WLAN via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Ik heb het forum doorzocht maar niet een vergelijkbaar probleem gevonden.

Ik heb een desktop met XP waarop ik via een los USB SpeedTouch 120 modem draadloos internet ontvang, de desktop is uit 2001 en toen was er nog geen draadloos internet, vandaar de externe ontvanger, dit functioneert naar behoren.

Onlangs heb ik een laptop gekocht, Sony Vaio NS 38 (Vista) die ik voornamelijk voor internet wil gebruiken.

De ingebouwde WIFI ontvanger van de laptop ziet alleen de draadloze Modem/routers van de buren

Ik heb een SpeedTouch 570, die wordt niet gevonden.

Ik ben wel van plan over te stappen naar een andere provider, nu Het Net, dan zit hier ook vaak een andere router bij. Alleen duurt dat nog even en moet ik mijn laptop en Windows registreren, vrijdag 28/08/09 gaan we op vakantie dus dat moet hiervoor gebeuren!

Ik vind bij de hulp van Windows help wel iets over het delen van netwerken maar weet niet of dat hier van toepassing is, en met twee verschillende besturingsystemen is het lastig waar je dan zoeken moet.

Mijn printer is met een netwerkkabel aan de SpeedTouch 570 verbonden dus die zou ik moeten kunnen bedienen vanaf de laptop als wel de desktop als ik tenminste verbinding krijg met mijn laptop.

Ik zou ook de computers met elkaar willen laten communiceren maar dat is een volgende stap.

Vincent

Ik heb precies hetzelfde probleem als u, ik heb ook een speedtouch 570, en een laptop met windows 7 ipv vista. op alle xp computers in huis gaat het prima alleen de laptop met windows 7 niet... Ik heb wel internet gehad op windows 7 via de speedtouch 570 maar ineens kan hij hem niet meer vinden andere van de buren wel...

Heeft u zelf al een oplossing gevonden?
Ik heb namelijk weining zin om een nieuwe router te kopen.

Ik hoop dat u de oplossing al hebt gevonden, en dan evt te reageren.

Alvast bedankt!

Ik heb het forum doorzocht maar niet een vergelijkbaar probleem gevonden.

Ik heb een desktop met XP waarop ik via een los USB SpeedTouch 120 modem draadloos internet ontvang, de desktop is uit 2001 en toen was er nog geen draadloos internet, vandaar de externe ontvanger, dit functioneert naar behoren.

Onlangs heb ik een laptop gekocht, Sony Vaio NS 38 (Vista) die ik voornamelijk voor internet wil gebruiken.

De ingebouwde WIFI ontvanger van de laptop ziet alleen de draadloze Modem/routers van de buren

Ik heb een SpeedTouch 570, die wordt niet gevonden.

Ik ben wel van plan over te stappen naar een andere provider, nu Het Net, dan zit hier ook vaak een andere router bij. Alleen duurt dat nog even en moet ik mijn laptop en Windows registreren, vrijdag 28/08/09 gaan we op vakantie dus dat moet hiervoor gebeuren!

Ik vind bij de hulp van Windows help wel iets over het delen van netwerken maar weet niet of dat hier van toepassing is, en met twee verschillende besturingsystemen is het lastig waar je dan zoeken moet.

Mijn printer is met een netwerkkabel aan de SpeedTouch 570 verbonden dus die zou ik moeten kunnen bedienen vanaf de laptop als wel de desktop als ik tenminste verbinding krijg met mijn laptop.

Ik zou ook de computers met elkaar willen laten communiceren maar dat is een volgende stap.

Vincent

Ik heb wel een nieuwe router gekocht omdat ik overgestapt ben naar een andere provider.

Contact met HetNet die de speedtouch 570 levert, gaf geen oplossingen.

Als trouwe klant van het net betaalde ik jaren veel te veel je schijnt elk jaar om korting te moeten zeuren, zo bleek toen ik mijn abonnnement opzegde.

De tijd dat ik nog met de speedtouch werkt was de enige oplossing de volgende:

Ga via de interentbrowser naar de locatie van je speedtoch zie bokje iets dat begint met 1.0 etc IP adres van speedtouch.

Bij geavanceerde instllingen staat een vinkje bij alleen inloggen door computers met juiste SSiD naam, hier gaat het namelijk mis, ookal heb je precies de juiste naam ingevoerd toch lukt het niet om verbinding te maken.

Vink de SSiD naam dus uit. Druk op apply en sluit eventueel af, omdat ik de router niet kon berieidkn heb ik dit zelf met mijn desktop gedaan die via het losse modem wel contact had , je kunt ook een ethernet kavel op je laptop aansluiten om contact te krijgen, het probleem zit namelijk alleen in de draadloze verbindning

Probeer nu weer verbinding te maken met de router, als het goed is staat hij nu in de lijst, laat de laptop verbinding maken, en druk de rode aanmeldknop achterop het speedtouch modem in. als het goed is heb je nu een draadloze verbinding.

Die rode knop voor het aanmelden is dan eigenlijk nog maatr je eining beveiliging tegen andere mensen die verbining met jouw modem-router willen maken. Wep sleutles hebben bij mij nooit gewerkt omadt de verbinding daar traag van werd.

bedankt voor uw reactie!

Helaas heeft het niet geholpen. Ik had die optie inmiddels ook gevonden inderdaad, maar helaas zonders succes. Ik snap er helemaal niks meer van. Ik heb alles geprobeerd, zelfs andere firmware geprobeerd, en alle instellingen nog eens doorgespit.

En dit allemaal terwijl het perfect gewerkt heeft, en zonder verandering in instellingen dat ineens ophield...

vaag:confused:

Het komt weleens voor dat het hokje weer wordt aangevinkt, dit geberurt ook als je de stroom van het modem haalt. als je hem dan weer aanzet gaat het modem naar de standdaardinstelling, het vinkje is dan weer aan en je laptop vind het modem weer niet. Modem in dit geval dus altijd aan laten staan.

Ik betaalde bij HetNet nu KPN onlangs nog 35 euro per maand voor een snelhied van 3mbs ik heb nu 20 mbs (nooit gegarandeerd overigens maar stel dat je 10 overhoud is dat altijd nog beter ern betall nu 20 euro per maand.

HetNet is één van de providers die ik ken ik heb nooit eeen ander gehad sinds nu vanaf een inbelabonnemetn die de speedtouch 570 levert, werkt goed met een los 120 USB ontvanger want daaroop is de hele instalatie cdrom gebasseerd. Nu je een laptop heb heb je niets meer aan die cd rom. Het ontvangen gaat nu als het goed is vanzelf met de ingebouwde ontvanger van je laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan