• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Locatie hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo95

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Hey

ik heb een Excel-werkmap met twee werkbladen: eentje met een database en eentje met een zoekfunctie voor in die database (werkmap versimpeld bijgevoegd, alle gegevens zijn fictief ;))

Elke rij in de database heb ik een nummer gegeven. De zoekfunctie werkt als volgt:
ze zoekt eerst aan de hand van de ingevoerde naam het nummer, en aan de hand van dat nummer de overige gegevens op.

(voorbeeld:
zoekopdracht: Jantje Molenaar
gevonden nummer: 1; aan de hand daarvan zoekt hij adres en eMailadres op.)

Nu wil ik in het werkblad 'zoekfunctie' een hyperlink plaatsen(, die afhankelijk van wat mogelijk is in cel C7 of D7 zal komen). De hyperlink wil ik als volgt laten werken: hij moet verwijzen naar de cel uit kolom A in het werkblad "Database" die dezelfde inhoud heeft als Zoekfunctie!C7.

(voorbeeld:
het gevonden nummer was 1. De hyperlink moet verwijzen naar de cel uit kolom A in werkblad "Database" waar die 1 in staat)

Weet iemand of, en zo ja: hoe, je dat doet?

Alvast bedankt :thumb:

Bijlagen

Beste yoyo95,

Ik heb even een formule gepakt die ik ervoor gebruik:

PHP:
           +HYPERLINK(+VERT.ZOEKEN(E25;X:Y;2;ONWAAR))

Je moet hem zelf even ombouwen naar jouw bestand. Ik kan namelijk geen 2007 bestanden openen.

Ik hoop dat deze formule jou verder helpt.

Groet,
DBK

Laatst bewerkt:
Beste yoyo95,

Ik heb even een formule gepakt die ik ervoor gebruik:

PHP:
           +HYPERLINK(+VERT.ZOEKEN(E25;X:Y;2;ONWAAR))

Je moet hem zelf even ombouwen naar jouw bestand. Ik kan namelijk geen 2007 bestanden openen.

Ik hoop dat deze formule jou verder helpt.

Groet,
DBK

dbk,

bedankt voor je reactie :). Maar helaas werkt het (nog) niet. Hij voegt de hyperlink wel in, maar als ik er vervolgens op klik zegt hij dat ie het opgegeven bestand niet kan vinden :( Ik heb dit ingetypt:
Code:
=HYPERLINK((VERT.ZOEKEN(C7;Database!A2:A11;1;ONWAAR));"BEWERK")

Misschien dat ik iets fout gedaan heb? Ik weet alleen niet wat :shocked:. Heb het een paar keer geprobeerd, maar het werkt gewoon niet, ik krijg telkens dezelfde melding...

Ik heb hem even als .xls opgeslagen en bijgevoegd, het zou erg fijn zijn als je in Zoekfunctie!D7 de formule zou kunnen invoegen, zodat ik precies kan zien hoe het werkt.

Iig bedankt voor de moeite,
yoyo95

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi yoyo95

Ik heb de formule nog even nagekeken en had inderdaad een klein foutje gemaakt :o.

PHP:
=HYPERLINK("mailto:"&VERT.ZOEKEN(C7;Database!A2:E11;4;ONWAAR))

Ik heb deze in het bestand toegevoegd en bijgesloten bij deze mail.
Bij mij werkt hij.

Groet :D,
DBK

Bijlagen

Thx

Hoi yoyo95

Ik heb de formule nog even nagekeken en had inderdaad een klein foutje gemaakt :o.

PHP:
=HYPERLINK("mailto:"&VERT.ZOEKEN(C7;Database!A2:E11;4;ONWAAR))

Ik heb deze in het bestand toegevoegd en bijgesloten bij deze mail.
Bij mij werkt hij.

Groet :D,
DBK

Hartstikke bedankt!
Hij werkt nu :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan