• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukken werkblad: tekst icm afbeelding in koptekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fritzie01

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Als ik een werkblad afdruk met o.a. tekst in het blad zelf en o.a. een afbeelding in de koptekst krijg ik op de hardcopy (op papier vanuit verschillende printers, maar ook in pdf) een ander resultaat dan op het afdruk voorbeeld op het scherm.

Heel vreemd, maar in het onderste gedeelte wordt de tekst wel gewoon in het zwart afgedrukt, maar in het bovenste gedeelte niet. De afbeelding die in het document zit is in de koptekst geplaats en simuleert een achtergrond / briefpapier.

Ik heb een printscreen van het Excel bestand en de pdf als bijlage toegevoegd. De bestanden zelf zijn nl groter dan de maximale upload (100k). Voor de kijker: links is het Excel bestand, rechts is het pdf bestand.

Als je in het pdf bestand het bovenste deel selecteer tot aan waar het tekstvak begint, blijkt dat er wel tekst staat, maar dat dat op eoa manier wit of doorzichtig is gemaakt.

Graag je hulp.

Dank, groet, Frits

Bijlagen

• 31-7-2009 13-29-19.jpg
    31-7-2009 13-29-19.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 75
In de hulp file of de FAQ van de pdf kijken , daar kan de oplossing staan

En in de opmaak eigenschappen van de afbeelding ( rechtermuisklik ) staat daar alles goed . Het is moeilijk zonder voorbeeldje waar we kunnen mee testen om mee te denken

En in de opmaak eigenschappen van de afbeelding ( rechtermuisklik ) staat daar alles goed . Het is moeilijk zonder voorbeeldje waar we kunnen mee testen om mee te denken

Ik heb de afbeelding op de achtergrond van het bestand verkleind en kan nu een attachment uploaden. probeer er aub maar eens een pdf van te maken (of gewoon naar een printer af te drukken).

Dank, groet, Frits

Bijlagen

Op de laptop in de camion heb ik enkel xps en in dit formaat lukt het , ik probeer deze avond thuis om in pdf af te drukken .

Bijlagen

Eentje met CutePDF

Ik heb het, ook net nog na jouw reactie, geprobeerd met CutePDF, PDFill (moet je ook eens naar kijken, heeft een aantal erg mooie pdf tools er omheen) en zelfs Acrobat geprobeerd met allemaal hetzelfde verkeerde resultaat. Raar dat het bij jou direct goed gaat.

Attachment is obv CutePDF ook. Je kunt in het "lege gebied" wel de tekst wel selecteren, het lijkt erop dat de afbeelding naar de voorgrond is verplaats of de letters in het wit oid.

Ik heb het hier lokaal op mijn werkplek geprobeerd, maar ook op de werkplekken van een aantal collega's.

Bijlagen

Heel raar , ik heb na U berichtje Cutepdf gedonwnload en gebruikt om te testen . Ga via je configuratiescherlm eens de cutepdf als actieve printer zetten (?) in de bijlage het uur van install

Bijlagen

Heeft er verder nog iemand tips? Bovenstaande heeft niet geholpen.

Dank

Heel raar , ik heb na U berichtje Cutepdf gedonwnload en gebruikt om te testen . Ga via je configuratiescherlm eens de cutepdf als actieve printer zetten (?) in de bijlage het uur van install

Erg vreemd hoor. Heb je verder tips op welke plekken ik eea aan kan passen mbt afbeeldingen icm print (services) oid?

Indien ik deze avond tijd over heb zet ik jouw bestandje in een PDFprint macro die ik gebruik om onze uren en facturen op te slaan ( is wel pdfcreator ) en anders kijk ik of ik cutepdf kan koppelen .

Hier geen probleem

Fritzie01,

bij mijn geen enkel probleem, zowel op papier als in PDF (via PDFfactory) is alles oké.

dpi

Het lijkt erop dat hoe hoger ik de dpi instel tijdens de opdracht (advanced settings van de verschillende printers) hoe minder er op de afdruk komt.

Ik heb nu thuis getest met Win2pdf , pdfcreator en onenote , bij een printprevieuw en print opdracht geen probleem alles incl de linker tekst staat leesbaar . Maar eens ik met een print macro werk dan krijg ik jouw probleem enkel in PDF ( niet in OneNote of XPS ) en zoals je aangaf als je de plaats waar de tekst staat selecteert dan verkleurt het en bij een copy/paste in wordpad lees je de tekst > hij staat er ! maar Wit .
Ik denk dat er een macro zal aan te pas komen in de richting van " PageSetup.RightHeader of LeftHeader ?? en dit in een Private Sub Workbook_BeforePrint gieten .

Probleem lijkt opgelost

Het probleem lijkt opgelost. De oplossing zit in het aanpassen van de dpi in de pagina instelling van het werkblad. De afbeelding zelf is gemaakt obv 300dpi. De afdruk instellingen stonden op 600 dpi. Als ik deze ook naar 300 dpi zet gaat het in alle gevallen goed.

Bedankt voor jullie hulp.
Mn trucker10 bedankt voor al je inspanningen!

Bijlagen

• 5-8-2009 10-26-07.jpg
    5-8-2009 10-26-07.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 75
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan