NewSID?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
kan iemand mij uitleggen wat NewSID precies doet?
om een programma te instaleren word aangeraden NewSID met een speciaal nummer te laten draaien eerst... anders werkt het programma (schijnbaar) niet..

wat is het? is het gevaarlijk?

ik zit op een gewoone pc niet in een netwerk

alvast bedankt!

NEWSid wordt gebruikt op werkstations die via een kloon/image/kopie van een 'basis'-pc zijn ingericht/geïnstalleerd. De SID is op het 'nieuwe' werkstation dan precies dezelfde als op de pc waarvan gekloond is, en dus krijg je (in een Windows-domeinomgeving met Windows Server 2000, Windows Server 2003 of Windows Server 2008) een conflict (namelijk 2x dezelfde machine SID in het netwerk).
NEWSid genereert een nieuwe SID voor de computer, zodat het conflict verdwijnt.
Het is dus alleen van belang in een Windows domein-omgeving (zie hier voor achtergrondinformatie over SID's), jij hoeft er dus niets mee te doen. Overigens wordt in de gegeven link ook NEWSid behandelt (in de sectie "Duplicated SIDs")...

Tijs.

er stond in de "read me first" dat ik mijn SID moest veranderen... kan dit dan kwaad of niet?

just checking ;) altijd handig

er stond in de "read me first" dat ik mijn SID moest veranderen... kan dit dan kwaad of niet?

just checking ;) altijd handig

hehehehe.. just checking ;)

Ik zou het niet doen, want in jouw thuisnetwerk-omgeving zijn er toch geen 'gekloonde' pc's in omloop??

Tijs.

hehehehe.. just checking ;)

Ik zou het niet doen, want in jouw thuisnetwerk-omgeving zijn er toch geen 'gekloonde' pc's in omloop??

Tijs.

nope ;) maar ik ben wel nieuwschierig geweest dus heb het effe getest :D

turns out als je het doet en je verandert het verlies je admin rechten.... (en dat geef je moeilijk terug als je maar 1 account hebt :P)

dus alle mensen die het "moeten" gebruiken, niet doen ;) problemen tenzij je het net als mij op een clean install test

dnties bedankt voor je hulp!

Geen probleem! :)

Graag nog de vraag op opgelost zetten, want dat was nog niet gebeurd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan