kan dell driver niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vosmerel

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
hallo,

ik heb op mijn Sony Vaio Windows gedowngrade van Vista naar XP. Sindien doet mij externe monitor (Dell E171FP) het niet meer op mijn laptop, omdat de driver voor het beeldscherm mist.

Ik heb daarom via deze link de Dell driver gedownload.

http://support.dell.com/support/dow...atid=&impid=&formatcnt=1&libid=0&fileid=56102

Echter, wanneer ik het gedownloade bestand wil uitvoeren krijg ik de volgende melding:

'Cannot download the application. The application is missing required files.'

Ik kan dan Details kiezen en krijg dan een tekst bestand te zien (zie bijlage).

Kan iemand mij helpen met het installeren van deze driver?

Bijlagen

Hoi,

Heb je hem bij apparaatbeheer staan met een vraagteken kan je daar via stuurprogramma bijwerken en dan kiezen voor jouw gedownloade file niet installeren.

Modag

Ps Welkom op Helpmij

bedankt voor je reactie, er staat inderdaad een vraagteken bij

- videocontroller
- videocontroller (VGA compatibel)

Ik neem aan dat ik een van deze moet hebben? als ik stuurprogramma bijwerken kies kom ik in een wizard waarvoor ik de installatie CD nodig heb... deze heb ik helaas niet meer! is er nog een andere manier waarop ik deze stuurprogramma's kan bijwerken?

Je moet geen Dell driver hebben. maar de Sony drivers voor je laptop!

Hoi,
was ik al bang voor je moet je videokaart driver nog installeren weet niet welke je hebt maar met pc wizard kom je een eind.
En zoals mrmusic meld ook de rest van je notebook drivers
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,
was ik al bang voor je moet je videokaart driver nog installeren weet niet welke je hebt maar met pc wizard kom je een eind.
En zoals mrmusic meld ook de rest van je notebook drivers
Modag

Dar is PC Wizard helemaal niet voor nodig|!

Gewoon op de Sony site de drivers zoeken voor het juiste type laptop!

Hoi Mrmusic

Je hebt daar helemaal gelijk in maar ik zat aan bv een ati driver te denken omdat ik alleen te lezen kreeg dat bij videocontroler een vraagteken staat daarom was mijn reactie pc wizard maar inderdaad de sony drivers zijn misschien wel beter.

Modag

Dar is PC Wizard helemaal niet voor nodig|!

Gewoon op de Sony site de drivers zoeken voor het juiste type laptop!

@mrmusic: Hier ben ik het niet (direct) mee eens... Het apparaat wordt uitgeleverd met Vista, er is dus geen garantie dat ook XP drivers beschikbaar zijn.

@topic-starter: Kijk hier of je voor je apparaat XP drivers kunt vinden.

Tijs.

@mrmusic: Hier ben ik het niet (direct) mee eens... Het apparaat wordt uitgeleverd met Vista, er is dus geen garantie dat ook XP drivers beschikbaar zijn.

Tijs.

Je hoort mij ook niet zeggen dat er XP drivers beschikbaar zijn.....
Alleen wel dat de Sony site de plek is om de eventuele drivers te vinden en op te halen.

En zijn die er daar niet, is het probleem veel groter, omdat het ongetwijfeld niet alleen om de VGA drivers zal gaan, maar ook chipset, sound, Lan, Wlan etc.

@mrmusic: Heldere uitspraken! :thumb:

Tijs.

Hoi,

Hij meld wel dat daar een vraagteken bijstaat dus denk ik dat hij de rest wel heeft maar laten we even op de ts wachten.

Modag

BEdankt voor jullie reacties. Ja ik heb meerdere problemen gehad met drivers, maar het grootste deel is opgelost.

Via de link van dnties kwam ik erachter dat er een aantal speciale XP downgrate drivers beschikbaar zijn op deze site:

http://support.vaio.sony.eu/computing/vaio/downloads/updates/index.aspx?l=nl_NL&m=VGN-CR11S_W&os=alt

ik heb hiervan de Video Driver succesvol gedownload/geinstalleerd, en de computer opnieuw opgestart. maar helaas vind hij nog steeds de externe monitor niet en staat er nog steeds een vraagteken bij apparaatbeheer bij videocontrolleer.

Wat moet ik nog meer doen om de driver te laten werken?

nee dat heb ik niet gedaan, ik had alleen de video driver geinstalleerd.

nu ben ik de chipset driver aan het installeren, maar ook bij deze heb ik weer probelmen. hlaverwege stopt hij met de melding:

"Er is een probleem met de installatie van deze hardware: PCI standard host CPU bridge. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden."

Wat nu?

Hoi,

Ik lees volgens mij in mijn gebrekkig engels dat sp 2 moet zijn geinstalleerd heb je dat?
Moet je op link op het +van chipset klikken daar staat het volgens mij.
Modag

@topic-starter: Ok, op deze pagina staan de specificaties van je VGN-CR11S/W notebook.

O.b.v. daarvan zie ik dat we ook drivers van zowel chipset als van de VGA-adapter kunnen geven die van Intel vandaan komen:
a. Je chipset zou een Mobile Intel® GM965 Express-chipset moeten zijn
b. Je VGA-chip zou een Intel® Graphics Media Accelerator X3100 moeten zijn.

Voordat je de Intel drivers gaat installeren, deïnstalleer eerst de drivers die je eerder hieromtrent hebt geïnstalleerd (die het blijkbaar nu niet doen). Gebruik hiervoor liefst het Programma's toevoegen en verwijderen gedeelte van XP (Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl).

Ok, nu de Intel drivers:
a. Chipset drivers voor XP 32-bit: hier, waarbij aangetekend dat er eigenlijk helemaal geen aparte chipset drivers zijn (behalve voor het SATA-harddiskcontroller gedeelte). Klaarblijkelijk zijn alle chipset drivers automatisch bij XP beschikbaar danwel krijg je die automatisch toegediend bij upgrade naar SP2 en/of SP3.
b. VGA drivers voor XP 32-bit: hier (staan overigens ook genoemd op de pagina van de chipset drivers).

Succes,

Tijs.

Voordat je de Intel drivers gaat installeren, deïnstalleer eerst de drivers die je eerder hieromtrent hebt geïnstalleerd (die het blijkbaar nu niet doen).

Tijs, welke drivers moet ik precies deinstalleren? alleen de intel drivers?

wederom treedt er een onbekende fout op als ik de juiste chipset van intel probeer te installeren.... zie bijlage voor een schermprint

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan