Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

dendrobatus

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2009
Ik heb de laatste tijd veel last van crashes. Meestal als mijn pc op standby staat beeldscherm uit etc.. Dan start mijn pc vanzelf weer opnieuw op maar met programma's en downloads die ik aan heb staan zijn dan wel weg dit is erg vervelend. Ik heb zelf het idee dat het aan mijn voeding licht omdat het een merk is die wel vaker instabiel draaid. Soms moet ik mijn kast verplaatsen wil hij weer opstarten daarom dacht ik eerst dat het aan een los kabeltje en of los zittende hardware ligt of stof in een of meerdere sloten ik heb alles nagekeken en schoongemaakt.

mijn systeem:

Moederbord: ASUS M2N-SLI - Moederbord - ATX - nForce 560 SLI - Socket AM2 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) – Gigabit

Processor:AMD Athlon 64 X2 5200+ / 2.7 GHz Energy Efficient - Socket AM2 - L2 1 MB ( 2 x 512 KB ) – Box (overclocked naar 3.0 GHz)

Geheugen:Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5 - 1.8 V –

Casefan:Revoltec Dark Blue - Ventilatorhuis - 80 mm 2x

Harddisk:Hitachi HDP725032GLA360

Videokaart:Foxconn GeForce 8800GT,GDDR3, PCI Express x16, 512MB

Monitor: Captiva E1703

Brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S203D - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 20x/20x/12x - Serial ATA –

CD / DVD Drive:Samsung Super-WriteMaster SH-S203D - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 20x/20x/12x - Serial ATA –

Speakers:Creative Inspire a500

Geluidskaart:onboard

Muis:Logitech HID-compliant MX320 Laser Mouse

Toetsenbord:simpel logitechje

Scanner:canoscan n670u

Printer:hp deskjet 5150

Internetverbinding:draadloos

Besturingssysteem:Vista home premium

Voeding:HKC USP-5580,580Watt, Retail

Temperatuur

__________________________________________________________________________________________________________
<<< Voltage, Temperatuur en Ventilatoren >>>

> Hardware Monitoring : ITE IT8716F

>> Algemene Informatie
ISA Adres : 0x290
Support : M2N-SLI

>> Sensorinformatie
Sensor : ITE IT8716F
Mode : ISA (SuperIO LPC)
PECI Mode : Nee

> Voltage CPU : 1.32 V

>> Algemene Informatie CPU
Voltage : 1.325 V
StartupVID : 1.100 V
MaxVID : 1.400 V

> Processor Ventilator : 2667 rpm

> Chassis Ventilator : 10 rpm

> Power/Aux Ventilator : 10 rpm

> Processor : Thermal Diode

> AMD Athlon 64 X2 (Core 1) : 206.8 °C

> AMD Athlon 64 X2 (Core 2) : 206.8 °C

> NVIDIA GeForce 8800 GT : nVidia Driver

> GPU Temperature : 70 °C

> GPU Ambient : 56 °C

> GPU Fan : 30%

> Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T

> Harde Schijf Hitachi HDP725032GLA360 : 34 °C

> nVidia Monitoring : NVSU Interface

Ik zou eens beginnen om een andere voeding te testen, HKC is nou niet bepaalt een top-merk...

nee daarom maar testen gaat wat lastig ik heb zelf ook het idee dat het aan mijn voeding ligt zoals ik al had aangegeven.

Of even een andere voeding plaatsen (als je die niet hebt wellicht even lenen??) of de voeding even (laten0 doormeten

hoe laat je je voeding doormeten dan ? lenen gaat ook lastig meeste bekene die goede voeding hebben zijn op vakantie

komt gewoon van de hitte van de laatste tijd: kast open schroeven en huis-tuin-keuken ventilator erop zetten ;)

Jobbes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan