Nieuwe videokaart max. € 150,- gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm nee ik ben niet heel technisch. Heb er ook niet de juiste spullen voor in huis, ben maar een arme student in een Rotterdams flatje :P

Frank, bedankt voor de tip, ik ga eens even rondzoeken. Wist dat ze dit soort dingen hadden, maar heb ze nergens kunnen vinden voor een CPU powersupply.

Hoi,,

Dat kabeltje moet lukken en ja de videokaart lijkt mij ook best in orde .

Modag

Alright, dankjewel heren!
Even wachten tot het salaris weer binnen is en bestellen met die hap.

Niks te danken succes met je aankoop en hopen dat je de nadelen mis loopt;);)

Modag

Kaartje is een prima keuze in jou geval....
(beter als een 6600:D:D:D;););))

succes:thumb:

Hahahaha :P
Ja beter dan die 6600 is niet zo moeilijk :P Dan had ik net zo goed deze kunnen houden.
Salaris komt morgen als het goed is dus nu bezig met bestellen, gat wordt vanzelf opgevuld :P

Ik heb trouwens de cpu-kabel onder mijn videokaart door laten gaan. Ja: het ging echt maar net.
Ik had namelijk precies hetzelfde probleem.
De kabel zit nu net naast het pci-e-slot.

En Ronald(89): beetje meer zelfvertrouwen: jij weet heus wel wat je ongeveer moet nemen. Dat je ook de mening van andere mensen wilt horen is logisch.

Haha weet ik marsmannetje, ik weet het wel ongeveer, maar ik ben er echt niet helemaal in thuis :P

Jullie zullen het zelf merken ;)

Jahoor, jij je zin. Nu even terug naar de basisschool okay?
Ik weet niet waar jij nou last van hebt, maar je kan wel zomaar een grafische kaart upgraden mits de aansluiting goed is. Dat jij het verschil tussen minimum requirements en een goede grafische kaart niet weet kan ik ook niet helpen.

En ik zeg het je nogmaals, onderschat niet zomaar mensen op Helpmij. Modag niet, Frankwannet niet, Marsmannetje niet, en mij ook niet.

En al helemaal marsmannetje niet. Ik heb geen verhouding met hem, maar wat hij weet over dit soort dingen is bijna bizar. Als hij zegt dat het kan, dan kan het. En ik weet ook dondersgoed wat kan en wat niet kan, jij niet.

Jahoor, jij je zin. Nu even terug naar de basisschool okay?
Ik weet niet waar jij nou last van hebt, maar je kan wel zomaar een grafische kaart upgraden mits de aansluiting goed is. Dat jij het verschil tussen minimum requirements en een goede grafische kaart niet weet kan ik ook niet helpen.

En ik zeg het je nogmaals, onderschat niet zomaar mensen op Helpmij. Modag niet, Frankwannet niet, Marsmannetje niet, en mij ook niet.

En al helemaal marsmannetje niet. Ik heb geen verhouding met hem, maar wat hij weet over dit soort dingen is bijna bizar. Als hij zegt dat het kan, dan kan het. En ik weet ook dondersgoed wat kan en wat niet kan, jij niet.
:o Ik word er verlegen van :)

Ronold: Bij spellen kijken ze alleen naar de hardware die nodig is om een spel minimaal te spelen. Of naar de hardware die nodig is om het spel op zijn mooist te kunnen spelen. Het is niet zo dat ze zeggen welke hardware het beste werkt voor een spel. Vaak valt dit ook niet zomaar te zeggen. Dat is afhankelijk van de hele pc, van de driverversies etc etc.
Een GF 6600 is een heel oude kaart van jaren geleden. Toendertijd een mooie mainstreamkaart. Veel verkocht ook. Alleen nu al ingehaald door een videokaart van een euro of 30-45. Zo snel gaat dit in computerland.

Hehehe. Het is wel waar marsmannetje :P

Maar weer even on-topic: als een 6600 zo geweldig zou zijn, zou ik een gat in de lucht springen met mijn 8500. Maar dat doe ik niet, waarom? Hij is oud.
Call of Duty World at War lukt nog net, maar de nieuwe Modern Warfare wordt gewoon te zwaar om er nog leuk uit te zien.

De 6600 is het absolute minimum waarop Call of duty world at war zal werken. Dat betekent dat een kaart nieuwer dan de 6600 sowieso een stapje vooruit is. En als we de Ati HD4870 met de nVidia 8500 vergelijken is dat een reuzensprong vooruit. En al helemaal vergeleken met een nVidia 6600.

Duidelijk?
Goedzo, vraag is al opgelost en ik zal hier nog wel even laten weten hoe het loopt. Verwacht hem eind van de week binnen te hebben.
Zullen we er op wedden Ronold? ;)

Zo, even een update. Kom net terug van m'n werk, ligt er een prachtige mooie Sapphire HD4870 op me te wachten :D
Vanavond even inbouwen, laat het jullie weten (en vooral jou Ronold :evil:)

Resultaat: uitstekend :thumb:

COD4 draait als een zonnetje op 1440 x 900 (max resolutie van m'n scherm) met alles op High. De temperatuur is goed, nu na een halfuurtje gamen is ie volgens Catalyst control center 60 graden, met de fan control op auto. Als ik hem op 75% zet, daalt ie gelijk richting 40 graden graden.

Was trouwens wel een gepruts hoor marsmannetje, heb de kabel ook onder de kaart doorgeleid. Was even prutsen voor de CPU aansluiting (heb er een Scythe Kama Cross koeler op zitten), maar het zit als gegoten nu.

Heren, bedankt voor het advies!

Enne, Ronold.. Heel veel plezier met bijleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan