Welk OS voor server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb een oude pc die ik als server gebruik, alleen draait er nu windows 2003 server op, en ik zou eigenlijjk graag linux erop willen gebruiken. Of misschien *nix, daar heb ik geen ervaring mee. (Maar ik kan altijd kennis maken met iets nieuws ;) )

De server moet:
-Een webserver draaien
-Enkele gameservers draaien
-Als backup plaats dienen (gewoon via ftp, niets speciaals dus)
-Internet aan m'n xBox (360) geven (pc heeft wlan, en dan via een verbindingsbrug krijgt mn xbox internet via ethernetkabel)
-Snel en stabiel werken
-Goed beveiligd en goed te beveiligen zijn
-Etc..

Alleen nou zou ik niet wééten welk os ik er op moet gebruiken :roll:
Ik heb hier wel een cd'tje van Ubuntu 9.04 Server Edition liggen, maar ik weet niet zeker of dat wel is wat ik zoek..
Welk OS kan ik het beste gebruiken?

Hallo,

-Een webserver draaien - dat zal je zeker kunnen met linux
-Enkele gameservers draaien - bedoel je dat je schijf images er op zet??? dat kan natuurlijk wel gewoon delen met samba
-Als backup plaats dienen (gewoon via ftp, niets speciaals dus) - kan gewoon
-Internet aan m'n xBox (360) geven (pc heeft wlan, en dan via een verbindingsbrug krijgt mn xbox internet via ethernetkabel) - weet ik niet
-Snel en stabiel werken - dat zal het zeker
-Goed beveiligd en goed te beveiligen zijn - met linux hoef je eigenlijk nix te beveiligen het werkt gewoon stabiel ;)
-Etc..

Met vriendelijke groeten,

Jobbes

Dat hangt volgens mij een beetje van de game af. Want als je een game wil hosten, dan maak je volgens mij gewoon altijd gebruik van de dedicated functie. Als de game er niet op draait dan zal je waarschijnlijk een server er ook niet op kunnen krijgen. Wat ga je er precies op draaien?

Een server voor trackmania (racespel), ik heb hem nu draaiend op windows 2003 server, maar ik weet niet zeker of ie ook voor linux is, en anders maakt het ook niet uit als ik die server niet draai..

En wat is een dedicated functie?

Om een game server met linux te draaien.
Moet je de game zelf hebben. En natuurlijk de server files hebben.:thumb:
Tutorials om TMn servers te starten vind je met google wel:D

linux server

Het is allemaal een kwestie van partities, met 1 disk draaie je eerst Windhoos, dan verwijder je de parttie van windhoos, kies voor Windows, goed opletten, D, L, ESC de Window er alhaleebm en Imaak Windows opniuw aab dan verklein je dat aalntal, bv 50000 bloks 5000 blocks.

Dan komt de vraag :
VAR formatteren op welke partitie of
NTFS formatteren op een relatief kleine parttie (dat doe ik)
hmm, ik gebruik nieit UBUNTI of free bsd mar fedora.redtat (RHEL)
na de windhoos XP installsie. installeer ik linux (met een goede BIOS natuurlijk, die de
CDROM eest pakt. Op 2 disken is hrt nakkelijker, gewoon de eerse disk volpropem met Windows, het 0the blok geft een verwiijzinaar, hack niet /dev/sda alleen mag daar ee * staan bij de eerste partitie![/B dan schrijft het een vewijng naar her het linux bootnlok op de snere scguhf, in mijn geval, partie 2 ban het USB segmet.]

of het wat uitmaakt met spelletjes? fedora is een dik beest en ik draai zrlfs zonder baneserver,
WindowsXP vindiksowiso sneller voor de clien, maar ik speel nog alleen Mahjong en chess en probeer wat "Go"

kijk goed naar het programma dmesg waar de USB parttie zit, het jan zijn /dev/sdb of /dev/sdf of zoiets, ik had 1 grite VAR partitie en met fsck4ext raak je niets kwijt met formatteren, maar een nette LVM

Vinky (en nou val ik in slaap, dus moderate het please)

Toen ik een tijdje een eigen server had, heb ik debian gebruikt. Beviel me prima.

re

optie 1.

ubuntu

optie 2
dual boot

windows server 2003
ubuntu

maar natuurlijk je moet es googlen of je game dat je wil hosten op die pc compatible is op ubuntu .
indien niet blijf je beste bij tss windows

re: re

optie 1.

ubuntu

optie 2
dual boot

windows server 2003
ubuntu

maar natuurlijk je moet es googlen of je game dat je wil hosten op die pc compatible is op ubuntu .
indien niet blijf je beste bij tss windows

k heb andere hardware, als windows en Redhat/Fedora/Centos Ubuntois gelijke optie

Vinky
http://vinkesteijn.info

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan