Dell XPS M1530

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelSaey

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Hallo!

Ik zou graag eens weten of deze laptop van Dell een goede keuze is als laptop waarmee je basisgames kan draaien en tegelijk ook een multimedia pc is.

Onderdelen
  • Intel® Core™ 2 Duo T6400 (2.0GHz,2MB,800MHz FSB)
  • Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1 32 Bit - Nederlands
  • Microsoft® Works 9.0 /Nederlands - (bevat geen Microsoft® Word)
  • 1 jaar Premium XPS-Hardware Support - Voorrang bij telefooon contact en onsite support
  • 15,4-inch Widescreen™ WXGA (1.280 x 800) TFT-scherm (220 nit) met TrueLife™
  • Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
  • 3072MB 667MHz DDR2 SRAM (1x1024+1x2048)
  • 320 GB (5.400 rpm) SATA harde schijf
  • NVIDIA® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB toegewezen grafisch geheugen
  • Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
  • 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
  • 2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm

De prijs voor deze laptop is 800 €,
zijn er andere merken met ongeveer dezelfde onderdelen maar dan met voordeligere prijs?

Greetz!

Dan is de eerste vraag, wat versta jij onder basis games?

Voor de rest is ie prima geschikt.

Laatst bewerkt:
Tja, het weten van wat voor games je nu exact wilt kunnen doen is daar toch belangrijk voor.

Een laptop is er over het algemeen niet geschikt voor. Beide laptops zullen call of duty 1 en 2 wel kunnen draaien, maar 4 en 5 word alweer een groter probleem.

De keuze kan ik niet voor je maken, daarvoor heb ik te weinig verstand van laptops opzich. Echter laptops ivb met gamen, is een ander verhaal.

Tja, het weten van wat voor games je nu exact wilt kunnen doen is daar toch belangrijk voor.

Een laptop is er over het algemeen niet geschikt voor. Beide laptops zullen call of duty 1 en 2 wel kunnen draaien, maar 4 en 5 word alweer een groter probleem.

De keuze kan ik niet voor je maken, daarvoor heb ik te weinig verstand van laptops opzich. Echter laptops ivb met gamen, is een ander verhaal.

En als je de twee vergelijkt met elkaar, zonder rekening te houden met games.
Naar welke zou je voorkeur dan gaan.

Ik weet dat ik voor games beter een desktop koop.
Maar ik zou graag een laptop hebben omdat het zeer handig is, verplaatsbaar en zo...

Nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar geen van twee. Zoals ik zei reageer ik puur op de combinatie laptop en games. Daar kan iemand anders je beter over adviseren, want mijn vraag blijft: welke games?

Nogmaals, mijn voorkeur gaat uit naar geen van twee. Zoals ik zei reageer ik puur op de combinatie laptop en games. Daar kan iemand anders je beter over adviseren, want mijn vraag blijft: welke games?

Ik dacht dat ik op een van deze misschien wel cod 4 kon draaien, maar dan niet met de volle details.
Maar blijkbaar zal dat niet mogelijk zijn?

Greetz

Kan je mij dan misschien een andere laptop aanraden, rond diezelfde prijs die het dan toch eventueel wat beter zou doen op vlak van games?

Greetz

Ik dacht dat ik op een van deze misschien wel cod 4 kon draaien, maar dan niet met de volle details.
Maar blijkbaar zal dat niet mogelijk zijn?

Greetz

Het zal wel draaien als de laptop voldoet aan de eisen van de game, maar omdat het een laptop betreft zal dit inderdaad niet op z'n mooist zijn.

En nee, ik ga je geen laptop aanraden, want (zoals ik nu al een paar keer heb gezegt) weet ik daar te weinig over. Vandaar dat ik ook zei dat iemand anders je daar beter mee kan helpen. Je multimedia doeleinden kunnen in principe met beide laptops, maar gamen en een laptop is een heel ander verhaal. En dat is waar ik op reageerde. Dat je niet een laptop koopt met de verwachting dat een game lekker gaat draaien (bijv cod 4/5) om vervolgens te merken dat dit niet het geval blijkt te zijn.

Wil je echt lekker gamen op een laptop, zit je algauw aan een laptop van een euro of 2000.

Laatst bewerkt:
Het zal wel draaien als de laptop voldoet aan de eisen van de game, maar omdat het een laptop betreft zal dit inderdaad niet op z'n mooist zijn.

En nee, ik ga je geen laptop aanraden, want (zoals ik nu al een paar keer heb gezegt) weet ik daar te weinig over. Vandaar dat ik ook zei dat iemand anders je daar beter mee kan helpen. Je multimedia doeleinden kunnen in principe met beide laptops, maar gamen en een laptop is een heel ander verhaal. En dat is waar ik op reageerde. Dat je niet een laptop koopt met de verwachting dat een game lekker gaat draaien (bijv cod 4/5) om vervolgens te merken dat dit niet het geval blijkt te zijn.

Wil je echt lekker gamen op een laptop, zit je algauw aan een laptop van een euro of 2000.

Had ik ook niet verwacht hoor van een laptop van 800 €.
Hopelijk kan iemand anders mij helpen, toch bedankt!

Geen probleem, heb zelf al vaak genoeg gezien dat iemand trots thuis kwam met een nieuw lappie, favo game erop zette en dit echt bagger bleek te werken.

Weet niet of je ook een desktop hebt, maar is het niet handig dan om het gamen gewoon daarop te blijven doen?

Geen probleem, heb zelf al vaak genoeg gezien dat iemand trots thuis kwam met een nieuw lappie, favo game erop zette en dit echt bagger bleek te werken.

Weet niet of je ook een desktop hebt, maar is het niet handig dan om het gamen gewoon daarop te blijven doen?

Wel die desktop is al sterk verouderd, dus ook aan vervanging toe.
En aangezien ik volgend jaar naar de hoge school ga zal een laptop ook nodig zijn dus zou ik liever een laptop kopen alhoewel ik weet dat je voor 800 euro een veel betere desktop kunt kopen, toch?

Absoluut.

Ik weet niet wat voor opleiding je gaat doen en wat ze voor eisen stellen aan de laptop. Maar wellicht is het mogelijk om en een laptop aan te schaffen (goedkoper) en een upgrade van je huidige pc te doen.

Maar we dwalen nu wel erg af, dus ik laat het voorlopig even over aan mensen die meer verstand hebben van laptops.

Absoluut.

Ik weet niet wat voor opleiding je gaat doen en wat ze voor eisen stellen aan de laptop. Maar wellicht is het mogelijk om en een laptop aan te schaffen (goedkoper) en een upgrade van je huidige pc te doen.

Maar we dwalen nu wel erg af, dus ik laat het voorlopig even over aan mensen die meer verstand hebben van laptops.

Maar die reageren maar niet op deze post :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan