draadloos netwerk!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyvan

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2006
Beste lezers,

Ik heb 2 vragen:

1. Ik heb het idee dat mijn router 2 netwerken uitzendt. Is dit mogelijk en zo ja hoe kan ik dit uitzetten?
2. Ik wil graag met één netwerk worden verbonden bij de start van mijn pc. Hoe kan ik een netwerk als voorkeur instellen. Ik heb al het één en ander aangevinkt bij het netwerk waarmee ik altijd wil verbinden, maar bij elke start moet ik de computer corrigeren en moet ik wisselen van de verbinding.

Ik werk met windows vista en mijn router is van sitecom.

Beste lezers,

Ik heb 2 vragen:

1. Ik heb het idee dat mijn router 2 netwerken uitzendt. Is dit mogelijk en zo ja hoe kan ik dit uitzetten?

Ik werk met windows vista en mijn router is van sitecom.

Een router kan slechts een SSID uitzenden, dus slechts een netwerk zijn. Hoe kom je bij het idee dat die twee netwerken gaat uitzenden?

Bij vraag 2 kan ik slechts gissen, omdat ik geen Vista heb: je kan in de lijst van beschikbare netwerken een netwerk als voorkeursnetwerk opgeven.

Ik hoop dat je wat eraan hebt. :thumb:

Een router kan slechts een SSID uitzenden, dus slechts een netwerk zijn. Hoe kom je bij het idee dat die twee netwerken gaat uitzenden?

Bij vraag 2 kan ik slechts gissen, omdat ik geen Vista heb: je kan in de lijst van beschikbare netwerken een netwerk als voorkeursnetwerk opgeven.

Ik hoop dat je wat eraan hebt. :thumb:

Nou bedankt in ieder geval voor de uitleg over de router die maar één SSID kan uitzenden. Hoe ik op het idee kom? Omdat als ik bij het overzicht van beschikbare netwerken kijk verschillende SSID's zie staan die ik eerder had opgegeven. Ik had bijv. een maand geleden mijn netwerk 'pietje' genoemd en nu staat die naam er nog in terwijl ik nu mijn netwerk 'klaasje' heb genoemd. Maar ach..
Wat betreft vraag 2 is het alweer opgelost. Net toen ik wilde gaan vloeken tegen mijn pc startte hij op met het netwerk dat ik als voorkeur heb.

Misschien kan je eens de beschikbare netwerken lijst vernieuwen?

Dan moeten de oude benamingen weg zijn...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan