Windows XP drivers (Acer Aspire 5520G)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb deze laptop gekocht van de week, en daar stond VISTA op geïnstalleerd. Nu ik geen fan ben van VISTA en graag andere programma's draai, die wel op XP draaien, heb ik mijn Windows XP home geïnstalleerd op deze laptop.. Met alle gevolgen van dien.

Ik kan NERGENS de drivers vinden van deze laptop, specifiek voor Windows XP. Ook niet voor mijn draadloze netwerkkaart. Ik weet zelfs niet wat voor wi-fi kaart erin zit.. Sisoft Sandra geeft daar niets over weer. Op google zoeken naar de term "Acer Aspire 5520G Windows XP" levert genoeg op, en ik heb ook al verschillende drivers gedownload + geïnstalleerd, zonder resultaat..

Daarnaast geeft hij bij eigenschappen onder "deze computer" 3,00 GB aan, terwijl ik hem duidelijk met 4 GB gekocht heb, dit staat ook in Sisoft Sandra.. Nog een probleem dus, ik wordt er zo langzamerhand een beetje zat van. Ik ben ten einde raad, en wil zo graag mijn nieuwe laptop gebruiken op XP, en dan overkomt mij dit.

Graag jullie bevindingen en/of suggesties!

Drivers vind je hier:

http://www.acer.nl/acer/service.do?...ryISOCtxParam=NL&ctx1.att21k=1&CRC=2939325947

attachment.php

Dat hij 3,00 GB aangeeft is omdat je een 32 bits besturingssysteem hebt geinstalleerd. Die kunnen maximaal 3,25gb van je werkgeheugen nemen.

Als je een 64 bits besturingssysteem heeft wordt je volle werkgeheugen benut, maar let wel op want sommige programma's zijn niet compatible met een 64 bits geheugen.

Bijlagen

• 1.png
    1.png
    66,2 KB · Weergaven: 131
Thx voor je snelle reactie en duidelijkheid over het DDR geheugen. Die drivers die daar staan, werken helaas niet. Ik vind het daarom ook heel vreemd dat ze daar wel staan.

Kies je dan wel de XP drivers? Want dat heb ik op het plaatje aangegeven!

Heel raar, misschien contact opnemen met de Acer service?!
Veder weet ik niets, misschien iemand anders?

wat geeft ie aan dan?
ik heb de 5920 en ook op xp en geen probleem.
zie je bij beheer wel je twee netwerkkaarten staan? 1 met uitroepteken of niet?
zo niet brand het lampje wel? links boven naast de esc toets?

Als je een 64 bits besturingssysteem heeft wordt je volle werkgeheugen benut, maar let wel op want sommige programma's zijn niet compatible met een 64 bits geheugen.

Tot nu toe ben ik nog niets tegengekomen wat niet draait onder Vista X64. Vista X64 bevat ook de X86 (32-bit) bestanden. Ik ben het dus niet eens met jou stelling. Sterker nog mijn toetsenbord draait op XP drivers.

wat geeft ie aan dan?
ik heb de 5920 en ook op xp en geen probleem.
zie je bij beheer wel je twee netwerkkaarten staan? 1 met uitroepteken of niet?
zo niet brand het lampje wel? links boven naast de esc toets?

Ik heb geen lampjes naast mijn esc toets. Ik heb ook maar 1 netwerkkaart, en 1 netwerkcontroller o.i.d. in apparaatbeheer staan. Ik heb nu mijn chipset, CPU, VGA, ethernet en audio wel met succes kunnen installeren. Zaak is nu vooral nog de WIFI, want ik heb geen kabels in huis om op te internetten, dus dat is echt nog even ''HET'' hoofdprobleem nu. De overige drivers van de Acer site hebben uiteindelijk toch nog geholpen dus.

Laatst bewerkt:
Doet et hier gewoon.

Je moet denk ik de Atheros-driver hebben. Er staat ook een Broadcom-driver, maar die probeer je wanneer de Atheros-driver het niet doet. 1 van de 2 is goed.

geïnstalleerd, en krijg onder de installatie allerlei rare fouten:

wifierrors.png

Staat het schuifje van de ingebouwde WLAN-adapter ook naar rechts of ''aan''?
Dit kan ook een knop wezen waar je op moet drukken.

Geen flauw idee waar ik die knop kan vinden, maar hij staat niet eens in mijn aparaatbeheer, de Wifi kaart..

Ok, probeer eens Windows XP volledig up te daten via Microsoft Update. Dit doe je door je laptop tijdelijk even met een netwerk-kabel aan je router te verbinden.

Vervolgens zorg je dat Windows XP wordt voorzien van Service Pack 3 en alle andere updates die aangegeven worden. Best kans dat hier ook drivers tussen zit voor je hardware, misschien dus ook voor je WLAN-adapter.

Wat betreft het schuifje/knop: nog ff goed zoeken want hij moet ergens zitten. Wellicht voorzien van een soort van antenne-symbooltje.

Heb inmiddels mijn laptop van alle mogelijke updates voorzien, maar alsnog geen mogelijkheid om mijn draadloze netwerkkaart te zien. Nog andere opties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan