• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vertikaal zoeken of als functie probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hallo,

ik heb een probleempje met een vertikaalzoeken opdracht. Er moet aan twee voorwaarden uit twee kolommen worden voldaan.

Zie bijgeleverd voorbeeld. In het tabblad opzoeken moet in kolom C een waarde komen als aan twee voorwaarden wordt voldaan uit het brontabblad.

Wie kan mij hierbij helpen? Hoe stel ik de formule op?

Bvd!

David Antonisse

Bijlagen

Er moet aan twee voorwaarden uit twee kolommen worden voldaan. Wie kan mij hierbij helpen? Hoe stel ik de formule op?

Het zou wat gemakkelijker zijn als je ook aangeeft wat de voorwaarden zouden moeten zijn, wat je precies wilt.

Misschien is de formule =Als(en(voorwaarde1;voorwaarde2);gewenst resultaat bij voldoen aan voorwaarde; gewenst resultaat bij NIET voldoen aan voorwaarde) wat voor je

Succes,
Martin

Kijk eens bij de zoekfunctie van dit forum ( vert.zoeken met 2 voorwaarden ) die geeft je tientallen voorbeelden die je, aangepast naar jouw bestand, prima kan gebruiken.

Succes,
Martin

Dank voor je snelle reactie !

Een voorbeeldje:

op het eerste tabblad staat 3 keer het item AAAA. De waarde uit kolom C wil ik kunnen vinden in een ander bestand. Ik moet bijv. waarde 3 vinden bij een aantal van 300.
Bij mijn vertikaal zoeken opdracht wordt echter steeds de waarde gegeven bij de eerste keer item AAAA.

Misschien heb je een ideetje?

Bvd!

Formule voor C2 van Opzoeken.

Code:
=SOMPRODUCT((Broninfo!$A$3:$A$9=A2)*(Broninfo!$B$3:$B$9=B2)*(Broninfo!$C$3:$C$9))

Deze formule kan je naar beneden slepen voor de andere cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Erg bedankt, ga ik proberen

Als ik de formule zie, begrijp ik hem nog niet helemaal. Zal wel komen, hoop ik :)
Erg bedankt in elk geval!

Groet,
David

Als ik de formule zie, begrijp ik hem nog niet helemaal. Zal wel komen, hoop ik :)
Erg bedankt in elk geval!

Groet,
David

De waardes van A3 t/m A9 worden vergeleken met die van A2 van Opzoeken.
De waardes van B3 t/m B9 worden vergeleken met die van B2 van Opzoeken.
Als aan beide voorwaarden wordt voldaan van wordt de waarde in de C-kolom van de rij getoond.

Vergeet ook niet om de vraag op opgelost te zetten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan