IE8 niet te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkel9

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2008
best forum

een kennis heeft IE8 geinstaleerd op een XP machine
nu werkt hij niet goed (geen menu's rechtsboven etc.)
geprobeert IE8 geprobeert te verwijderen maar tijdens het verwijderen wil
het programma bestandje copieeren maar dit loopt vast op bestanden die hij niet kan vinden
nu heb ik IE8 er opnieuw opgezet (nog het zelfde probleem)
maar nu kan ik IE8 niet meer verwijderen hij komt niet meer voor in software verwijderen
daarna heb ik your uninstaller 2008 geinstaleerd maar ook hier komt IE8 in de lijst niet voor
hoe krijg ik IE8 nu van de computer

met vriendelijke groeten

Bikkel9

Volgens mij kan je het niet 1,2 ,3 verwijderen. Je kan bestanden, bewereken, beeld etc wel weer terug halen in inter explorer 8. Dit doe je door op alt te drukken. Je kan ipv internet explorer 8 ook een andere browser gebruiken. Firefox (klik)en opera (klik) zijn beide stabieleren, snellere en veiligere browsers dan inter explorer 8. In deze twee browsers heb je ook nog de oude vertrouwde balk aan de bovenkant met bestand bewererken, etc. Firefox is iets gebruikers vriendelijker dan opera, maar minder snel.

Er is misschien wel een oplossing. Als je systeem herstel gebruikt en het een herstelpunt laat gebruiken van een dag voor de installatie van iexplore 8, dan ben je er volgens ook van af. Als ik me niet vergis maak je bij het installeren van iexplore 8 ook een herstelpunt aan. Als je deze gebruikt, dan ben je volgens mij weer terug.
Systeem herstel vind je zo:

Start > Accesoires > system tools > system restore

Vervolgens
Restore my computer from.....
Selecteer een herstelpunt (een van vóór de installatie)
Maak de wizard af en als het goed is het probleem dan opgelost.

Laatst bewerkt:
Beste swallav

bedankt voor je reaktie
was al bang dat het niet 1 2 3 zou lukken ook herinstalatie van IE7 gaat niet
geeft aan dat er een nieuwere versie op de pc staat
zal even kijken of het met de alt knop werkt
alvast bedankt

Beste swallav

bedankt voor je reaktie
was al bang dat het niet 1 2 3 zou lukken ook herinstalatie van IE7 gaat niet
geeft aan dat er een nieuwere versie op de pc staat
zal even kijken of het met de alt knop werkt
alvast bedankt

In Vista staat hij gewoon in Sofware: Geïnstalleerde updates weergeven en dan staat hij daar tussen. Verwijderen en IE 7 wordt vanzelf inplaats van IE 8 geïnstalleerd.
In XP ook!

Ik heb IE8 op een XP-pc ook gewoon via de software-lijst kunnen verwijderen.. Twee keer zelfs!
Heb toen IE8 uitkwam hem direct geinstalleerd maar liep tegen vertragingen op die ik bij IE7 niet kende(schermen langzaam sluiten). Heb toen Firefox eens uitgeprobeerd en hoef IE niet meer terug. Een paar weken geleden nogmaals IE8 geprobeerd omdat ik IE toch nodig heb voor updates maar hetzelfde probleem deed zich weer voor.. Blijf nu voor mijn updaten en hotmail wel IE gebruken maar zodra beiden via Firefox lukt...

beste egkok

helaas zols ik al aangaf staat bij deze nachine IE8 niet bij de te verwijderen software
ook bij your uninstal 2008 komt hij niet voor
ook systeem herstel geprobeert maar hij blijft IE8 opstarten

Hoi Sillysauce

was net het antwoord naar egkok aan het schrijven
ik zal IE8 vervangen door Firefox en kijken of de kennis daar mee uit de voeten kan

groeten

beste egkok

helaas zols ik al aangaf staat bij deze nachine IE8 niet bij de te verwijderen software
ook bij your uninstal 2008 komt hij niet voor
ook systeem herstel geprobeert maar hij blijft IE8 opstarten

Dat dacht ik eerst ook. Hij stond er gewoon niet in!!
Maar na een paar keer heen en weer klikken of opnieuw opstarten staat ie eropeens tussen, althans bij mij... vraag me niet hoe en waarom maar dat was mijn ervaring... en hij hoort er gewoon tussen te staan....

Ie 8

Ik heb IE 8 als Windows automatische update binnen gekregen en geinstalleerd.
( Vista Home edition)
Daarna kon ik Youtube en Facebook wel opstarten maar IE 8 sloot ze onmiddellijk af.
met het bekende D.E.P. verhaal, van alles geprobeerd maar het probleem bleef.
Uiteindelijk via systeem herstel IE 7 weer terug gezet, en alles werkt weer, voor mij geen
IE 8 meer, zolang je de DEP beveiliging niet simpel kan uitschakelen
groetjes Ernst

Ik heb IE 8 als Windows automatische update binnen gekregen en geinstalleerd.
( Vista Home edition)
Daarna kon ik Youtube en Facebook wel opstarten maar IE 8 sloot ze onmiddellijk af.
met het bekende D.E.P. verhaal, van alles geprobeerd maar het probleem bleef.
Uiteindelijk via systeem herstel IE 7 weer terug gezet, en alles werkt weer, voor mij geen
IE 8 meer, zolang je de DEP beveiliging niet simpel kan uitschakelen
groetjes Ernst

Je kan het wel uitschakelen, maar ik weet niet meer hoe.... heb het zelf ook gehad... even zoeken op dit forum..

bij de kennis Firefox geinstaleerd en draait als een zonnetje
BEDANKT VOOR ALLE INFO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan