Serialsysteem hoe?

• Onderwerp starter Onderwerp starter MI8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MI8

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo.

Ik heb het hele internet afgezocht (naar mijn idee) maar kon nergens mijn antwoord duidelijk vinden, vandaar dat ik het hier probeer.
Ik zou graag willen dat als iemand de Pro versie van mijn programma download dat die gene een serial in moet voeren en dat die word gecheckt op mijn internetsite (bijvoorbeeld www.mijnsite.nl/serialcheck=id-serial ofzo) en het daarna is opgeslagen zodat dat niet elke keer hoeft.
Is dit mogelijk en zal iemand mij hier mee willen helpen?

Met vriendelijke groeten,
MI8

Ja dat kan op vele manieren.
Bijvoorbeeld een key in de registry opslaan. Als het programma start kijkt het of de key bestaat. Zo nee dan wordt om een serial nummer gevraagd, controle, etc...). Dan het geldige serial nummer opslaan in de registry.
De volgende keer als het programma start dan bestaat de key al en presto.
Dit is overigens redelijk makkelijk te kraken. Eerste beveiliging is je key zo maken dat niet iedere key geaccepteerd wordt (zonder iedere keer te controleren), etc.
Er zijn nog wel sterkere beveiligingen maar daar weet ik ook niet zo veel van.

Ja dat kan op vele manieren.
Bijvoorbeeld een key in de registry opslaan. Als het programma start kijkt het of de key bestaat. Zo nee dan wordt om een serial nummer gevraagd, controle, etc...). Dan het geldige serial nummer opslaan in de registry.
De volgende keer als het programma start dan bestaat de key al en presto.
Dit is overigens redelijk makkelijk te kraken. Eerste beveiliging is je key zo maken dat niet iedere key geaccepteerd wordt (zonder iedere keer te controleren), etc.
Er zijn nog wel sterkere beveiligingen maar daar weet ik ook niet zo veel van.

Zal je deze mij willen uitleggen via msn?

Mijn MSN: Intarnet@live.nl

Alvast bedankt voor de uitleg&reactie!

Je kunt je programma ook laten communiceren met jou database van je website!
Hier kun je bijvoorbeeld ook keys inzetten en controleren.

Succes ermee!

Gr. Ronald!:)

Ik weet niet of het precies is wat je zoekt, maar ik heb eens iets gehoord over de Shareware Starter Kit, daarmee zou het moeten kunnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan