• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Professionaliseren Excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjjvandaalen

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2007
Momenteel ben ik bezig :evil:met het professionaliseren van een documentatiebestand in Excel. Het gaat om het documenteren van poststukken (inkomende en uitgaande post). Ik wil graag een dialoogformulier er aan toegevoegd hebben waarmee (eventueel multi-user, maar standalone is ook goed) alle gegevens via dat dialoogformulier toegevoegd kunnen worden aan een nieuw record. Daarbij wil ik graag gebruik kunnen maken van pulldownmenus die weer gekoppeld zijn aan een apart werkblad in het spreadsheet met tabellijsten. Deze gegevens moeten weer gestandariseerd ingebracht worden bij de registratie. Dit is om verschillende schrijfwijzen van terugzoekkenmerken te voorkomen. Gecontroleerde trefwoordenlijsten. Aan het werkblad moeten eventueel nieuwe gegevens toegevoegd kunnen worden, om via het dialoogformulier op werkblad 1 te kunnen selecteren. Weet iemand van jullie hier misschien raad mee? Het is daarbij eigenlijk van belang dat het eind van deze week klaar is. Als dat zou kunnen lukken, dan is dat helemaal geweldig :thumb:. Het bestand heb ik bijgesloten

Bijlagen

Het tweede bestand is ook nog te groot...

Het tweede bestand bleek ook nog te groot. Weer opsplitsen? Of werkt het voor een advies zo ook wel? :confused:

Wil je professioneel werken maak dan gebruik van een (VBA) userform.

Kijk daarvoor hier

Laatst bewerkt:
Mooie tip, maar...

...nu? Hoe kan ik zo eenvoudig mogelijk mijn spreadsheet inlezen in VBA en zo snel mogelijk alles gaan professionaliseren. Excel biedt namelijk zoveel mogelijkheden dat je geen overzicht meer hebt en is een zeer chaotisch programma. Hoe kan ik de For...next kreet toevoegen? Ik heb nu een nieuw spreadsheet als in het voorbeeld aangemaakt. Werkbladen 2 en 3 zijn verborgen. Werkblad bevat nu een Userform met de velden en de labelnamen als in de database. Deze labelnamen heb ik exact hetzelfde handmatig ingevoerd.Wat is in vredesnaam Titel / Caption? :evil:

Wil je professioneel werken maak dan gebruik van een (VBA) userform.

Kijk daarvoor hier

Laatst bewerkt:
'Even snel' verdraagt zich niet met Excel (evenmin met Word, Access, Powerpoint, Frontpage, AutoCad of willekeurig welk enigszins professioneel programma).
advies 1: begin bij het begin
advies 2: werk van simpel naar colplex
advies 3: koop en bestudeer een boek over VBA (bijv. Guy Hart Davis)
advies 4: breng je ambities in overeenstemming met je vaardigheden en streef naar het omgekeerde

Laatst bewerkt:
Is er ook een eenvoudige online versie van dat boek?

'Even snel' verdraag zich niet met Excel (evenmin met Word, Access, Powerpoint, Frontpage, AutoCad of willekeurig welk enigszins professioneel programma).
advies 1: begin bij het gebin
advies 2: werk van simpel naar colplex
advies 3: koop en bestudeer een boek over VBA (bijv. Guy Hart Davis)
advies 4: breng je ambities in overeenstemming met je vaardigheden en streef naar het omgekeerde

Heb je ook voorbeeldbestanden...

...die ik kan bewerken voor me?[
QUOTE=jjjvandaalen;2834753][/QUOTE]

Die staan in de link die ik eerder plaatste. (wel even registreren daar)

Na het bevestigen duurt het inlezen...

...zolang. De gebruiksvoorwaarden heb ik geaccepteerd. Bevestigen duurt lang. Dat is nu gebeurt, wat is nu de volgende stap bij het registreren? Op een of andere manier lukt dat registreren niet...

Laatst bewerkt:
Bestand gevonden!

Ik heb nu het bestand gevonden en heb me nu ook geregistreerd... Alleen jammer dat het bestand van het beeldscherm afrolt op mijn laptop. Bovendien heb ik thuis versie 2007 en weet ik niet hoe VBA in die versie heet en waar ik die optie kan vinden. Wellicht dat het op mijn werk beter gaat, daar heb ik een vorige versie van Excel. Ik heb nog moeite met het kiezen van de juiste syntaxis in VBA. Tot zover in elk geval bedankt.:thumb:

Ik heb nu het bestand gevonden en heb me nu ook geregistreerd... Alleen jammer dat het bestand van het beeldscherm afrolt op mijn laptop. Bovendien heb ik thuis versie 2007 en weet ik niet hoe VBA in die versie heet en waar ik die optie kan vinden. Wellicht dat het op mijn werk beter gaat, daar heb ik een vorige versie van Excel. Ik heb nog moeite met het kiezen van de juiste syntaxis in VBA. Tot zover in elk geval bedankt.:thumb:

VBA in excel 2007 heet ( noemt ) hetzelfde als in 2003 je kan dat vinden door op Alt en F11 te drukken , door een rechtermuisklik onder op je tab (van een excelblad) en dan programmacode weergeven of in 2007 op het lint de tab ontwikkelaars en daar op programmacode weergeven . Ik wens je heel veel plezier met de uitdaging :thumb: en we zijn er om je te helpen , niet om een kant en klare aflevering te doen ;)
Der ook nog bij vermelden ik krijg je samenraapsel niet openen , graag een workbook bestandje in zip of rar formaat liefst zonder activeX > deze komen er bij mij niet meer in :confused:.

Laatst bewerkt:
Opnieuw toegevoegd Excelbestand

Hallo Trucker10,

Bij deze heb ik wederom het bestandje opnieuw geupload naar de site. Ik hoop dat je er nu wel wat mee kunt. Ik heb er een gesplitst ZIP-bestandje van gemaakt... ;) Mijn bedoeling is om het in mijn kantooromgeving te kunnen gebruiken, dus niet in de 2007-versie. Op mijn werk is het jammer dat ik het voorbeeldbestand wel kan openen, maar niet kan bewerken. Kost misschien daar teveel geheugen. Ik heb er wel een goed voorbeeld aan. Ik zit alleen (nog) met het vinden van de juiste syntaxis.

Groeten,

Joost van Daalen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tweede versie bestand database

Ondertussen ben ik ook druk bezig met het bestand. Zouden jullie hier ook eens naar willen kijken? Op een of andere manier kan ik de koppeling met het werkblad van de database maar niet leggen. Ook moet er nog een knop op het formulier geplaatst worden. Daar ga ik nu mee bezig. :rolleyes: Moet het met een For...next-procedure?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Derde versie databasebestand

Verder ben ik bezig geweest nog een derde versie te maken. Dit is eigenlijk een vertaling van het bestand wat ik eerder op het Officeforum heb gedownload. Ik krijg bij het testen ervan foutmelding 424 van Excel (object vereist). Zouden jullie hier ook eens naar willen kijken? Wat doe ik fout?:rolleyes:

Bijlagen

Nog een andere versie

Wederom heb ik een nieuwe versie gemaakt, maar krijg toch een melding. Wat is hier aan fout? Zou een van jullie mij ook van advies kunnen voorzien? :o

Bijlagen

Wat zeggen jullie van mijn bestandjes?

Lopen jullie tegen dezelfde problemen op als ikzelf? Wat zijn jullie bevindingen totnutoe?

:o

Joost

Beste , bij ieder bestandje dat ik van jou wil openen krijg ik al foutmeldingen . Nu bij het laatste bestandje als ik het open krijg ik deze melding ( zie pic. )

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan