XP Icons

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannus

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2004
1. Ik wil van een individuele file het icoon veranderen. Hoe moet dat ?
2. Waar kan ik de standaard XP iconen als *.ico file verkrijgen ?

Heb het e.e.a. bekeken, maar heb niet kunnen vinden het wijzigen van een icon van één individuele file. Alleen een snelkoppeling heeft bij eigenschappen de mogelijkheid het icon van alleen die file te wijzigen, maar voor andere file types zoals jpg, pps en exe zie ik die mogelijkheid niet.

Heb het e.e.a. bekeken, maar heb niet kunnen vinden het wijzigen van een icon van één individuele file. Alleen een snelkoppeling heeft bij eigenschappen de mogelijkheid het icon van alleen die file te wijzigen, maar voor andere file types zoals jpg, pps en exe zie ik die mogelijkheid niet.

De verandering van icoons van file-typen staat in het tweede deel van http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/change-file-icon/ beschreven.
Het gaat als volgt: dubbel klik op Deze Computer, ga dan naar Extra-Mapopties-Bestandtypen. In het venster Bestandstypen wordt dan een overzicht gegeven van alle bestandtypen. Zoek het bestandstype waar het om gaat en druk op Geavanceerd. In het venster dat dan verschijnt is één van de opties "Ander pictogram"

Jawel dat geldt voor een file type. Dus alle files van dat type worden dan gewijzigd (heb ik ook geprobeerd). Maar ik wil slecht één file van een bepaald type wijzigen en alle andere files van hetzelfde type dus niet. En dat gaat met de beschreven acties niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan