• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Minimale hoeveelheid gewerkte uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bigml

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2009
Goedenmiddag allen,

Ik heb een basis urenregistratiesysteem via dit forum gedownload en deze werkt in basis perfect. Begin- en eindtijd met pauze uren. Nu wil ik hier graag een uitbreiding op maken omdat ik als freelancer een minimale uren afname heb van 4 uur. Dus als ik nu in excel invul:

begintijd: 17:00
eindtijd: 19:00
Pauze: geen

dan staat er in totaal gewerkte uren: 2 en dit moeten er natuurlijk 4 worden.

Kunnen jullie mij op weg helpen?

Mvg.
Bigml

Probeer deze eens.
=ALS(B1-A1<TIJD(4;0;0);TIJD(4;0;0);B1-A1)

Laatst bewerkt:
In cel A1: 17:00
In cel B1: 19:00

Code:
=MAX("4:00";B1-A1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Heren,

Ik heb jullie oplossingen geprobeerd maar die foutmelding blijft maar komen. Ik zal voor de volledigheid het excel bestand bij dit bericht invoegen. Ik zie jullie feedback gaarne tegemoet.

Mvg.

BigML

Heren,

Ik heb jullie oplossingen geprobeerd maar die foutmelding blijft maar komen. Ik zal voor de volledigheid het excel bestand bij dit bericht invoegen. Ik zie jullie feedback gaarne tegemoet.

Mvg.

BigML

Welk bestand BigML

Voor F2:
=ALS(OF(C2="";D2="");"";MAX("4:00";D2-C2-E2))

en deze voor H2:
=ALS(F2="";"";F2*24*G2)

Zonet een opmerking gelezen op een ander forum waar deze vraag ( topic) ook lopende is .
Spijtig dat onbezoldigde raad zo snel moet gaan .Bepaalde forum leden zullen de topic misschien wel tegen komen .

Ik stel dezelfde vraag op verschillende fora. Wat is daar mis mee? Als je een auto gaat kopen dan ga je toch ook bij verschillende dealers kijken? In ieder geval, bedankt voor de hulp.

Mvg.

BigML

Ik stel dezelfde vraag op verschillende fora. Wat is daar mis mee? Als je een auto gaat kopen dan ga je toch ook bij verschillende dealers kijken? In ieder geval, bedankt voor de hulp.

Als je als Freelancer via 2 bureaus bezig bent om eenzelfde project binnen te halen dan wordt dat door beide bureaus ook niet gewaardeerd, toch?
Omdat beide bureaus moeite voor je doen. Daar gaat het om.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik stel dezelfde vraag op verschillende fora. Wat is daar mis mee?
BigML

Dat je meerdere mensen dezelfde oplossing laat zoeken terwijl dit hier voor jouw vraag mijn inziens niet nodig leek , er zijn andere TS ( vraagstellers ) die meer hulp nodig hebben . Als op je vraag na 1 dag geen antwoord komt dan stel je jouw vraag op een ander forum met verwijzig naar je reeds gestelde vraag op dat andere forum , ik lees ook Engelstalige fora en daar krijg je een berichtje van de mod. crossposting > topic > closed .

Bovenstaande gepost zonder eerst de reactie van Leo ( RedHead ) te hebben gelezen en we zitten op dezelfde golflengte .

Laatst bewerkt:
Gezien alle reacties is dit blijkbaar een gevoelig punt op dit forum en de meeste reacties zijn voor mij overtuigend. Ik was het alleen niet gewend omdat ik ook nog eens op verschillende html, php en flash fora kom waar dit blijkbaar wel kan. Ik zal er i.i.g. voortaan rekening mee houden.

Als je als Freelancer via 2 bureaus bezig bent om eenzelfde project binnen te halen dan wordt dat door beide bureaus ook niet gewaardeerd, toch?
Omdat beide bureaus moeite voor je doen. Daar gaat het om.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

Dit is in de televisiewereld zeer gebruikelijk!

Dat je meerdere mensen dezelfde oplossing laat zoeken terwijl dit hier voor jouw vraag mijn inziens niet nodig leek , er zijn andere TS ( vraagstellers ) die meer hulp nodig hebben . Als op je vraag na 1 dag geen antwoord komt dan stel je jouw vraag op een ander forum met verwijzig naar je reeds gestelde vraag op dat andere forum , ik lees ook Engelstalige fora en daar krijg je een berichtje van de mod. crossposting > topic > closed .

Bovenstaande gepost zonder eerst de reactie van Leo ( RedHead ) te hebben gelezen en we zitten op dezelfde golflengte .

Trucker 10,

Wat een rare opmerking, ik stel een vraag op dit forum omdat ik iets niet weet en ik hoop een antwoord op mijn vraag te krijgen ook al zijn er tegelijkertijd misschien wel 100 mensen die een groter probleem hebben (Hoe bepaal je dat eigenlijk?). Als ik naar mijn huisarts ga omdat ik keelpijn heb word ik iedere keer netjes door haar geholpen zonder opmerkingen over de ernst van mijn klachten of die van anderen.

Mvg.
Marcin

Trucker 10,

Wat een rare opmerking, ik stel een vraag op dit forum omdat ik iets niet weet en ik hoop een antwoord op mijn vraag te krijgen ook al zijn er tegelijkertijd misschien wel 100 mensen die een groter probleem hebben (Hoe bepaal je dat eigenlijk?). Als ik naar mijn huisarts ga omdat ik keelpijn heb word ik iedere keer netjes door haar geholpen zonder opmerkingen over de ernst van mijn klachten of die van anderen.

Mvg.
Marcin

Ik kijk op meerdere fora en zie het uur van posting , er zijn nog mensen geweest die aan crossposting deden en die zich daarvoor verontschuldigde omdat ze de forum regels niet gelezen hadden . En vergelijken met auto kopen of naar de dokter gaan al deze mensen worden dan door U betaald voor bewezen diensten .
Bij deze case closed .

helpmij.nl is 1 van de weinige site's die crosposting toestaat. Het lijkt mij dus aan te bevelen dat de TS de op andere site's de vragen sluit en hier verder gegeaan wordt met het probleem. zo wordt het een eindeloze discussie.

Succes,
Martin

Ik heb een betere oplossing. Ik meld mij wel af.

Dat is wel rigoreus.
Trek het je niet zo aan zou ik zeggen.
Ik begrijp heus wel, als je met een vraag zit, dat je die graag zo snel mogelijk opgelost wil hebben.
Dus meld je je als lid en leest de forumregels nauwelijks.

Ik zou het eerst laten bekomen, en later conclusies trekken.
Op deze site kun je nog zoveel dingen tegenkomen die interessant voor je zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan