe je het systeem geen eer mee aan denk ik hoe ziet je systeem er verder uit.

Modag

Hoi,

En een 6200 op systeem van 900 euro? sorry maar daar doe je het systeem geen eer mee aan denk ik hoe ziet je systeem er verder uit.

Modag

Voor mij even niet belangrijk. Heb die kaart alleen gekocht zodat ik alles werkend kon krijgen, tevergeefs.

900 inclusief scherm/speakers/toetsenbord/muis/vista/pci network card ;)

Systeem zelf bestaat uit een Quad 2 Core 8200, 4gb RAM van corsair, 500 gb HDD van caviar, 550w voeding van corsair, DVR 22x van LG

Laatst bewerkt:
Een COM poort heeft niets met video te maken. Dit is een poort die vroeger veel gebruikt werd voor het aansluiten van randapparatuur (modem, printer, etc). Tegenwoordig is dit meestal USB.

Ik neem aan dat je de monitor direct aangesloten hebt aan de connector op de grafische kaart.

En wat je bedoelt met "de COM1 poort die op mijn moederbord staat tussen de PCI slots" is mij geheel onduidelijk.

Ook zou het handig zijn te weten wat er precies gebeurt als je de pc opstart.

PC start op en blijft aan staan. Scherm veranderd van "check cable" naar "power save mode" bij het aanzetten van mijn PC.

Wat er verder gebeurd kan ik je niet vertellen aangezien het systeem gewoon aan blijft staan en er verder ook geen beep tones te horen zijn.

Dus monitor aangesloten aan grafische kaart.
Installatie cd erin, lampje op cd drive knippert (dus activiteit,ook hoorbaar).

Je hebt gelijk, de P5QL-E heeft geen on-board video.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de grafische kaart niet goed is geplaatst of defect is. Probeer hem eens opnieuw te installeren.

Beide aansluitingen (VGA en HDMI) geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je de mogelijkheid om een ander videokaart te proberen want wie weet is die wel defect
nog een idee heb je op je moederbord dat 4 polige stekkertje dat achter je aansluiting zit van je muis etc aangesloten?
Op deze link een foto en dan zit het schuin recht boven de processor.
Zie zelfs dat er nog een rubber dopje op zit dan is het den ik zo tweemaal 4
Modag

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, de P5QL-E heeft geen on-board video.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de grafische kaart niet goed is geplaatst of defect is. Probeer hem eens opnieuw te installeren.

Beide aansluitingen (VGA en HDMI) geprobeerd?

Kaart heeft een VGA en DVI aansluiting. DVI nog niet geprobeerd, heb geen VGA-DVI kabel en mijn monitor (W2234S-BN van LG) betreft enkel een VGA poort.

Hoi,

Heb je de mogelijkheid om een ander videokaart te proberen want wie weet is die wel defect
nog een idee heb je op je moederbord dat 4 polige stekkertje dat achter je aansluiting zit van je muis etc aangesloten?
Op deze link een foto en dan zit het schuin recht boven de processor.
Zie zelfs dat er nog een rubber dopje op zit dan is het den ik zo tweemaal 4
Modag

Die heb ik, "EATX 12V".

Kun je wel in de BIOS komen?
In het boekje van het mobo staat welke toets je daarvoor bij het opstarten moet indrukken (volgens Asus de DEL toets).

Het scherm van de BIOS zou moeten verschijnen en dit heeft niets met software of drivers te maken, alleen maar met de hardware.

Laatst bewerkt:
Het probleem is opgelost of bestaat nog steeds.

Opgelost? Vermeld hier dan wat die oplossing was, zo hebben degenen die gereageerd hebben en andere gebruikers er ook wat aan.

Bovendien is het wel zo netjes om dan de vraag als 'opgelost' aan te geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan