Formulieren openen via keuzevak

Status
Niet open voor verdere reacties.

BananaJuice

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2009
Er is mij gevraagt om een Acces database te maken, waar je via een keuzevak de software kan selecteren, en dan als je op openen klikt, opent een nieuw formulier met daar op de gegevens van die software.

Ik denk dat dit misschien vrij simpel kan zijn, ik heb al even zitten knoeien in vb.
Ik ben student informaticabeheer (middelbaar, Ga naar 6de) , dus ben nog beginnent met Acces en VB

Een screenshot voor te verduidelijken.
keuzemenu.jpg

Ik denk dat het zou moeten lukken door in het formulier de besturingselementbron van elk tekstvak aan te passen.
dan wordt het iets van; selecteer de rij in de tabel, en haal de index uit de keuzelijst.
Maar ik heb geen idee hoe dit moet via de opbouwfunctie.

Ik heb nu al gevonden (dankzij de andere topic) hoe je het geselecteerde item in een tekstvak plaatst, zie onder.

Code:
=[Forms]![Keuzemenu]![lstSoftware].[column](0)

Het moeilijke (denk ik) word nu alle data die bij de software hoort, in tekstvakken op het 2de formulier te zetten.

Als je alle veldinformatie voor het tweede formulier in de keuzelijst opneemt, al dan niet verborgen om de keuzelijst niet te onoverzichtelijk te maken, kun je op dezelfde manier (met Column(n)) variabelen vullen vanuit de keuzelijst.
Vervolgens kun je met OpenArgs het tweede formulier openen, en het OpenArgs argument overzetten op het tweede formulier.

In bijgaand voorbeeld kun je wel uitvogelen hoe e.e.a. werkt. Anders hoor ik het wel!

Michel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je alle veldinformatie voor het tweede formulier in de keuzelijst opneemt, al dan niet verborgen om de keuzelijst niet te onoverzichtelijk te maken, kun je op dezelfde manier (met Column(n)) variabelen vullen vanuit de keuzelijst.
Vervolgens kun je met OpenArgs het tweede formulier openen, en het OpenArgs argument overzetten op het tweede formulier.