Welke laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JAntonides

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Beste,

Omdat ik ga studeren heb ik een laptop nodig. Dit zou niet alleen voor de studie gebruikt hoeven te worden maar ook voor download of games (vooral tekstverwerken etc). Dus prioriteit is dat laptop snel reageert tussen switchen internet en word etc.

Budget: 700-800 euro.

Zelf had ik al naar de Dell 15 gekeken (voor 750 euro heb je mooie met core2duo 2,4 ghz en 4 gb werkgeheugen), maar misschien is er nog iets wat de moeite waard is om te overwegen.

alvast bedankt,
Joost

Laatst bewerkt:
Wat voor games zou je willen spelen? Want eigenlijk is een laptop daar niet voor geschikt.

Als je dat van te voren weet, kan je daar in de aanschaf enigsinds rekening mee houden.

Heb je een link van die dell die je hebt gezien?

Dan zou ik persoonlijk toch kiezen voor een laptop met een nvidea of ati kaart en liefst met eigen geheugen. De dell heeft een "Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD"

En die worden door een heleboel games niet ondersteunt. Begrijp dat het de prioriteit niet heeft, maar je geeft wel aan af en toe een spelletje te willen doen en grafisch met de laptop vooruit te willen.

De Dell die ik had gekozen had een 256MB ATI Mobility Radeon HD4330. Is dat wel wat?

En heeft u misschien nog mogelijkheden (zoals bijv sony vaio ns31 oid)?

De meest rechtse heeft idd een eigen 256mb kaart(4330)
Maar verwacht idd Geen bijzondere prestaties in games....
Maar als dat jou prioriteit niet is dan kan een "redelijke" game wel speelbaar zijn

@lita112: rechts is waar de duim links zit:-)

Laatst bewerkt:
Oke prima. Maar wel gewoon goed genoeg voor word/afbeeldingen etc (of photoshop)?

Iemand nog suggesties voor een laptop rond de 700-800 euro?

Laatst bewerkt:
De dell heeft een "Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD"

Ik moet leren scrollen... Heb gewoon de technische specs aangeklikt. Dan zie je dus alleen bovenstaande kaart.

Maar ben het eens met Frank, een potje wow wil wel, maar gta4 bijvoorbeeld gaat ie echt niet lekker trekken.

Oke prima. Maar wel gewoon goed genoeg voor word/afbeeldingen etc (of photoshop)?

Iemand nog suggesties voor een laptop rond de 700-800 euro?

Jawel dat wel...

Voor suggesties zul je even moeten wachten op een medehelpmij'r.
Daar blijf ik even van af....

@lita112: kun je wel hebben toch van me die opmerking??;)

Hoi,

Ik ben een Toshiba fan dus wat denk je ik zou deze geloof ik overwegen.

Modag

Misschien ietwat te duur, maar wel erg goed. De Samsung R522-AS01 (klik) was een aanrader door hardware.info. De batterij tijd is goed (onder full load 158 minuten (en das nogal wat)) en grafische is het ook dik in orde. Daarnaast is samsung een betrouwbaar merk. Deze zou ik nemen.

maar iemand nog iets aan te merken op de Dell? (behalve videokaart) of is dit een goede keuze.

De andere opties bevallen me zeker, maar dell is goedkoper en naar mijn idee niet slechter.

De dell heeft wel een veel slechtere videokaart. Als je eens een keer een spelletje wilt gaan spelen ben je zeer beperkt.

dat was denk ik al een paar keer gemeld.

iemand nog andere opties voor goede laptop? (mag ook goedkoper segment)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan