Rapport opslaan in pdf

• Onderwerp starter Onderwerp starter RSpan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed nieuws dat het nu werkt.
Ik wil je ook wel iets uitleggen over de code.

-Allereerst wat is een Preview? -> Dit is een schermweergave van het rapport. Met acViewPreview zie je dus het rapport in je scherm, AcViewNormal is printen van een rapport. Dit wist je vast al met uitproberen, maar zet het er nog even bij.

-Waarom is de acViewPreview nodig?
Omdat je het rapport wilt filteren met de stWhere. Kortom je zegt: selecteer alleen van die week en die organisatie. Hieruit komt dus een rapport naar voren. Dit rapport wil je exporteren naar pdf (met selectiecriteria). Als je het rapport ook zou openen zonder filter krijg je ook alle records (dit ging er dus mis). De acOutputReport pakt namelijk de output van je rapport en zal deze omzetten naar pdf (zonder filter dus alles). En daarom is de Preview + filter nodig. Meer info over acOutputReport: MSDN

-Is het dan niet voldoende om de pdf regel voor de print regel te zetten?
Is geen domme vraag hoor. Wat je mag doen is een kopie maken van de db, met een andere naam. Deze kopie openen en de regels omdraaien. Bekijk het resultaat maar! Beetje flauw ik weet het. Maar gewoon dingen proberen werkt het beste. En het antwoord staat overigens ook al in dit bericht. :)

-Is het mogelijk om de pdf automatisch te sluiten?
Dit is zeker mogelijk en is ook simpel. Maar het is niet zozeer automatisch afsluiten, maar eerder niet (false) openen van de pdf. :)
Je zet de True in de acOutputReport op False:
Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, "", [COLOR="Red"]False[/COLOR]

Ik hoop dat deze uitleg heeft geholpen, met het begrijpen van de code.

Laatst bewerkt:
Goed nieuws dat het nu werkt.
Ik wil je ook wel iets uitleggen over de code.

-Allereerst wat is een Preview? -> Dit is een schermweergave van het rapport. Met AcPreview zie je dus het rapport in je scherm, AcNormal is printen van een rapport. Dit wist je vast al met uitproberen, maar zet het er nog even bij.

-Waarom is de AcPreview nodig?
Omdat je het rapport wilt filteren met de stWhere. Kortom je zegt: selecteer alleen van die week en die organisatie. Hieruit komt dus een rapport naar voren. Dit rapport wil je exporteren naar pdf (met selectiecriteria). Als je het rapport ook zou openen zonder filter krijg je ook alle records (dit ging er dus mis). De acOutputReport pakt namelijk de output van je rapport en zal deze omzetten naar pdf (zonder filter dus alles). En daarom is de Preview + filter nodig. Meer info over acOutputReport: MSDN

-Is het dan niet voldoende om de pdf regel voor de print regel te zetten?
Is geen domme vraag hoor. Wat je mag doen is een kopie maken van de db, met een andere naam. Deze kopie openen en de regels omdraaien. Bekijk het resultaat maar! Beetje flauw ik weet het. Maar gewoon dingen proberen werkt het beste. En het antwoord staat overigens ook al in dit bericht. :)

-Is het mogelijk om de pdf automatisch te sluiten?
Dit is zeker mogelijk en is ook simpel. Maar het is niet zozeer automatisch afsluiten, maar eerder niet (false) openen van de pdf. :)
Je zet de True in de acOutputReport op False:
Code:
DoCmd.OutputTo acOutputReport, stDocName, acFormatPDF, "", [COLOR="Red"]False[/COLOR]

Ik hoop dat deze uitleg heeft geholpen, met het begrijpen van de code.

Dat heeft het zeker.
Geweldig bedankt voor je geduld en tijd.:thumb::D
Ik ga er meteen weer mee aan de gang, uh .... ik bedoel eigelijk morgen, ga nu naar huis hapje eten
mvg
René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan