• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA code verpest voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack Nouws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Hallo

Ik heb een userform en bij het opslaan van de gegevens wordt de Voorwaardelijke opmaak veranderd wat niet de bedoeling is. Hoe kan ik mijn code aanpassen zodat mijn voorwaardelijke opmaak intact blijft? Ik heb een bijlage toegevoegd zodat u kunt uitproberen.

Met vr gr
Jack

Bijlagen

een uitspraak van snb
PHP:
Als je mijn code begrijpt heb je je arsenaal aan methodes om voorwaardelijke opmaakcondities in VBA te maken aanzienlijk uitgebreid. Kun je ook anderen mee helpen (eventueel in dit forum)
te vinden in deze topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=419101 en jouw key woord is
PHP:
FormatConditions

een uitspraak van snb
PHP:
Als je mijn code begrijpt heb je je arsenaal aan methodes om voorwaardelijke opmaakcondities in VBA te maken aanzienlijk uitgebreid. Kun je ook anderen mee helpen (eventueel in dit forum)
te vinden in deze topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=419101 en jouw key woord is
PHP:
FormatConditions

Dat is het nou net, ik begrijp die code van snb niet.:( (nog niet)
Ik heb altijd het vermoeden wanneer ik om een verklaring vraag dat ik dan een zeurkous of een lomperik ben.:confused:(dat maak ik op van de reakties die ik krijg)
Dus dan maar niet vragen over hoe het in elkaar zit.

met vr gr
jack

Ik heb altijd het vermoeden wanneer ik om een verklaring vraag dat ik dan een zeurkous of een lomperik ben.:confused:(dat maak ik op van de reakties die ik krijg)

met vr gr
jack

Jack, je moet ook wel redelijk blijven hé. Je zit aan meer dan 100 topics (niet posts) op een jaar en en een kwart. Niemand doet "beter" volgens mij... Het kan niet elke dag feest zijn hé.

De vorige topic is nog niet afgesloten en hup er is al een nieuwe.

Laatst bewerkt:
Dat is het nou net, ik begrijp die code van snb niet.:( (nog niet)

met vr gr
jack

Jack , ik heb me op zijn minst al 2 boeken VBA aangeschaft en en ik duik bijna letterlijk op de code's die SNB , Warme bakkertje , Wigi en op andere fora ..........waaronder ook excelforum.com de gerenommeerde forum posters posten , ik wijzig hier en daar wat en bekijk wat er gebeurt en soms gaat het goed fout maar de Ctrl pauze weet ik ondertussen al staan als de code op hol slaat .En als je werkelijk wil en je zoekt op de Engelse benaming van wat je zoekt dan kan je de basis vinden en dan je vraag posten als je der niet uitraakt .

En nu ook een antwoord op je vraag....:p

Code:
Private Sub CmdOK_Click()

Application.ScreenUpdating = False
    With Sheets("Data")
        .Unprotect
        .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 10) = Split(Format(TxtDatum.Text, "mm/dd/yyyy") & "|" & CboVanBron.Value & "|" & TxtVanBron.Text & "|" & TxtVanPost.Text & "|" & CboNaarBron.Value & "|" & TxtNaarBron.Text & "|" & TxtNaarPost.Text & "|" & TxtOmschrijving.Text & "|" & TxtInkomsten.Value & "|" & TxtUitgaven.Value, "|")

With .[A1]
             .Formula = "1"
             .Copy
[COLOR="Red"][B]             .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Resize(, 10).PasteSpecial xlPasteAll, xlMultiply, False, False[/B][/COLOR]
             .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Resize(, 10).HorizontalAlignment = xlLeft
             .Cells(Rows.Count, 10).End(xlUp).Resize(, 2).Style = "Currency"
        End With

.Protect
    End With

Je moet de rode regel weghalen of een ' voor de regel zetten zodat het als een opmerking in VBA wordt gezien en niet als code.

Over de discussie.
Voor beide kanten is wat te zeggen.
Ik probeer mij in mijn reacties te beperken tot het oplossen van de vraag of meer te weten te komen zodat de vraag beter kan worden beantwoord.

Als men zich stoort dan kan men er ook voor kiezen om niet te antwoorden.

@Jack Nouws.
Persoonlijk stoort het mij totaal niet dat je zoveel vragen stelt, maar je wilt soms een paar stappen vooruit terwijl het begin nog niet in orde is.

Bij voorkeur geen vragen als "Wat doet deze code?"
De helpers kunnen wel uitleggen wat de code doet, maar beter is om iets te maken en aan te geven waar je op vastloopt. Of je geeft aan wat je wilt hebben zodat we kunnen kijken hoe dat inpasbaar is.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

En nu ook een antwoord op je vraag....:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

OK Roncancio :thumb:

Maar nu worden de getallen die in de cellen terecht komen als tekst geplaatst, (of de cel is als tekst opgemaakt) dit heb ik liever niet want die getallen wil ik later in formules gebruiken. Heb je enig idee hoe ik dat kan oplossen?:D

Met vr gr
Jack

Maar nu worden de getallen die in de cellen terecht komen als tekst geplaatst, (of de cel is als tekst opgemaakt) dit heb ik liever niet want die getallen wil ik later in formules gebruiken. Heb je enig idee hoe ik dat kan oplossen?:D

Als je de cursor zet op PasteSpecial, en dan op F1 drukt, krijg je meer informatie over PasteSpecial. O.a. zie je daar dat je ook opmaak kan plakken (met xlPasteFormats). M.a.w. gebruik rij 1 om daar de juiste opmaak toe te passen, verberg die rij eventueel, en op de net beschreven manier kan je dan opmaak plakken tijdens het wegzetten van de data.

Wigi

Als je de cursor zet op PasteSpecial, en dan op F1 drukt, krijg je meer informatie over PasteSpecial. O.a. zie je daar dat je ook opmaak kan plakken (met xlPasteFormats). M.a.w. gebruik rij 1 om daar de juiste opmaak toe te passen, verberg die rij eventueel, en op de net beschreven manier kan je dan opmaak plakken tijdens het wegzetten van de data.

Wigi
Hallo,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de juiste code te vinden, om in die cellen met dat groene driehoekje het getal als getal te plaatsen. Nu blijft er nog steeds in die cellen een groen driehoekje staan en is het getal als tekst geplaatst. Ik heb het met deze code geprobeerd maar tevergeefs. Wie heeft er nog een suggestie?
Code:
           With .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(-1)
                   .EntireRow.Copy
                   .Offset(1).EntireRow.PasteSpecial xlPasteFormats
            End With

Met vr gr
Jack

Ik gebruik deze om de waarden vast te zetten
Code:
PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

Hallo,

Ik weet niet wat of hoe ik het gedaan heb maar het werkt!:thumb::thumb:
Ik heb alleen mijn PC opnieuw opgestart en het werkt ineens (wel raar hè).
In ieder geval bedankt voor iedereen die deze toppic hebben ondersteund:thumb:

Met vr gr
Jack

Hallo,

Ik weet niet wat of hoe ik het gedaan heb maar het werkt!:thumb::thumb:
Ik heb alleen mijn PC opnieuw opgestart en het werkt ineens (wel raar hè).
In ieder geval bedankt voor iedereen die deze toppic hebben ondersteund:thumb:

Met vr gr
Jack

Jack , ik heb dat het soms ook voor , je probeert deze code , dan die code dan nog een andere en niks lukt , je verlaat excel ff stoom afblazen en hups die eerdere ingegeven code blijkt wel te werken . Vandaar dat ik regelmatig mijn ccleaner laat werken en zeker als ik met vba code's (speel) werk .En ik lees soms ook in bepaalde topic's dat je na het inbrengen van een macro je bestandje opslaat , afsluit en heropend , ook als is de code geen change event ??
Maar belangrijk voor jouw het werkt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan