Geen geluid, Microfoon doet het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miquell4

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo,

Ik heb een microfoon die het zeker weten doet. Ik heb hem namelijk op 2 andere pc's getest, en daar deed die het. Alleen op mijn PC niet? Ik heb bij Configuratiescherm > Geluid en audioaparaten het volume op hoog staan. Niks staat op dempen (volgens mij)? Bij geavanceerd staat ook alles op het hoogst, maar hij doet het nog steeds niet?
Aub een oplossing, iemand?

Helaas ben je een van de velen die niet vermeldt welk besturingssysteem je hebt.

Is het XP:
Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Kijk of bij Afspelen (wat de normale weergave is) de microfoon op Gedempt staat (of de schuif helemaal naar beneden).
Kijk daarna via Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen actief maken en op OK drukken] of bij Opnemen de microfoon op Gedempt staat (of de schuif helemaal naar beneden).

Daarnaast is natuurlijk van belang dat je de microfoon in de juiste aansluiting steekt. Normaal gesproken is dat de roze aansluiting van geluidskaarten.

Tijs.

Helaas ben je een van de velen die niet vermeldt welk besturingssysteem je hebt.

Is het XP:
Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Kijk of bij Afspelen (wat de normale weergave is) de microfoon op Gedempt staat (of de schuif helemaal naar beneden).
Kijk daarna via Opties -> Eigenschappen -> [bolletje Opnemen actief maken en op OK drukken] of bij Opnemen de microfoon op Gedempt staat (of de schuif helemaal naar beneden).

Daarnaast is natuurlijk van belang dat je de microfoon in de juiste aansluiting steekt. Normaal gesproken is dat de roze aansluiting van geluidskaarten.

Tijs.

Alles maximaal, alles staat aan. De microfoon zit goed ingeplugd. In ieder geval bedankt voor je reactie!

Groetjes

ik ga er van uit dat je on board sound kaart gebruikt...[soundmax]
-zit de mic plug in het juiste gat?

-zijn de juiste versie drivers geinstallerd ?

http://www.driverstock.com/ASUS-P5B-VM-driver-download/6-9-10135/index.html

-configuratie>geluid & audio app.>audio>volume>optie>eigenschappen :staat hier alles aangevinkt?

-configuratie>geluid & audio app.>spraak>volume>optie>eigenschappen :staat hier alles aangevinkt?

-staat de kaart in audio & spraak venster op standaard apparaat?

-configuratie>geluid & audio app.>spraak>hardware test?

-er staan geen uitroeptekens bij hardware?

...................

Laatste tips, en dan moet ik het stokje overgeven:
1. Kijk eens of bij de driver van je geluidskaart een eigen mixer + configuratieprogramma is bijgeleverd. Kijk of daar alles wel staat zoals bedoeld.
2. Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Klik op Opties -> Geavanceerde volumeregelingen.
Soms verschijnen er dan extra knopjes bij de apparaten. Bij mij bijv. kan ik dan via de knop Geavanceerd onder mijn Microfoon nog een paar keuzes maken.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan